.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 07:22:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3 NG] przerywana i niezrozumiala praca silnika
PostNapisane: 02.wrz.2005 20:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam

Wymienione przewody zaplonowe, swiece i cewka, sprawdzone przewody podcisnieniowe - nie ma lewego powietrza.

Objawy:

- silnik zle zapala (krece rozrusznikiem, ale zalapuje dopiero jak przestane krecic i dam na sam zaplon)
- przy powolnym wciskaniu gazu, jakos sie ustrojstwo rozbuja, ale jak wcisne na maksa, slychac 'tu tu ut uuttuuu' - jakby cos z zaplonem, nie moze wkrecic sie na wyzsze obroty
- jak wlacze klimatyzacje, to nieraz nie moge ruszyc - slychac jak powyzej i nie moge nawet dojsc do 2000 obr.
- w czasie jazdy nieraz odczuwalne szarpniecia silnikiem

Takie same mam objawy na gazie i pb, przed zalozeniem gazu bylo podobnie.

Co moze byc przyczyna takich zachowan? Juz miesiac sie z tym mecze i zaden mechanior nie moze mi nic ciekawego powiedziec...buuuuuu :((

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 21:26:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Sprawdzałeś rozrząd??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 21:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Rozrzad wymieniony tez, wedlug wskaznikow jest w pozadku

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 22:15:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
bxx napisał(a):
Rozrzad wymieniony tez, wedlug wskaznikow jest w pozadku


A masz wtrysk gazu?? Jak wyglądają spaliny?? W normie??

Może być jeszcze przepływka lub sonda... ale spaliny powinny coś powiedzieć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 22:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
zgadzam sie z Grzesiem ze to moze byc to
ale niewiem skad pytanie czy to na wtryskug hehe bo pisal ze przed gazem tez to mial
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 22:42:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
weesky napisał(a):
zgadzam sie z Grzesiem ze to moze byc to
ale niewiem skad pytanie czy to na wtryskug hehe bo pisal ze przed gazem tez to mial
pozdr


Jeśli II generacja to przepływka nie ma nic do tego...
Jeśli wtrysk gazu to i przepływka jest podejrzana...
ale to tylko moje zdanie :peace: ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 12:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
stawiam na przepływomierz albo zapchany katalizator!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2005 10:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Instalacja landirenzo 2 gen., ale to bez znaczenia bo na pb tak samo sie zachowuje. Czy w tym silniku jest przeplywomierz? Myslalem ze ta role spelnia ta wychylowa blaszka okragla. Moze cos z elektryki nie laczy, rozbiore stacyjke i posprawdzam palaczenia tez pod maska. Zapchany katalizator? Hmm bede musial sprawdzic.

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przerywana praca silnika.
PostNapisane: 04.wrz.2005 14:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
A może nie masz katalizatora bo ktoś już go wymienił na strumienicę takie jak montują w pojazdach sportowych. Jeżeli ktoś by wam proponował taką zamianę do nie dajcie się na to nabrać.
Szczegóły informacji dla zainteresowanych.Według mnie objawy sondy lambda i czujnika tem.tego od komputera miałem coś podobnego. Mechanik wyciągnął odemnie kasę za trzy sondy , który stwierdzał że wadliwe. Wreście sam kupiłem sondę i podmianka awaria ustąpiła. Ale za niewiedzę się płaci.
Narazie.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 21:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Sonda lambda wedlog gazownika ok, jeszcze sie nie dobralem do katalizatora, ale niedlugo go sprawdze. Zastanawiaja mnie przewody zaplonowe - nawet jak jest sucho to potrafia kopnac, chyba tak nie powinno byc? To sa silikonowe janmor, kupilem je zaraz przed instlacja gazu, i nie wiem jak sie sprawowaly na samej benzynie. Wymienic na zwykle czarne?

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 23:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
hehe miepowinny kopac
sprawdz w nocy tak zeby calkiem ciemno bylo jak zobaczysz ufo pod maska to wymien moze reszte z ukl.zap. tez trzeba przejrzec
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przerywana praca silnika
PostNapisane: 08.wrz.2005 20:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Wszyscy gazownicy swoich klientów pocieszają, że sonda lambda jest dobra ale jak pojeździcie na Auto-Gazie bo jest tańszy od LPG to napewno za niedługo przyjdzie wam wymienić sonde. A ceny nowych oryginalnych wam podam:
- jednoprzewodowe 150-250 zł,
- trzy i czteroprzewodowe 350-650 zł,
- pięcioprzewodowe 800-1800 zł.
Dlaczego stosować LPG a nie Auto-Gaz ponieważ na LPG są ustalone Polski Normy a na to drugie nie.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 21:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Juz po problemie. Srodkowa czesc katalizatora oderwala sie od reszty i przekrecala sie w obudowie kata. Wywalijem cala zawartosc i zalozylem pusta puszke. Troche glosno dzwieczy ale juz nie przerywa. A i jeszcze w tym samym czasie zmniejszylem w swiecach odstepy elektrod, bo nowe mialy strasznie duze te przerwy - mysle ze okolo 1,5-1,8 mm!!! I teraz jest juz spokoj.
Jak robilem ten kat to zdeka naruszylem lambde (musialem ja odkrecac przecinakiem, niczym innym nie dalo rady, i ta obudowa co do niej wchodza kable lekko sie przekrzywila), ale mam nadzieje ze dziala, musze sprawdzic u gazownikow czy pokazuje tak samo jak wczesniej.
Nie wiem czy zakladac jakis nowy katalizator, czy jezdzic bez? Dodam ze spalanie w tej chwili oscyluje wokol 13,5 l LPG, i czy brak katalizatora ma jakis znaczacy wplyw na spalanie? Dzieki za rade Schadow.u688 z tym zatkanym katem!

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 09:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
Czesiu dzieki za przestroge !!!... :diabel: (ale na auto gaz potrzebna inna instalacja to raz a dwa to niema zabardzo gdzie go zatankowac...)
duzo ludzi wywala srodek kata i nic sie niezmienia poza odglosem
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 14:18:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhmm, nie wydaje mi sie, azeby zmienianie samemu rozstawu miedzy elektrodami swiecy bylo dobrym pomyslem...kup teraz swiece z katalogu do Twojego motoru - jakies dobre - wtedy auto powinno pracowac lepiej. Teraz pewnie poprzestawiane masz czasy zaplonow na kazdym garku z powodu Twoich manipulacji przy elektrodach.....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Te w ktorych zmienialem te rozstawy to BERU jakies 4-elektrody, na takich przyjechalem z niemiec. Kupilem u nas NGK dokladnie do tego silnika, 2 elektrodowe, i odstepy w nich sa wedlog mnie za duze, okolo 1,5mm i iskra nie ma prawa przeskoczyc na takich nastawach. I dlatego dawala po przewodach i oslonach swiecy tych gumowych (metalowe dawno zdjalem). Wiec wzielem te stare BERU i po dwie z 4 elektrod zdeka zblizylem do srodka swiecy (nie wiem jak to sie dokladnie nazywa, ten srodek hie hie). I teraz dziala, zreszta na gazie zalecane jest zmniejszenie odstepu elektrod, co nie? Czy czas zaplonu jest regulowany dla kazdej swiecy osobno? Cos mi sie nie chce wiezyc, zaplon jest ustalany na podstawie danych z liczby obrotow i danych z przeplywomierza/czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. A ewentualna korekta przez czujnik spalania stukowego, ktory jest jeden i na jego podstawie jest ustalane wyprzedzenie zaplonu dla wszystkich cylindrow - wedlog mnie nie ma mozliwosc sterowania dla kazdego z osobna, ale moge sie mylic, audi mam od niedawna hehe.

Pozdrawiam

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:23:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Moim skromnym zdaniem poprawiasz fabryke, a dodatku "naprawiasz" stare kable przez zmniejszanie odstepu miedzy elektrodami ??? To, jaki ma byc odstep zostalo ustalone przez producenta samochodu na podstawie dokladnych obliczen i wielu testow - dlatego jesli masz swiece z katalogu to wszystko jest ok. Wymien kable a nie koryguj swiece !!! Zmieniasz warunku spalania w sposob nieokreslony i byc moze nie mozliwy do skorygowania przez uklad zaplonowy. Korekcja konta zaplonu nastepuje dla wszystkich cylindrow i dlatego, jesli pozmieniales rozstawy - w kazdym cylindrze mieszanka spala sie inaczej - to juz w ogole dramat. Nie wiem czy wiesz, ze swiece musza pracowac w odpowiedniej temperaturze, aby nastepowalo samooczysczanie sie elektrod - watpie, aby Twoje modyfikacje zapewnily poprawnosc tego zjawiska. W skrajmym przypadku elektroda moze sie urwac i wpasc do cylindra hehehe Mity ze swiecami w wersji do gazu mozna sobie moim zdaniem miedzy bajki wsadzic, albo zaliczyc do marketingowego dzialania producentow swiec zeby zwiekszyc sprzedaz. Nigdy nic nie kombinowalem z 3 elektrodowymi ngk i wytrzymywaly 50 tysia jazdy na gazie, bez problemowo pracowal silnik i jak to piszesz iskra jednak miala prawo przeskakiwac i nic nie "szlo na kable" :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 20:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A co powiesz na to ze mialem nowe kable i dzialo sie to samo, i pozyczalem takze od kolegi wyciagniete kable z audi 100 na ktorych on bez problemu jezdzil, i u mnie zawsze byly iskry z tych kabli na silnik? Takze wrocilem do tych z ktorymi przyjechalem z niemiec. A moze te swiece BERU byly juz tak wyjarane ze zblizenie elektrod pomoglo? A moze te NGK co kupilem to nie ORYGINALNE NGK (zdarzaja sie porobki nie do rozpoznania, mam kilku znajomych w warsztatach i to potwierdzaja). Wedlog katalogu BPR5EKU powinny miec 0,8mm, a moje maja okolo 1,5mm! Takze mysle ze jak poprawilem fabryke na 0,8mm to silnik mi nie wybuchnie. Gaz to nie benzyna i mieszanka gazowa od benzynowej trudniej sie zapala bo ma inny opor elektryczny, dlatego przy LPG tak wazny jest dobry stan ukladu WN, i to swiadczy ze potrzebna jest mocniejsza iskra, a jak ja uzyskac przy wymianie wszystkich newralgicznych podzespolow typu cewka, przewody, kopolka, palec itp.? Miejsza przerwa to nie jest chwyt reklamowy, bo prawie w kazdym warsztacie powiedza ci ze zminejszenie odstepu elektrod pomaga na gazie, tak samo jak przyspieszenie zaplonu, i tak wielu ludzi chyba ma doswiadczenie i praktyke w tego typu sprawach. Chyba ze ktos pracuje w ASO, to zrozumiale ze bedzie przeciwny takim praktykom.

Tutaj maly tekst wlasnie o odstepach elektrod:
http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/2005-05/swiece.htm

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: