.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 12:02:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI COUPE 2.8 Quattro 1992
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:59:25
Posty: 5
Lokalizacja: ŚWIDNICA
Witam wszystkich...
W sobote mam okazje kupic AUDI COUPE 1992 rok 2.8 Quattro 202 tyś przebiegu z klimatronikiem. Na co mam zwrócić szczególną uwagę aby tzw nie wpaść w maliny. Nie znam sie ani troche na Quattro. Jak sprawdzić czy ten naped wogole dziala i czy dziala blokada tylnego mostu?
Proszę o pomoc.
POZRAWIAM
Marcin

_________________
ONLY AUDI !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:17:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=258

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Pozdrowienia najpierw zobacz kto tym jeżdził jak ma łysą pałe dres i wielki złoty łańcuch to wracaj chłopie do domu bo tacy tylko zajeżdzają auta . aby ci coś doradzić trzeba by widziec fotki jaki rok jaka cena i ile w kraju. Jedno jest pewne pali to od 13 w góre a gaz do tego tylko sekwencja bo na zwykłej instalce to niezdąrzysz sie tą furą nacieszyć. A napęd najlepiej to sprawdzić na trawie lub piasku wciśnij po garach i zobaczysz czy nic nieszczela , obok ręcznego jest przycisk blokady mostu jak go nacisniesz to zaświeci sie na desce rozdzielczej ABS bo blokada go automatycznie wyłancza a po przekroczeniu chyba 30 czy 40 km/h powinien automat sam wyłonczyć te blokade. Tak przynajmniej było w mojej 90 quattro.Mam racje czy nie ?


Ostatnio edytowano 15.wrz.2005 21:51:43 przez szwagier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 21:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Marmo - chyba zdajesz sobie sprawę z tego ile to pali :) chyba, że masz kupę kasy to spoko :P

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 02:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Christo napisał(a):
Marmo - chyba zdajesz sobie sprawę z tego ile to pali :) chyba, że masz kupę kasy to spoko :P


Kolega nie spytal o spalanie to moze ma duzo kapusty :peace: albo nie wie ile kosztuja rozne podzespoly :peace: i w koncu ostatnia mozliwosc-moze jest dobrze zorientowany co do kosztow eksploatacji itp :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 08:23:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o co wam chodzi z tym spalaniem i kosztami eksploatacji ?? to najtansze quattro (coupe) w utrzymaniu i jezeli ktos wogole decydyje sie na takie auto to nie dlatego ze jest studentem i dostaje stypendium tylko dlatego ze stac go na utrzymanie auta tej klasy. co do quattro to nie ma sie czym przejmowac. jak przy ostrzejszym ruszeniu nic nie zacznie piszczec i auto pojdzie do przodu to znaczy ze jest quattro:D.. poza tym przy takim ruszaniu mozna okreslic poziom zuzycia elementow zawieszenia ukladu napedowego co moze byc dodatkowym atutem przy zbijaniu ceny :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 08:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
szwagier napisał(a):
Pozdrowienia najpierw zobacz kto tym jeżdził jak ma łysą pałe dres i wielki złoty łańcuch to wracaj chłopie do domu bo tacy tylko zajeżdzają auta.


Zdziwiłbyś się kolego. To że ktos ma "dresik i złoty łańcuh" nie musi oznaczać, że jego auto jest zajeżdżone, ale wręcz przeciwnie, że właśnie z tego powodu jest bardzo dobrze utrzymane. Nie generalizuj, ponieważ mam wielu naprawdę różnych znajomych, na których pękają wszelkie stereotypy.


Miałem przyjemność (wrażenia) powiązaną z nieprzyjemnością (utrzymanie) jeździć Coupe z silnikiem 2.8 i mogę jasno stwierdzić, że ma więcej minusów niż plusów. Według mnie jedynymi słusznymi silnikami w Coupe są : 2.3 10v (zużycie paliwa PB 95 w granicach normy, wystarczające osiągi), 2.3 20v (paliwo jak poprzednik, osiągi ciekawsze) oraz 2.2T (koszty eksploatacji astronomiczne, osiągi niesamowite). :D

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 09:11:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Christo, miales pecha ... nie jest tak jak piszesz ... jedynie 2.2T 20V moze zaskoczyc kosztami no alejak sie kupuje samochod w ciemno i bez speca to sie pozniej okazuje ze najtansze w utrzymaniu auto to niekonczace sie ladowanie pianiedzy w zlom

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 09:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
hans napisał(a):
jak sie kupuje samochod w ciemno i bez speca to sie pozniej okazuje ze najtansze w utrzymaniu auto to niekonczace sie ladowanie pianiedzy w zlom

Swiete slowa :!!:
Jesli odpowiednio sprawdzisz co tak naprawde bierzesz, to margines ze cos Cie zaskoczy (negatywnie oczywiscie ;-) ) w przypadku Coupe Q jest naprawde niewielki
Przygotuj sie merytorycznie do tego jaki chcesz samochod, z jakim silnikiem, poszukaj w archiwuj co i jak z poszczegolnymi silnikami, zbierz OBIEKTYWNE dane o kosztach utrzymania i jak juz bedziesz wiedzial czego chcesz i na co Cie stac wtedy popros o pomoc kogos, kto naprawde zna sie na temacie i pomoze w ogledzinach autka!
Powiem Ci tylko, ze z wlasnego doswiadczenia wiem, ze odpowiednio dobrze utrzymane autko sprawuje sie rewelacyjnie, bezawaryjnie i nie zaskakuje absolutnie zadnymi problemami :!:
Pozwodzenia w szukaniu ;-)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 09:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
hans napisał(a):
no alejak sie kupuje samochod w ciemno i bez speca to sie pozniej okazuje ze najtansze w utrzymaniu auto to niekonczace sie ladowanie pianiedzy w zlom


Ludzie drodzy ;) ja nie pisałem o kosztach napraw, ale kosztach utrzymania w sensie stricte eksploatacji w postaci benzyny. Duże zużycie droższego paliwa to była poważna wada tego auta (rozumiem, gdyby przy takim spalaniu, a palił około 15-16 litrów PB 98 miał osiągi rzędu 6 sekund/100, ale 8... to porażka). Do tego dźwięk silnika w porównaniu do V5 jest jakby ... nieciekawy :P Pozdrawiam.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 10:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Christo napisał(a):
dźwięk silnika w porównaniu do V5 jest jakby ... nieciekawy

Nie V5 tylko R5 :P
Poszukaj, ostatnio byla dyskusja na temat spalania 2,8, jego porownania do 2,6 i wreszcie byl tez watek w stylu 2,8 vs 2,2T

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 16:08:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
martab99 napisał(a):
Nie V5 tylko R5 :P
Poszukaj, ostatnio byla dyskusja na temat spalania 2,8, jego porownania do 2,6 i wreszcie byl tez watek w stylu 2,8 vs 2,2T


Mój błąd :P jasne, że R5. Przeglądałem Forum, ale ja mam porównanie, bo byłem posiadaczem przez krótki czas 2.8, teraz 2.3 10v, miałem przyjemność jeździć chwilowo 2.6 (wszystkie auta Audi Coupe i ja jako kierowca), no i mój ojciec miał kiedyś 2.0 (co prawda w sedanie). Nie jeździłem jeszcze 2.2T i szczerze żałuję :D

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 16:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
szwagier weż wrzuć na luz z tą sekwencją w 2.8 są tańsze sposoby i nie dużo gorsze

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 17:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Enduro to oświeć mnie jaki gas chodzi w AAH , bo przeczytałem wszystkie posty i każdy płacze .Co druga osoba na forum ma 2.8 i płaczą że wybuch rozwalił puszke lub przepływke tylko niemów że założenie Blosa rozwiązuje problem na 100% . Czekam na twoją dokładną odpowiedz jaki gas chodzi w tym motorze? . PS. Nienawidze łysych dresów z wielkimi łańcuchami którzy nic niemają oprucz cwaniackiej nawijki i machają rękoma jak murzyny w amerykańskich filmach............ Bo im tylko popisywanie w głowie wyścigi a auta mają na raty i jeżdzą jak poj....ni.


Ostatnio edytowano 16.wrz.2005 21:48:53 przez szwagier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 18:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
szwagier napisał(a):
Nienawidze łysych dresów z wielkimi łańcuchami którzy nic niemają oprucz cwaniackiej nawijki i machają rękoma jak murzyny w amerykańskich filmach............


Takich to chyba niewielu lubi, ale pisałes o czymś zupełnie innym.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 19:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Enduro, masz dziwne podejscie do montazu LPG w 2,8 - 2,6. Opcje do wyboru to tylko pomiędzy sekwencjami. Każdy inny wybór to porażka. Bez wyjątku. Są osoby, które twierdzą, że na mieszalniku super jeździ i w ogóle, ale tak się zastanawiam, czy nie tłumaczą tego sami sobie....

Przy V6 i więcej - bezwzględnie sekwencja. Co z tego, że zaoszczedzisz 2 klocki przy montazu, jak potem duzo wiecej wtopisz w ciagu zalozmy 2 lat na kosmicznym spalaniu, dennych osiagasz i ciaglych naprawach, kichaniu i pier...niu się z instalacją.

A wracając do tematu: użytkowanie 2,8 czy 2,6 jest niesamowitą ulgą poprzejściu z 2,2T - wiem cos o tym. Teraz mam wrażenie, że nie mam auta :peace: Choć na pewno po zkupie suzuki swifta z jakims 1,1 bym mial wrazenie, ze w ogole auta nie kupywalem. ;) Ale tez nie wiedzialbym w ogole, co to komfort ii wygoda...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 20:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie pisze o 2.6 a tylko o 2.8aah ( met kolektor) na odpowiednio dobranym mixerze lub blosie (co jest łatwiejsze do montażu ) chodzi całkiem znośnie osiągi porównywalne do benz a zużycie na pewno miejsze niż na sekwencji. płaczą żę rozwaliło puszkę -a do czego ona tam jest potrzeebna .chyba do tego aby wsadzić mikser jajko od 2 litrowego k-jetronika. strzela -to możę kupić przewody beru a nie jakiś fajans za 150zł do tego dobre świece na pewno nie brisk czy ngk. rozwaliło przepływkę (akurat te w aah śą bardzo odporne)-a kto skręca na max opaski zaciskowe.
brak mocy - to możę zacząć od reduktora zwykle o zbyt małej mocy (bo tańszy) i zmienić przewody zasilające reduktor na 8 mm . gwarantuję żę jeśliby te wszystkie wymagania spełnili by gazownicy 80% pozostała by przy inst 2-gen i nie przechodziła by na sekwencję

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 20:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
po co komu puszka, przepływki sa odporne - bez komentarza :peace: - to właśnie kwestie, o ktorych przy sekwencji w ogole nie trzeba myslec. A ujednolicajac V6-tki mialem nie na mysli to jakie sa kolektory (szkody), a to , jaka instalacja dziala sensownie. Konie tematu szkoda to ciagnac, bo i tak OT

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 20:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jasne o tych kwestiach nie trzeba myśleć przy sekwencji nie trzeba nic rezać .przeprowadzać prób testów pomiarów i regulacji i zmian ale trzeba płacić -nijednokrotnie do 30% wartości auta co nie podnosi jego wartości.jest to na pewno wygodne jednak czytająć posty zastanawia mnie wysokie zużycie gazu na sekwencji a powinno być takie jak na benz +15-20 % większe a czyta się o trasie 15l miasto do 17 to zgroza albo to jest tak strojone przez naszych gazowników albo przyczyna leży w 2 torach sterowania v-6 których nie mogą opanować

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 21:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Powiem tak założył bym gas do mojej bryki ,ale niedam 5tyś za gas bo auto jest za stare na taką inwestycje .Byłem u gazownika założą gas ale jak bum to oni niebiorą odpowiedzialności . jeden gość proponował mikser z samolotem reduktor Madzerato chyba tak to sie nazywało i skąd ja mam wiedzieć że to pojedzie . niech ktoś mi doradzi co ma wchodzić w skład instalki to sobie założe i jaka. Ja sie nieznam więc pomóżcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: