.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 19:53:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: chyba mam nieorginalny licznik i to od 4 cyl.... ;/
PostNapisane: 19.paź.2005 07:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
do jakiej prędkości powinienem mieć predkościomierz w audi coupe quattro 2,3 NG i po czym poznam czy obrotarka jest od 4 cyl. czy od 5 ?
zegar szybkosciomierza jest do 220km/h, przy czym miałem wczoraj wg licznika 100km/h przy 3100 rpm (wg obrotarki) na V biegu, w tym układzie przy 210 km/h powinno byc 6500 rpm, a to jest juz 500 rpm powyżej redline !!! Na moim obrotomierzu redline jest na 6300 rpm.

jak jest u was?

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 08:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jak byś miał od 4ro cylindrówki to by się obroty kręciły znacznie wyżej niż normalnie, tak jak to było w pewnym osiągajcym 8 tysięcy srebrnym V6 :peace:

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 08:06:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
licznik powinien byc do 260 a przy 3 tys na piatym biegu powinienes miec w okolicach 110-120

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 08:11:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Megster napisał(a):
Jak byś miał od 4ro cylindrówki to by się obroty kręciły znacznie wyżej niż normalnie, tak jak to było w pewnym osiągajcym 8 tysięcy srebrnym V6 :peace:


Za to w granatowym V6 przy podobnej kombinacji obroty wróciły pod 1krpm, czyli obkręciły się prawie na około... ale nie robimy tutaj OT.


Zagadaj do Kowicza na PW - on Ci odpowie bo ma taki sam motorek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 08:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
hans napisał(a):
licznik powinien byc do 260 a przy 3 tys na piatym biegu powinienes miec w okolicach 110-120


taka krotka skrzynie ma 2.3 ?
ja w swoim 1.8 PM przy 3000 rpm jade rowniutko 130 km/h (na czerwonym polu), na dwojce 60, trojce 80 a co do czworki to nie zwrocilem uwagi :P

koniec OT

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 08:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
W tym jest właśnie problem. Jako że budzik jest do 220, to posądzam że cała tablica zegarów pochodzi z 4-cylindrówki. Dlatego obrotarka pokazuje 3100, podczas gdy motor naprawdę kręci pewnie 2500 rpm, co istotnie wg obliczeń powinno odpowiadać 100 km/h. Stąd moje pytanie, ale jeśli twierdzicie, że 2.3 quattro 10v winno mieć budzik do 260, to sprawa robie się powoli jasna :)

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 09:02:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
licznik do 4 i 5 cylidrowki jest ten sam!!! inny jest do V6.
jesli masz u siebie zegary od R4 to przeklaman nie bedzie!

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 09:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Bilu napisał(a):
licznik do 4 i 5 cylidrowki jest ten sam!!! inny jest do V6.
jesli masz u siebie zegary od R4 to przeklaman nie bedzie!

kiedys tez pytalem o to samo "czy licznik z 260km/h podejdzie do B3 1.6" no i podszedl ;) wszystko było ok na pierwszy rzut oka... obrotomierz nie przeklamywal (przynajmniej w dolnych zakresach obrotow), na "luzie" pokazywal ok 900 rpm, ale problem byl z predkosciomerzem - wyraznie bylo czuc i widac, ze licznik pokazywal <b>ZA MAŁO</b>, a z V6 napewno nie byl, bo data produkcji licznika to koniec PRLu :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 09:48:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
Bilu napisał(a):
licznik do 4 i 5 cylidrowki jest ten sam!!! inny jest do V6.
jesli masz u siebie zegary od R4 to przeklaman nie bedzie!


no bez jaj prosze!!! Jakim cudem obrotomierz od 4 garówki może nie kłamać przy 5 garach ?? Skoro przy 2 000 rpm. r4 bedzie dawać z cewki na obrotarke 67 impulsów na sec. a r5 - 83 impulsy na sec. ? ni emoże byc ten sam musi róznic sie pojemnością kondensatora !!! pozatym przy r5 133ps która ma z tego co pamietam v-max 210~215 budzik nie może kończyć sie na 220 - nie w niemieckim auci w którym norma jest conajmniej 20-30 km/h ponad Vmax auta!! pozatym lecielismy w dwa auta wracajac po kupnie auta wyprzedzałem majac na liczniku 160 ojca który tez miał 160 ( z nadwyżką około 20 km/h)

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 09:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Obrotomierz nie bedzie cie okłamywał tylko predkosciomierz :)

Ja w Coupe B2 mialem zegary od R4 i mi predkosiomierz przekłamywał, ale obroty nie

W 20V chyba redine zaczyna sie od 7000 rpm

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 09:54:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Perana napisał(a):
Bilu napisał(a):
licznik do 4 i 5 cylidrowki jest ten sam!!! inny jest do V6.
jesli masz u siebie zegary od R4 to przeklaman nie bedzie!


no bez jaj prosze!!! Jakim cudem obrotomierz od 4 garówki może nie kłamać przy 5 garach ?? Skoro przy 2 000 rpm. r4 bedzie dawać z cewki na obrotarke 67 impulsów na sec. a r5 - 83 impulsy na sec. ? ni emoże byc ten sam musi róznic sie pojemnością kondensatora !!! pozatym przy r5 133ps która ma z tego co pamietam v-max 210~215 budzik nie może kończyć sie na 220 - nie w niemieckim auci w którym norma jest conajmniej 20-30 km/h ponad Vmax auta!! pozatym lecielismy w dwa auta wracajac po kupnie auta wyprzedzałem majac na liczniku 160 ojca który tez miał 160 ( z nadwyżką około 20 km/h)


taa, ale te liczniki mają zazwyczaj zworki na 4,5 garów.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 10:06:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
MariuszD kiedys ladne uzasadnienie napisał(a):
Poniewaz zegar obrotomierza ma dodatkowy pin ktory jest konfiguracyjny. Dla 5 cylindrowki jest zwarty do masy. Tak wiec obrotomierz mozna konfigurowac jako 4 lub 5 cyl.
Zwarcie to do masy jest wykonane w instalacji samochodu, wiec bez niczego przekladasz zegary. Problem jest w momencie gdy mamy V6.
Pin A18 na zlaczu zegarow.

troche sie tych zegarow juz zrezalo ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 10:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
ok , to teraz powiedzmy ze obrotomier ma dobre wskazania, ale szybkońciomierz.... teraz juz napewno kłamie.. skoro mam przy realnych 3 100 na 5 biegu 100 km/h :)

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 10:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Perana napisał(a):
ok , to teraz powiedzmy ze obrotomier ma dobre wskazania, ale szybkońciomierz.... teraz juz napewno kłamie.. skoro mam przy realnych 3 100 na 5 biegu 100 km/h :)


No predkosiomierz napewno klamie bo nawet skali nie ma odpowiedniej :)

Ale.... ja u siebie juzpo zmianie licznika na orginalny mialem 3000 rpm przy 100 km/h, wiec moze u ciebie tez sie zgadza :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 10:54:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ale kombinujecie ... jak predkoscxiomierz moze klamac skoto w kazdym B3 i B4 jest ten sam impulsator i dziala na tej samej zasadzie wiec wskazania beda sie pokrywaly ze wskazaniami obrotomierza a jedynie rozbierznosc moze byc z predkoscia rzeczywista bo na to wplyw na srednica kol i tylko to moze roznic B3 i B4 , oske i quattro

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 11:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
a impulsator jest w skrzynie czy w dyfrze ? bo jesli ejst w skrzyni to może sie różnić, przecież nie wszytkie mają dyfer 4,11? tak jak moja

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2005 11:04:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w skrzyni, no nie wszystkie ale wiekszosc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 17:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
a wiec jednak jest ruznica, wczoraj kupiłem od Emte zegarki od NG, wprawdzie musialem w efekcje poskałdac z dwóch jedne (w zegarkach Emtego były spalone ścieżki od podświetlania i potenciometr od jasnosci) ale wracajac do tematu teraz zamiast przy 3100 na V mieć 100 km/h, mam ją przy 2850 no i są jakieś ładniejsze :)

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: