.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 15:08:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 10V] Sprzęgło hydrauliczne - regulacja
PostNapisane: 09.wrz.2005 23:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Miałbym takie pytanie odnośnie sprzęgła bo jakoś słabo sie orientuje w tym temacie. Czy odpowietrza sie sprzęgło bądz reguluje w jakiś sposób? Chodzi oczywiście o sprzęgło hydrauliczne a dokładnie przy silniku 2,3.
Problem polega na tym, że pedał sprzęgła ma dość znaczny luz/skok jałowy, porównując z wysokością hamulca jest zdecydowanie niżej.
Ewentualnie który element może być już zużyty i warto było by sie jemu przyjrzeć :?:
Dodam ze tarcza/docisk wydają sie ok bo nie występuje szarpanie, ślizganie sie czy inne rzeczy, brak innych objawów. Może ktoś może coś podpowiedzieć w tym temacie ?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 23:50:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Coś już było w tym temacie i napewno jest w szukajce... Ja idę spać bo już ciutkę późno. Jak nie znajdziesz to w niedzielę Ci pomogę, a jak jednak Ci się uda to daj znać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 00:43:45 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Tyle w kwestii regulacji sprzęgła
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php? ... egulowa%E6
Natomiast jest chyba mozliwość regulacji pedału sprzęgła.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 11:22:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Hydraulicznego spzegla nie regulujesz. odpowietrzasz. jesli nie pomoże, zmień gumki pompki i wysprzęglika (koszt kilkanascie - kilkadziesiat zł). opis jak to zorbic gdzies pisalem - poszukaj po moim nicku i hasle wysprzeglik.

możesz wyregulować (niewielki zakres) skok jałowy peadłu - pod pedałem masz trzpień gwintowany z kontrą - mozesz go lekko wykręcić, ale daje to +- centymetr..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 21:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Panowie NIE REGULUJE się sprzęgła , jest samoregulator. Zabawa z kręceniem trzpienia pompki sprzęgła ( np.skrócenie żeby szybciej brało) predzej czy póżniej zabije synchronizatory :!!: a to dlatego że nie ma pełnego wysprzęglenia - przetestowałem na swoim :| . Odnośnie odpowietrzania to najprościej tak :
Na odpowietrznik przedniego lewego zacisku hamulcowego założyć przewód igelitowy , wypełnić go płynem , połączyć z odpowietrznikiem siłownika sprzęgła , poluzować oba odpowietrzniki, powciskać parę razy pedał hamulca coby przestało lecieć powietrze , zakręcić oba i powinno być git.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sprzęgło hydrauliczne - regulacja
PostNapisane: 10.wrz.2005 21:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Sprzęgło hydrauliczne jak piszecie jest to:
1. Pompka sprzęgła.
2. Przewód hydrauliczny - łączący poz. 1 z 3.
3. Cylinderek sprzęgła.
Działa poprzez nacisnięcie pedału sprzęgła i hydrol z większego zbiornika (czym jest pomka sprzęgła)jest tłoczony do zbiornika mniejszego (czym jest cylinderek sprzęgła)w takim przypadku to ciśnienie musi wycisnąć dzwignię i łożysko wyciskowe oraz docisk sprzęgła.
Jeżeli to jest i jest zamontowane w pojeździe to też musi być regulacja - bo nie ma nic z niczego.
A regulacji jest dwie aby prawidłowo działało sprzęgło:
1. Ustawiamy luz pomiędzy trzpieniem od pedału sprzęła ( tzw. popychacz) a pompką sprzęgła, który wynosi od 1 do 3 mm.
2. Ustawiamy luz na cylinderku sprzęgła, który jest przy dzwigni i tam luz powiniwn wynosić od 6 do 10 mm. I ten luz nam ustala czy sprzegło bierze wysoko czy nisko. Aby ten luz ustawić prawidłowo to musimy popychacz z siłownika sprzęgła wepchnąć wraz z tłoczkiem do końca siłownika i puźniej go w drugą stronę stronę odciągamy i w tedy okarze się czy jest on za duży lub za mały (a jak go nie ma wcale to sprzęgło pod obciążeniem ślizga się)
odkręcamy nakrętkę kontrującą na popychaczu i regulujemy prawidłowy luz. To jest metoda sprawdzona wieloletnim doświadczeniem przy naprawie tych sprzegieł.
Powodzenia w regulacji.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 01:39:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Halo, panie ..! Kolega tam na górze ma kupejke, a nie 100-ke c3..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 14:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
To nie kupejka, to prawdziwa 100-ka C3.
Skracam i wydłużam w miarę potrzeb :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: