.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 19:53:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zgrzyty w zawieszeniu - co to moze być?
PostNapisane: 20.paź.2005 21:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Od kilku dni w moim A6 zgrzyta w zawieszeniu z lewej strony jaw w rzęchu. Przy najmniejsych nierownosciach do środkadochodzą dźwieki zgrzytania. Podobne objawy miałem kiedyś wLagunie i okazało się , że to wina drążka stabilizatora. Po wymianie jak ręką odjął objawy ustąpiły. Czyzby w A6 było to samo? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2005 21:15:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
stawiam na drazek lub gume ktoregos wahacza. miaelm to w a4 = drazek do wymiany ... a za jakis czas tez wahacz

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2005 21:45:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jescze napisz co to za A6 ... bo na oprzelomie lat bylo tego sproo a i nie wiadomo czy masz quattro czy nie ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2005 21:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
he he ten temat mnie nurtuje od dawien dawna i mojego kumpla ma takie same autko i mamy ten sam problem ciagle cos zgrzyta w tylnym zawieszeniu jak posmigamy po mokrej jezdni to cicho kiedys bylem u mechaniolai powiedzial ze to tuleja wahacza tylnego i uwierzylem ale niestety :P zrobilem miesiac temu cale zawieszenie przod i tyl wymienilem wszystkie tuleje oprócz śrub rzymskich i dalej skrzypi :< i to tak mocno ze wstyd jezdzic :D wiec wyglada na rzymskie
moze ktos zlokalizowal ten dokuczliwy problem

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Ostatnio edytowano 21.paź.2005 12:13:31 przez bodzio2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2005 23:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
mam ten sam problem ! smarowalem juz wszystkie el. ruchome gornych wachaczy smarem grafitowym - pomoglo na 3 dni ... pozniej znow pojawilo sie z poczatku ciche , pozniej coraz bardziej dokuczliwe piszczenie ... przelecialem to smarem w sprayu (jakis wynalazek do smarowania lozysk) - poprawa na 5 dni i ... dzis znow mi zaczyna piszczec ! :/ sytuacja jak wspomina Bodzio2 - "az wstyd jezdzic" ;) nie wiem czy jest sens zastosowac jakis gestszy smar , moze pomoze ? ;) ... Bodzio2 - a po jezdzie na mokrym pewnie bylo cicho poniewaz wilgoc spelnila role mojego smaru :D

ps
rzecz dotyczy jedynie tylnego zawieszenia

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 07:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
proponuje wymienic sruby rzymskie bo to chyba najczestsza (i naszczesciej najtansza) przyczyna piszzceniai zgrzypienia.
wogole to zejdz pod samochod i przygladnij sie dokladnie jak pracuje ten przegub ze srubami rzymskimi
pozdrawiam

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 11:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
dzieki za podpowiedz ! niestety z godzine temu pochwycilem ponownie smarowidlo w sprayu i tymczasowo zniwelowalem skrzypienie :D wiec sprawdze to pewnie za kilka dni gdy znow zacznie sie skrzypienie :/ pozdro!

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 12:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Ludziska, co to za metoda smarowanie tuleji. Jezeli fabryka zalecałaby smarowanie to zrobiłaby smarowniczki i tyle. Te metoda po podcieranie pupy szkłem i tyle. Smar na elementach zawieszenia po pierwsze powoduje zniszczenie elementów gumowych i klejenie się piachu oraz brudu, a więc działa to jak papier ścierny.
Nie ma jeszcze quattro, ale wg mnie to naderwany lub zerwany jest któryś silemblok i pracujac podczas jazdy skrzypi.
Wejdzcie sobie pod samochód, a druga ooba niech porządnie nim pobuja, wtedy zlokalizujenie w którym miejscu skrzypi i co z tym zrobić.
Bo to wstyd jezdziś quattro jak jakimś starym żukiem.
Widzę ze to sprzypienie dotyczy większej ilości samochodów i to argument przeciwko quattro - nie dorze, nie dobrze.....

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 14:18:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
no dobra ... moze moja metoda nie byla zbyt trafiona ale ratowalem sie jak tylko moglem od dzwiekow po ktorych wlosy mi deba stawaly na glowie ... jak znajde troche czasu - wybieram sie z autem na kanal i sprobuje to zlokalizowac ... pozdro !

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:19:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Karli napisał(a):
Widzę ze to sprzypienie dotyczy większej ilości samochodów i to argument przeciwko quattro - nie dorze, nie dobrze.....


ludzie nie kupujcie kłatro bo skrzypi <lol>

tylko zaniedbanie daje pużniej po dupie nic więcej ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Mauzer, ja jestem jak najbardziej za Quattro i takiego samochodu pomału będę szukał. A jakieś sprzypienia to tylko usterka którą trzeba ustalić i usunąc, a nie jeżdzić jak wozem drabiniastym. To że naprawa quattro jest droższa no cóż bo i wiecej tam elementów.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Skrzypienie
PostNapisane: 22.paź.2005 20:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Po wlaniu butelki wody w lewe nadkole skrzypienie i piszczenie ustaje na jakies 300 km pozniej chyba ped powietrza osusza i zaczyna popiskiwac na nierownosciach. A moze to cos ma zwiazek z teleskopem ? Jak ktos to ustali
niech nie trzyma tej wiedzy dla siebiei. Pozdrowienia.

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 23:11:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
hmmm to moze nie rzymskie tylko tylne teleskopy daja popalic na uszy

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 10:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
a wiec dla tych co maja ten problem ja w 100% zlokalizowalwm i sprawdzony wiec to rzymskie sruby sa dwa sposoby na cisze wymintowac i w oslony gumowe z galek dac nowy smar albo strzykawka z igla i gestym olejem wbic igle w oslonke gumowa i wstrzyknac olej i nareszcie cisza uffff jaka ulga :D

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: trzeszczy i piszczy
PostNapisane: 30.paź.2005 12:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Wielkie dzięki za dociekliwosc w temacie, ja raz na tydzcien robie trase okolo 1000 km ciurkiem i troche to skrzypienie przeszkadza. Teraz wiem gdzie ręce włożyc. No i tej wody nie bede juz musial wozic :) . Pozdro.

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 14:43:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
te zgrzyty sa bo sie te wahacze rozlatuja ... takze pomysl o wymianie tego ... nowe starczaja na okolo 80 tys km . koszt okolo 450 pln za jeden ... byc moze znalazlem takie same za 220 ale nie wiem jak z ich trwaloscia bo jeszcze ich nie kupilem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 21:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
hans napisał(a):
te zgrzyty sa bo sie te wahacze rozlatuja ... takze pomysl o wymianie tego ... nowe starczaja na okolo 80 tys km . koszt okolo 450 pln za jeden ... byc moze znalazlem takie same za 220 ale nie wiem jak z ich trwaloscia bo jeszcze ich nie kupilem

Hans, bo nie mam Etki w tej chwili, to nie ma tam jakiś wymiennych silenbloków, żeby to w jakiś normalniejszy sposób naprawić???

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 22:10:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie .... to jest specyficzny element ale i tak tragedii nie ma ... 80 tys to troche jest

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 22:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
hans napisał(a):
nie .... to jest specyficzny element ale i tak tragedii nie ma ... 80 tys to troche jest

Czyli w takim A4 B5 99-01 quattro to trzeba się liczyć z naprawą zawieszenia z przodu jak i z tyłu. A co z cenami zamienników tych wahaczy? Może się ktoś oriętuje?

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi studnia bez dna
PostNapisane: 31.paź.2005 16:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Panowie dajcie już koledze spokój, może mu się taka trafiła. Zresztą ja po tez po przejechaniu 14 tys km musiałem wymieniac olej i filtry :D

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: