.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 13:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: szarpnięcie przy zmianie biegu
PostNapisane: 11.wrz.2005 18:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
jak przygazuję na pierwszym biegu tzn do ok. 4 tyś obr. i wrzuce 2-ke puszczając od razu sprzęgło i wciskając od razu gaz jest bardzo wyczuwalne pojedyncze szarpnięcie auta. na innych biegach jest ok.
auto to B4, 2.0, 93 r.-mam zamiar to autko kupić, więc proszę o sugestie.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Szarpnięcie przy zmiania biegów
PostNapisane: 11.wrz.2005 19:30:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Według mnie to jest wszystko w porządku bo na jedynce jest duże przyspieszenie pracy silnika a mała szybkość samochodu i podczas zmiany biegu na dwójkę pęd samochodu zmniejsza się i występuje szarpnięcie bo dwójka też jest mocnym biegiem a silnik nie zejdzie ze swoich obrotow w tak krótkim czasie.
Powodzenia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 19:32:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Jak wciskasz gaz i szybko (z naciskiem na słowo: szybko) puszczasz sprzęgło, to chyba normalne, że silnik szarpnie autem, nie? Chyba że nie o tym mówisz..
Dwójeczkę to trzeba jeszcze delikatnie puszczać, 3 już można błyskawicznie.

A może tam jest metalowe sprzęgło? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
no chyba się troche nie rozumiemy-jak puszczam sprzęgło i dodaje od razu gaz na dwójce to nie że jest szarpnięcie na zasadzie "dostaje kopa" tylko jest szarpnięcie->przez ułamek sekundy autko tak jakby nie było napędzane-> i dopiero przyspiesza. i raczej to nie jest normalne.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 14:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
u mnie jest to samo, czasem nawet mozna poczuć szarpnięcie wrzucając na 3, wkurza mnie to trochę i niepokoi, byłem u mechaniora, pojechaliśmy razem i potwierdził zjawisko, ale nie był w stanie powiedzieć co to jest - wcześniej sprawdziliśmy poduszki, bo na nie stawiałem, ale generalnie wyglądają ok

chętnie się dowiem, czy ktoś miał też może tak i czy sobie poradził

pozdro

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 21:47:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
W takim razie obadałbym skrzynię biegów. Może tryby nie współgrają? Albo synchronizator, nie wiem, może jakiś luz gdzieś jest..


Ostatnio edytowano 12.wrz.2005 22:08:03 przez sadki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 21:50:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
A może panowie zmienicie troche technike jazdy i przestaniecie puszczac sprzegło odrazu tylko powoli i z dodaniem lekko gazu a napewno przestanie wam szrpać a znam takich co robia tak samo ia ztakim samym skutiem ,poadrawiam i powodzenia.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 22:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
tu nie chodzi o technikę bo samochodów nie produkuję się pod specjalną technikę jazdy-oczywiście da się zmienić bieg bez szarpnięcia, da się jeździc umiejętnie rozwalonym autem ale nie o to chodzi. ja tam wolę naprawić np. zawias niż omijać dziury i udawać że wszystko jest ok.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpnięcie przy zmianie biegu
PostNapisane: 13.wrz.2005 02:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2005 23:14:38
Posty: 8
Lokalizacja: droitwich spa
gietek napisał:jak przygazuję na pierwszym biegu tzn do ok. 4 tyś obr. i wrzuce 2-ke puszczając od razu sprzęgło i wciskając od razu gaz jest bardzo wyczuwalne pojedyncze szarpnięcie auta. na innych biegach jest ok.

U mnie jest dokładnie to samo,czasem(nie zawsze,ale...) redukując czy zmnieniając na 2 bieg i czy słabiej czy mocniej przyspieszam,puszczając nawet sprzęgło powoli,lub szybko też jest wyczuwalne to szarpnięcie(może ułamek sekundy).
Przez chwilę zastanawiam się co jest przyczyną ale potem jak zwykle zapomninam do następnego razu.Nie zdarza się to bardzo często ale jednak.
Też czekam na jakieś sensowne wyjasnienie,choćby z ciekawości.
A co do techniki jazdy to napewno nie jest to przyczyną.
Pozdro.kriss

_________________
audi 80 b42.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 05:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Pewnie cłopaki macie przechodzone tarcze sprzęgłowe, a dokładniej tłumiki na tarczy sprzęgłowej. Czyli te sprężynki są luźne lub powycierane. Można to zniwelować...zmianą techniki jazdy lub wymienić sprzęgło.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 10:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Tedi napisał(a):
A może panowie zmienicie troche technike jazdy i przestaniecie puszczac sprzegło odrazu tylko powoli i z dodaniem lekko gazu a napewno przestanie wam szrpać a znam takich co robia tak samo ia ztakim samym skutiem ,poadrawiam i powodzenia.


noo... to przysrałeś! chyba nie zostaje mi nic innego niż zajechać do Legnicy :diabel:

a tak serio to oczywiście staram się to zniwelować techniką jazdy, ale wcale nie jest łatwo, kiedy trzeba ostro ruszyć to szarpnięcie jest nieuniknone, pewnie kefir200 ma rację

kefir200: wymiana całego sprzęgła Twoim zdaniem czy naprawa tłumików, jaki to może być koszt? orientuje się ktoś?

EDIT: oczywiście cytat miał być z Tediego a nie Gieteka! :)

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Ostatnio edytowano 13.wrz.2005 11:30:41 przez Barnaba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpnięcie przy zmianie biegu
PostNapisane: 13.wrz.2005 11:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2005 23:14:38
Posty: 8
Lokalizacja: droitwich spa
kefir200 napisał:te sprężynki są luźne lub powycierane
Taka odpowiedź racjonalnie wyjaśnia co sie mogło stać.
A nie taka o technikach jazdy.Co to F16 żeby stosować specjalne "techniki"?
Może ja nie Collin M.ale to nie jest mój pierwszy samochód i jedyna marka jaką jeździłem.

pozdro ;-)

_________________
audi 80 b42.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 11:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jest taki sposób, że w momencie zasprzęglania delikatnie trzeba przytrzymać sprzęgło. To jest ułamek sekundy ale znacząco pomaga. Kwestia przyzwyczajenia, wyczucia sprzęgła i praktyki. Ale to trzeba też lubić zabawy z biegami. Tak jak np redukcje z międzygazami, wbijanie biegów bez sprzęgla...Na wszystko jest sposób :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 17:56:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
No co Wy z tym sprzęgłem? Jakby to było sprzęgło, to by waliło na każdym biegu, a na 1 w szczególności.
Obstawiam skrzynię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 09:59:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja powiazalbym to szarpniecie z faktem, ze przyspieszając na pierwszym biegu silnik jest najmociej zaparty w górę i jednoczesnie przod samochodu uniesiony, takze przy zmianie na nast. bieg mamy dosc spore machniecie silnika, skrzyni i wydechu, moze jakos od tyh elementow jest szarniecie, szczegolnie ze ktoras z poduszek moze byc juz lekko kulawa.

P.S. dynamicznie i w miare miekko tez da sie jezdzic, ja sie tego nauczylem jezdzac z uszkadzoną poduszką po silnikiem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 10:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Wszystko zależy od przebiegu - ja mam przejechane 162.000 km i sprzęgło wymieniam przed wiosną. Komplet w ASO nie cały 1000 zł, a warto. Jak sprzęgło kulawe to potem koło zamachowe może trafić śmierć i lipa - kolejne koszta. Warto dobrze sprawdzić poduszki silnika i skrzyni. Żadko się wymienia olej w skrzyniach, ale to też warto zrobić. Jak to nie pomaga to skrzynka do remontu. Lekarstwem jest spokojniejsza jazda.

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 10:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
ile będzie Cię kosztowała wymiana?

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: