.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 17:50:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja gazowa Audi A3 1.8 '97
PostNapisane: 12.wrz.2005 11:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2005 12:23:12
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
od miesiąca eksploatuję swój nowy samochodzik (vidi temat) i dochodzę do wniosku, że samochodzik WYMAGA przeróbki na gaz, inaczej utopię całą pensję w benzynie, a przecież nie o to chodzi!
Oczywiście przejrzałem forum, użyłem opcji "szukaj" itd. i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie: jaką instalację gazu wybrać do mojego silnika?
Odwiedziłem zakład w moim rodzinnym mieście Garwolinie (taniej niż W-wa) i tam dowiedziałem się, że do tego silnika można zainstalować zarówno instalację II, jak i III generacji, z ekonomicznym wskazaniem II generacji.
Mimo, że facet zna się na rzeczy i zainstalował w tym modelu już kilka instalacji (głównie II gen), to ja nie jestem do końca przekonany o słuszności wyboru, stąd prośba o opinie.

Instalacja II generacji:
- tania (koszt ze zbiornikiem w kole zapasowym 1800 PLN)
- muli silnik (nie wiem na ile - w tej chwili jestem raczej zadowolony z osiągów, ale boję się, że te osiągi są na granicy i już troszkę mniejsze zepsują mi radochę)
- "back fire" (strzały w kolektor - tego się boję. Fachmen obiecuje, że dobrze wyregulowana i serwisowana instalacja minimalizuje groźbę strzałów)
- śmierdzi gazem (nie wiem, czy to tylko w tej instalacji występuje, ale w starszych pojazdach wyraźnie czuć gaz wewnątrz samochodu)

Instalacja III generacji:
- droższa (3000 - 3500 PLN znacznie podnosi cenę samochodu, na dodatek bezzwrotnie - przy odsprzedaży nie odzyskam tej kwoty. Chciałbym pojeździć ok. 5 lat tym samochodem)
- pewnie również muli silnik, ale tego nie wiem na pewno (Gość z warsztatu powiedział, że muli podobnie, ale nie chce mi się w to do końca wierzyć, bo najbardziej muli mikser, którego w sekwencji nie ma)
- nie ma "back fire" (czy oby na pewno? - a może jest to kwestia instalacji tzw. komputera?)

Instalacja IV generacji (wtrysk gazu płynnego):
- mega droga (przy cenie samochodu ok. 24 000 PLN nie ma dla mnie ekonomicznego sensu wstawianie instalacji w cenie 1/3 samochodu)

Bardzo proszę o porady. Umówiłem sie w warsztacie na instalację na 19/09/2005, więc mam już niewiele czasu na podjęcie (słusznej) decyzji.

Pozdrawiam
Piotr Belka
================
A3 1.8 Ambition '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 12:19:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ojejej.... Po pierwsze, nie rób tego w Garwolinie - miałem w mojej audicy instalkę made in Garwolin i kultura wykonania było na poziomie zera. III generacja to nie sekwencja - IV jest sekwencją. Muli do II generacji, dalej nie ma co mulić!!! W przypadku wtrysku elektronicznego zakładać jedynie IV generację i nie mieć później problemów, a przez 5 lat zwróci Ci się szczególnie w braku nerwów jakie będziesz miał na II generacji. 1.8 rakietą nie jest więc nie warto go jeszcze bardziej mulić.

Poczytaj tutaj -> http://www.audiklub.pl/index.php?page=9 ... ticle&k=12

Przerabiałem u siebie gaz podciśnieniowy, ale jak założyłem sekwencję to przestałem się przejmować czymkolwiek - jest to bezobsługowe (prawie) i nie wymaga pamiętania o pewnych zasadach (robi to za Ciebie komp).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 12:37:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2005 12:23:12
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm....
Zabiłeś mnie tym Garwolinem! Chodzi mi o stację BP Gaz, na trasie wylotowej na Warszawę.
Jeśli chodzi o numerację w generacjach instalacji, to posiłkowałem się inną stroną internetową (tam instalacja z komputerem i bez była w jednym worku, jako II gen. - być może błędnie - niech od teraz wyznacznikiem będzie strona audiklub.pl :P ).
Czyli rozumiem, że wszystko rozbija się o rodzaj wtrysku, a skoro u mnie występuje wtrysk elektroniczny, to powinienem zdecydować się na instalację sekwencyjną. Rozumiem, dziękuję Ci bardzo i czekam na dalsze wskazówki :)

Pozdrawiam
Piotr Belka
================
A3 1.8 Ambition '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: