.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 13:42:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8] co lepsze: 2.5 TDI czy 3.7 LPG?
PostNapisane: 03.wrz.2005 21:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
no i stalo sie...

tata musi kupic A8 (D2 po fl) :D
z racji tego, iz ceny paliw zaczely zachowywac sie w sposob nieskoordynowany (czytaj: zaczely podazac w jednym tylko kierunku), wybor silnika diesel'a, jako niesamowicie oszczednego, nie jest juz taki oczywisty.

na horyzoncie pozostaly 2 silniki: 2.5 TDI (180ps) i 3.7 (260ps) do zagazowania... :zly:


stad pytanie (jako, ze nigdy nie korzystalem z LPG), czy falowanie obrotow na jalowym, brak mocy, czkawka etc jest nieuniknionym elementem uzytkowania LPG (nawet sekwencyjnego)?

co Wy, drodzy koledzy, byscie wybrali na miejscu mojego bananowego taty?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 21:48:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Na chwilę obecną jazda na gazie i ON jest jednakowo opłacalna... nikt nie wie co będzie dalej...

W TDI masz bagażnik, a jak masz LPG to tego miejsca jest znacznie mniej...

Objawy o których piszesz w ogóle nie są mi znane jako użytkownikowi V6 z LPG sekwencyjnym (z podciśnieniowym też niewiele z tego mogłem doświadczyć). Ja bym chyba jednak wziął TDI + wirusik, ale tylko w quattro.

A tak w ogóle to nie pisz "nawet sekwencyjnego" bo ja na Twoim miejscu nawet nie myślałbym o założeniu tam I lub II generacji... to jednak są zbyt duże koszta późniejszych napraw... Zorientuj się ile kosztuje instalka do V8 bo to może zabić cały temat... i rozwiązać problem...

P.S. Czy Twój tata jest świadom kosztów?? Czy będzie go stać np. na wymianę rozrządu czy to w TDI czy V8?? To nie są małe pieniążki z tego co wiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 21:54:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tatus jest swiadom (bo mial A8 - tyle, ze przed fl... obecnie jest kasowany przez zaklad ubezpieczen :diabel: ).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 21:55:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Nie posiadałem nigdy V-ki - pisze od razu...
Za TDi przemawia gigantyczny moment w dolnum zakresie obrotów...
ale skoro benzyniak (gazowiec) z dużym silnikiem...
Zakup TDI-ka i benzyniaka+sekwenc.gaz to sumerycznie koszt podobny.. ja jednak optuję lekko za gazem: wciąz nie zorientowali sie w minfin. że gaz to paliwo i oszczedzaja nas lekko z akcyzą..
Ważne, że w quattro :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 22:04:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
scob napisał(a):
wciąz nie zorientowali sie w minfin. że gaz to paliwo i oszczedzaja nas lekko z akcyzą..


Ciekawe tylko kiedy się zorientują..... :(

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 22:05:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Przy obencych cenach 3.7 z gazem bedzie troszke tansze w eksploatacji,druga sprawa 150KM vs 230KM, nie ma zadnego porownania w jezdzie :) niech ojciec szuka 3.7 i gazuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 22:17:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Fl 3,7 to 260KM

IMO bez sensu - jak już to 4,2.
Cena instalacji taka sama, różnica w kosztach paliwa niewielka.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 10:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 07:32:23
Posty: 139
Lokalizacja: << ŁDZ >> Audi A8 4,2 Quattro
Ja rowno od miesiaca mam "podtlenek" LPG w swojej A8 q 4,2 i jestem bardzo zadowolony. Jedyny mankament to wieksze zuzycie gazu niz paliwa. Roznicy w osiagach nie widze a o zjawiskach wymienionych wyzej nie mam pojecia :diabel:
Instalacja to 4 tej generacji Landi Renzo za 7800zł.
Jak drazylem temat jaka instalka do V8 to w Łodzi wszyscy ta wlasnie polecali, Lovato ma podobno za slabe reduktory i wogole sie psuje.

Co do bagaznika. A A8 jest tak ogromny ze pomimo zalozenia zbiornika walcowego to i tak jest duzo placu :)

Jezeli TDI w budzie po fejsie to tylko 3,3 bo to juz nowsza generacja silnika a 2,5 to stare klekoty wogole nie nadajace sie do A8 i sa za slabe nawet z wirusem

P.S. widze ze w Łodzi coraz wiecej A8 sie robi :D

_________________
POMOC DROGOWA 24/24 - Łódź - Polska - 0665 301 250
PZM SOS ASSISTANCE
IP ASSISTANCE

przewozy do ślubu Audi A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 11:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Zdecydowanie polecam silnik TDI , sam jestem od niedawna posiadaczem A8 s tym silnikiem i jestem przekonany ze jest to trafny wybor.
Potezny moment obrotowy i wysoka kultura pracy silnika.
Z Gazem wczesniej czy pozniej bede problemy i ...

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 11:38:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Pablo200 napisał(a):
Zdecydowanie polecam silnik TDI , sam jestem od niedawna posiadaczem A8 s tym silnikiem i jestem przekonany ze jest to trafny wybor.
Potezny moment obrotowy i wysoka kultura pracy silnika.
Z Gazem wczesniej czy pozniej bede problemy i ...


pamiętaj że Twój jest z wirusem :) dlatego masz wyższy moment.
Wydaje mi się że najlepiej będzie jeżeli Twój tata przejedzie się jednym i drugim i wtedy sam stwierdzi co mu bardziej odpowiada.

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 11:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
adisiwy napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Zdecydowanie polecam silnik TDI , sam jestem od niedawna posiadaczem A8 s tym silnikiem i jestem przekonany ze jest to trafny wybor.
Potezny moment obrotowy i wysoka kultura pracy silnika.
Z Gazem wczesniej czy pozniej bede problemy i ...


pamiętaj że Twój jest z wirusem :) dlatego masz wyższy moment.
Wydaje mi się że najlepiej będzie jeżeli Twój tata przejedzie się jednym i drugim i wtedy sam stwierdzi co mu bardziej odpowiada.


Ale mam spalanie na poziomie 6-7 L ;)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 11:57:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Pablo200 napisał(a):

Ale mam spalanie na poziomie 6-7 L ;)


jak ja bym chciał mieć takie spalanie... o osiągach nie wspomne ;)

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 12:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
adisiwy napisał(a):
Pablo200 napisał(a):

Ale mam spalanie na poziomie 6-7 L ;)


jak ja bym chciał mieć takie spalanie... o osiągach nie wspomne ;)


I jeszcze jedna sprawa: Diesla zawsze łatwiej sprzedac sa drozsze i jest ich duzo mniej na rynku.
:)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 12:25:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Tak,szczegolnie przy obecnych cenach ON i gazu,druga sprawa 6 to moze pali ale nie przekraczajac 90km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 13:41:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok, sprawa wyglada nastepujaco:

znam dobrze silnik AFB (2.5TDI 150ps), bo mam go w A6 (1998).
poprzednie A8 papy tez bylo (i jest to, co pozostalo :D ) z takim silnikiem.

jezeli chodzi o planowane A8 taty, to w gre glownie wchodzi 2.5TDI ale 180ps (seryjne 180 - 2000 i wzwyz).

moment jest w granicach 370 niutkuff juz przy 1400... jazda traktorem to nobilitacja, sandal praktycznie nie muska akcelatora...



a co do benzyny... pojezdzilismy 2.8 (manual) z 2001 (na probe) i byla to kompletna porazka. 193ps? ciekawe gdzie...
jasne jedzie 240, ale wole 220 w dieslu :D .


silnika 3.7 nie znam w ogole.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 13:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bierz TDI - spokoj, pusty bagaznik, zero udręk i wiele tys km do przejechania.
Jesli benzynka to jak najwieksza (4,2) i bez gazu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: