posiadam A6 (1998) z silnikiem AFB - 2.5TDI 150ps.
wczoraj tata kupowal (nie kupil) A8 z takim samym silnikiem tyle, ze z 2000. co ciekawe auta: moje A6 i tamto A8 maja zupelnie inne (odwrotne) rozlozenie momentu obrotowego (a to ten sam silnik).
A6: ciagnie spokojnie od 1400, przy 2600 jest kopniecie w plecy i w wulgarny sposob ciagnie jak szatan do 4100. jedynka slaba do 2500, powyzej rakieta. dwojka urywa glowe od 2000. trojka, czworka od 2500.
A8: nawija asfalt od 1400 (w zasadzie od samego dolu), konczy rwac przy 2700, potem wolno. jedynka ostra jak zyletka, 2jka prawie nie ciagnie, trojka spokojna...
w sumie: auta do 100 szly identycznie. to, co A6 stracilo na jedynce, to potem odrabia na okrutnej dwojce i trojce...
zauwazylem, ze inaczej dziala pedal gazu i sprzegla. A8 jezdzi bardziej jak benzyna...
czy ktos moze oswiecic mnie wiedza i pouczyc (np), ze w A8 jest inna skrzynia etc.
aha, w A8 inaczej idzie dolot.