.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 18:10:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Po analizie Vag-iem....
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
W końcu dorwałem się do ustrojstwa... Wkurzało mnie wysokie spalanie PB, i co się okazuje, na wolnych obrotach, wskazanie lambdy 0,501, mimo, że czas otwarcia wtrysku zmienia się od 1,89 do 1,39 [ms], zmiana temperatury 21 - 71 ['C]. Wyzszej temperatury nie osiaga, na wskazniku i owszem jest 90, ale ten właściwy czujnik niestety jakies 20 ['C] zaniża. Ktoś ma pomysła odnośnie tej lambdy? Skąd taaaaka wartość? Czemu tak mocno przedozowuje, przy jakiej temperaturze nie mamy do czynienia z przysłowiowym "ssaniem"? Dzięki za porady. Dodam, że na gazie także pali straszne ilości - 14-trasa, 18-miasto. Pozdro 600

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:21:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
padnieta sonda , jak po dodaniu gazu wartosc na sondzie nie zmienia sie to jednoznacznie swiadczy to o jej uszkodzeniu ... wartosc ta mierzy sie voltomierzem i niekonieczne jest do tego podlaczanie VAGa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Po dodaniu gazu wartosc sie zmienia (dochodzi do 0,88), po przelaczeniu na LPG takze (1,4). No i...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Po analizie Vag-iem
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Jeżeli robiłeś podgląd na wykresie sondy lambda to wykres powinien odpowiadać wychyleniom góra - dół równo i raczej blisko siebie natomiast jeżeli wychylenia są zbyt oddalone od siebie to będzie wina sondy. Trzeba ją wyjąć i oczyścić z zabrudzeń może ją uratujesz.
Natomiast odnośnie czujnika to czy wentylator nie za wcześnie się załącza.lub nie trzyma termostat. Musisz to sprawdzić - jeżeli tak zostawisz będziesz miał przepał PB.Ja walczyłem z podobnymi objawami około 4 miesiące.
Nara.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:47:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
RobertKar napisał(a):
Po dodaniu gazu wartosc sie zmienia (dochodzi do 0,88), po przelaczeniu na LPG takze (1,4). No i...


jakie to sa jednostki we ktorych podajesz ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 13:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
Hans pisze:
jakie to sa jednostki we ktorych podajesz ?

No właśnie bo na sondzie możesz mieć góra 0,9V. Jak Masz 1,4V to albo coś źle mierzysz, albo cuś Ci elektronika siada. Odłącz sondę wogóle od reszty układu i wtedy sprawdź co Ci będzie wskazywać, może komp LPG Ci podaje jakieś lewe napięcie, albo jest słaba masa na sondzie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 14:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
To jest wskazanie niemianowane... Przeliczone z wartości napięcia. Taką właśnie mam lambdę!! Cały czas mówię o wartościach z VAG-a. Jak mam na gazie i odczytuje softem KME od Bingo, to ładnie mi oscyluje 0,1-0,9 [V] - ale skad to spalanie gazu?

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Ostatnio edytowano 07.wrz.2005 14:12:37 przez RobertKar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 14:10:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zmierz to voltomierzem , poza tym tak jak kolega wyzej napisal , komputer gazu ma wlasny emulator sondy dla komputera benzyny i moze cos byc albo w nim zle ustawione albo popprostu cos zle dziala i beda zafalszowane wskazania lambdy szly do kompa . ostatnio robiulem cos takiego w jednej wektrze ...auto wogole nie chcialo ruszyc tak mialo skaszaniona mieszanke na PB, natomiast na gazie OK

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: