.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 09:36:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CLIMATRONIC PROBLEM B4
PostNapisane: 03.paź.2005 11:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
witam
mam B4 2.8 oraz problem z klimatyzacją (climatronic), która nie chce sie włączac gdy auto nagrzeje sie na słońcu. Gdy samochod zaparkowany jest w cieniu lub garażu to nie ma tego problemu. Po przejechaniu kilku kilometrów klima sama sie włącza. Czy ktos wie co możę byc tego przyczyną ? dziekuje za każdąsensownąodpowiedz.
pozdrawiam[/b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 12:01:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Włącz podgląd kanałów testowych i błędów. Napisz co się wyświetliło. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 17:40:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
a jak sie włącza taki podgląd ? naciskam ten guzik koło obrotomierza i tam wyswietlaja sie jakies piktogramy a na koncu OK. mechanik podłączał koputer i nie było żadnych błędów.dzisiaj znów sie nie włączyła mimo nieciekawej pogody....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 06:56:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Najlepiej wyszukaj posty o kodach klimy - wtedy będziesz wszystko wiedzieć. Zacznij od jednoczesnego wciśnięcia przycisku zamkniętego obiegu powietrza (najpierw) i górnego nawiewu. :)
Naprawdę bardzo dużo na ten temat u nas napisano. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 07:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
Dzieki wielkie. Mam wydrukowane wszystklie kody teraz musze zaczac sprawdzac. mam tez drugi problem ze wskaznikiem poziomu paliwa, pokazuje rezerwe lub "głęboką" rezerwe (pokazuje sie dystrybutor paliwa i piszczy:)) a w baku jest pełno. moze dlatego klima sie nie wlącza ? co zrobic z tym wskaznikiem bo moi mechanicy podchodza niechętnie do tego tematu (wiem wiem...zmienic mechanika...). Problem jest tez ze wskaznikiem temperatury silnika czasami poprostu" leży" na zerze potem podnosi sie do 90 a potem znowu opada na 0 (termostat jest dobry).Dzieki za pomoc.milo znalezc pasjonatow wiedzacych więcej i chetnych do pomocy :) milego dnia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 08:13:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ten poziom paliwa to raczej problem z pływakiem w zbiorniku paliwa - to lepiej niech zrobi fachowiec. :) Mogą też być zimne luty lub słabo dokręcony wskaźnik w zegarach - bez rozebrania zegarów nie sprawdzisz - no chyba, że w elesie znajdziesz jaką wartość ma mieć rezystor testowy i podepniesz go do wtyczki od poziomu paliwa przy zbiorniku. :) Wtedy możesz pojeździć z tym rezystorem i zobaczyć czy wskaźnik stoi w miejscu - jak tak, to będzie dobry. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 08:37:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z temperatura to masz juz konczacy sie czujnik temperatury lub zimne luty w liczniku ... czujnik mozna ponoc rozebrac i przeazznie tam tez usterka sa zimne luty

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 10:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
dzieki ! skoro tak ochoczo odpowiadacie na posty to zapytam jeszcze o jedno.
moje poprzednie audi B4 2,6 avant quattro jechalo szybciej niz to co mam teraz b4 2,8 sedan quattro. to pierwsze bez problemu rozpedzalo sie do 180 i wiecej (na normalnych drogach) a to co mam teraz po przekroczeniu granicy 150 km/h nie za bardzo chce jechac szybciej. 150 km/h + 5 bieg = 4500 rpm troche za wysokie te obroty chyba....dziwne to jest bo w koncu moc silnika do czegos zobowiazuje...poza tym przy redukcji na nizszy bieg i przy wcisnieciu gazu do spodu zaczyna go dławić i samochod przyspiesza niejednostajnie tylko delikatnymi szarpnieciami. na codzien jezdze saabem 900 2.0 16v ktorego na 3 biegu mozna rozbujac do 140 i wcale nie protestuje jękami i stukotami....(i tak wole audi :P)pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 10:33:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
saabina napisał(a):
dzieki ! skoro tak ochoczo odpowiadacie na posty to zapytam jeszcze o jedno.
moje poprzednie audi B4 2,6 avant quattro jechalo szybciej niz to co mam teraz b4 2,8 sedan quattro. to pierwsze bez problemu rozpedzalo sie do 180 i wiecej (na normalnych drogach) a to co mam teraz po przekroczeniu granicy 150 km/h nie za bardzo chce jechac szybciej. 150 km/h + 5 bieg = 4500 rpm troche za wysokie te obroty chyba....dziwne to jest bo w koncu moc silnika do czegos zobowiazuje...poza tym przy redukcji na nizszy bieg i przy wcisnieciu gazu do spodu zaczyna go dławić i samochod przyspiesza niejednostajnie tylko delikatnymi szarpnieciami. na codzien jezdze saabem 900 2.0 16v ktorego na 3 biegu mozna rozbujac do 140 i wcale nie protestuje jękami i stukotami....(i tak wole audi :P)pozdrawiam

pewnie nie dziala zmianna dlugosc kolektora

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 12:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
no to mam nazbieranych informacji o kolektorach, klapkach, blaszkach az mi sie w głowie gotuje....cos z tych wszystkich rzeczy napewno jest zepsute tylko kto mi to naprawi ? moze znacie jakiegos dobrego mechanika z rzeszowa lub okolic ? jeszcze jedno pytanko, przeczytalem gdzies tu na forum o dwustopniowym gazie wyczuwalne to jest przy naciskaniu pedału gazu czuc delikatny opór a potem nagły przypływ mocy czy to znaczy ze mój kolektor działa poprawnie i przełącza sie na drugi obieg ? czy w taki mrazie przyczyna jest gdzie indziej ? (paski lub ?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 12:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
no to mam nazbieranych informacji o kolektorach, klapkach, blaszkach az mi sie w głowie gotuje....cos z tych wszystkich rzeczy napewno jest zepsute tylko kto mi to naprawi ? moze znacie jakiegos dobrego mechanika z rzeszowa lub okolic ? jeszcze jedno pytanko, przeczytalem gdzies tu na forum o dwustopniowym gazie wyczuwalne to jest przy naciskaniu pedału gazu czuc delikatny opór a potem nagły przypływ mocy czy to znaczy ze mój kolektor działa poprawnie i przełącza sie na drugi obieg ? czy w taki mrazie przyczyna jest gdzie indziej ? (paski lub ?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 19:47:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Co do klimy: zimne luty na 90% - otwórz sterownik (płaskim śrubokrętem po bokach podważyć ramkę, odkręcić pod ramką dwa imbusy, wyjąć sterownik, i otworzyć go odkręcając 5 krzyżaków - 3 na górze i dwa na dole płyty czołowej) wtedy włącz auto (gdy jest na słoncu, czyli nie działa) i ruszając 'jelitami' sterownika spróbuj poprzyciskać - najczęściej pada mocowanie taśmy do jej wtyczek, czasami tak na szybko wystarczy włożyć trochę smatki, aby wymosić nacisk na taśmę, i styki bedą ok - najlepiej zrobić z taśmy do HDD nowy odcinek taśmy, i na nowo zacisnąć wtyki.
Często też zdarza sie, ze są spocone grafity na gumowych przyciskach, ale gdyby była to jedyna przyczyna, po wyczyszczeniu powinno byc wszystko ok - ale niejednemu po czyszczeniu za dwa dni historia sie powtorzyla (po poruszaniu tasma przy czyszczeniu gumek, tasma stykala, ale po paru dniach drgan wrocila na swoje miejsce i znowu zaczela przerywac).

co do dolotow, niech sie wypowiedza posiadacze 2,8, i ci co je naprawiali, ale moze byc np. nie do konca wetkniety przewod podcisnienia.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: