.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 22:00:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAR] Autocheck a olej i wskaźnik ciśnienia oleju,światła
PostNapisane: 17.paź.2005 18:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Mam taki problem. Auto wyposażone jest w autochecka + dodatkowe zegary na desce rozdzielczej (temperatura i ciśnienie oleju). No i z owym autocheckiem mam pewien problem. Raz na jakiś czas wywala mi kontrolkę oleju (w instrukcji opisane jako zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku). Olej świeżo wymieniony, poziom w porządku, nic nie cieknie.
Zauważyłem taką właściwość. Czasami zaraz po odpaleniu silnika wskaźnik ciśnienia (ten dodatkowy) pokazuje 5 barów i utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Wtedy po pewnym czasie pojawia się błąd ciśnienia na autochecku.
Natomiast jeżeli zaraz po odpaleniu ciśnienie utrzymuje się na poziomie 2-3 bary (na luzie) i przy wciśnięciu gazu jedzie do 4-5. Wtedy jest spokój. Ale dzisiaj np. było w porządku, zatrzymałem się i zostawiłem włączony silnik na 5 minut i grzebałem w kufrze. Wsiadłem, ruszyłem i znowu autocheck płacze :|
Kiedyś GrześB napisał:
GrzesB napisał(a):
Może być jeszcze uszkodzony przewód - styka do masy i masz CHECK ;)

Czujniki sprawdziłem, zegary też są w porządku. Mam wymienić czujnik (jeżeli tak to który to będzie?) czy nie przejmować się? Silnik pracuje równiutko, igła po prostu. Żadnych problemów nie ma.
Jeszcze takie jedno pytanie. Autocheck pokazuje uszkodzone światło mijania lub tylne, a wszystkie zewnętrzne światła działają jak najbardziej dobrze. Myślałem że zepsuła mi się na desce kontrolka świateł mijania, bo nie świeci. Długie owszem, mijania nie. Myślałem że żarówka jest spalona. Jakież było moje zdziwienie gdy po wyjęciu zegarów wczoraj zobaczyłem że wszystkie żarówki działają, ale kilka miejsc (w tym na światła mijania) jest fabrycznie zapieczętowanych. Czy u Was też tak jest?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AAR] Autocheck a olej i wskaźnik ciśnienia oleju,świ
PostNapisane: 17.paź.2005 19:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Monster napisał(a):
Myślałem że żarówka jest spalona. Jakież było moje zdziwienie gdy po wyjęciu zegarów wczoraj zobaczyłem że wszystkie żarówki działają, ale kilka miejsc (w tym na światła mijania) jest fabrycznie zapieczętowanych. Czy u Was też tak jest?


W mojej byłej C4 też tak było. Nie widziałem w żadnej C4 kontrolki świateł mijania. Może w wersji np. na rynek inny niż europejski ta kontrolka była ale pewności nie mam.
A co do Auto-Checka to przepalenie się żarówki w kontrolce nie ma na niego wpływu.
Masz może podpięte jakieś nieoryginalne dodatkowe światła? One moga powodować załączanie się checka.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2005 08:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Podejrzewam,że możesz mieć zimne luty w checku. Sprawdź jeszcze uwżnie podłączenie żarówek i czujników oleju. Czasem jeśli nie ma dobrego styku check potrafi wariować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AAR] Autocheck a olej i wskaźnik ciśnienia oleju,świ
PostNapisane: 18.paź.2005 09:05:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Monster napisał(a):
Zauważyłem taką właściwość. Czasami zaraz po odpaleniu silnika wskaźnik ciśnienia (ten dodatkowy) pokazuje 5 barów i utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Wtedy po pewnym czasie pojawia się błąd ciśnienia na autochecku.
Natomiast jeżeli zaraz po odpaleniu ciśnienie utrzymuje się na poziomie 2-3 bary (na luzie) i przy wciśnięciu gazu jedzie do 4-5. Wtedy jest spokój. Ale dzisiaj np. było w porządku, zatrzymałem się i zostawiłem włączony silnik na 5 minut i grzebałem w kufrze. Wsiadłem, ruszyłem i znowu autocheck płacze :|


to normalne ze zaraz po odpaleniu masz na wolnych 5 bar bo olej jest
gesty... w miare rozgrzewania maleje do dwóch...

powiedziałbym ze ta druga informacja jest mniej normalna...
jakiego uzywasz oleju?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 18:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Syntetyk BP (z beczki, bo mamy w firmie).
Po nocy mam 5 bar, a jak w ciągu dnia auto stoi na parkingu w słońcu to po odpaleniu zaraz 3-4,5 bara. Po rozgrzaniu wolne obroty 2-3 a przy ciśnięciu rośnie.
Sytuacja jest dziwna i chyba przekonuję się do tego, żeby się tym autocheckiem nie przejmować, bo:
Czasami mi wskoczy olej na zakręcie, prostej (tu nie ma reguły), zapiszczy trzy razy i od razu przestaje. Czasami zostaje na dłużej. Zauważyłem że najczęściej włącza się przy chwilę dłuższym postoju (np. gdy po 6 km dojeżdżam do korka), ale to też nie jest zasada. Tak więc czasami alarm pozostaje, czasami jest to chwilowe.
Jakie jest wasze zdanie?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 18:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Ja bym tego nie lekceważył. W końcu chodzi o smarowanie silnika.
Jaki przebieg ma auto? Ile litrów tego oleju zalałeś? Może zmień olej na półsyntetyk.
I przydałoby się zmierzyć ciśnienie oleju w jakimś warsztacie, ewentualnie wymienić czujniki, nawet na chwilę włożyć inne i sprawdzić.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 19:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Mam to samo u siebie, z tego co wyczytałem z Dietera Korpa to walnięty jest olejowy wyłącznik ciśnieniowy1,8 bara:

"Ciśnienie oleju w silniku Audi nadzorowane jest przez dwa olejowe wyłączniki ciśnieniowe i jedno urządzenie sterujące z brzęczykiem ostrzegawczym ............ Działa to tak: Przy włączonym zapłonie jedno przyłącze lampki kontrolnej ciśnienia oleju stale otrzymuje napięcie.
Gdy ciśnienie oleju (przy wyłączonym silniku) jest mniejsze niż 0,3 bara wtedy olejowy wyłącznik ciśnieniowy 0,3 bara utrzymuje swe styki zamknięte i stwarza w ten sposób połączenie z masa dla drugiego przyłącza lampki kontrolnej - lampka świeci się.
Po uruchomieniu silnika wzrasta ciśnienie oleju, olejowy wyłącznik ciśnieniowy otwiera swe styki i lampka gaśnie.
Olejowy wyłącznik ciśnieniowy 1,8 bara działa w sposób zespolony z urządzeniem sterującym. Gdy ciśnienie oleju w silniku spadnie poniżej 1,8 bara, wtedy wyłącznik otwiera swe styki i przerywa połączenie z masą dla urządzenia sterującego; pierwszy olejowy wyłącznik ciśnieniowy jeszcze nie włącza się do akcji. Urządzenie sterujące przekazuje ten impuls do lampki kontrolnej dopiero wtedy, gdy ciśnienie oleju jest mniejsze
niż 1,8 bara dłużej niż przez 1 sekundę! gdy ma to miejsce przy liczbie obrotów silnika większej niż 2100obr/min. Wtedy urządzenie sterujące powoduje miganie lampki kontrolnej ciśnienia oleju i włączenie sygnału ostrzegawczego. Celem tego urządzenia jest zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju (np.
przez zbyt niski poziom oleju)."

....czyli jeśli wyłącznik jest walnięty to nawet przy ciśnieniu oleju w normie może dać impuls o zbyt niskim ciśnieniu i stąt to włączanie się checka i sygnał dżwiękowy w różnych sytuacjach. Myślę, że najpierw trzeba sprawdzić przewody i styki dochodzące do czujnika zanim zabierzesz się do rozbierania konsoli wskaźników. Ja posprawdzam sobie jutro, jak znajdę usterkę to dam znać.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 19:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Mam to samo u siebie, z tego co wyczytałem z Dietera Korpa to walnięty jest olejowy wyłącznik ciśnieniowy1,8 bara:

"Ciśnienie oleju w silniku Audi nadzorowane jest przez dwa olejowe wyłączniki ciśnieniowe i jedno urządzenie sterujące z brzęczykiem ostrzegawczym ............ Działa to tak: Przy włączonym zapłonie jedno przyłącze lampki kontrolnej ciśnienia oleju stale otrzymuje napięcie.
Gdy ciśnienie oleju (przy wyłączonym silniku) jest mniejsze niż 0,3 bara wtedy olejowy wyłącznik ciśnieniowy 0,3 bara utrzymuje swe styki zamknięte i stwarza w ten sposób połączenie z masa dla drugiego przyłącza lampki kontrolnej - lampka świeci się.
Po uruchomieniu silnika wzrasta ciśnienie oleju, olejowy wyłącznik ciśnieniowy otwiera swe styki i lampka gaśnie.
Olejowy wyłącznik ciśnieniowy 1,8 bara działa w sposób zespolony z urządzeniem sterującym. Gdy ciśnienie oleju w silniku spadnie poniżej 1,8 bara, wtedy wyłącznik otwiera swe styki i przerywa połączenie z masą dla urządzenia sterującego; pierwszy olejowy wyłącznik ciśnieniowy jeszcze nie włącza się do akcji. Urządzenie sterujące przekazuje ten impuls do lampki kontrolnej dopiero wtedy, gdy ciśnienie oleju jest mniejsze
niż 1,8 bara dłużej niż przez 1 sekundę! gdy ma to miejsce przy liczbie obrotów silnika większej niż 2100obr/min. Wtedy urządzenie sterujące powoduje miganie lampki kontrolnej ciśnienia oleju i włączenie sygnału ostrzegawczego. Celem tego urządzenia jest zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju (np.
przez zbyt niski poziom oleju)."

....czyli jeśli wyłącznik jest walnięty to nawet przy ciśnieniu oleju w normie może dać impuls o zbyt niskim ciśnieniu i stąt to włączanie się checka i sygnał dżwiękowy w różnych sytuacjach. Myślę, że najpierw trzeba sprawdzić przewody i styki dochodzące do czujnika zanim zabierzesz się do rozbierania konsoli wskaźników. Ja posprawdzam sobie jutro, jak znajdę usterkę to dam znać.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: