.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 17:41:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: tylne hamulce tarczowe - wymiana klocków
PostNapisane: 22.paź.2005 17:35:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
kto to robił, wie, ze jest to klopotkliwa sprawa.
czy macie jakies patenty na wkrecenie tłoczka - bo wielokrotnie sie z tym juz mordowalem, ale zawsze ze slaba skutecznoscia

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 20:09:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Mam to na swiezo
wkladasz zacisk w imadlo, nastepnie potrzebny jest ajzol plaski z nagwintowana dziura po srodku, w te dziure wkrecasz srube + nakretka dla kontry - bedzie to sluzylo do wciskania tloczka, nastepnie za skraj tloczka mozesz francusem czy innym kluczem wkrecac tloczek no i tyle, wypracowanie sposobu nie bylo latwe i chwile zajelo
Powodzenia
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 20:16:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
owszem - moze to sie da zrobic w ten sposob, ale moze ktos ma sposob bez imadla - czyli bez zdejmowanie, bez rozszczelniania ukladu :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 21:43:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
No ale przy okazji odkrecenia zaciskow mozesz od razu zrobic remont sworzni, smarowanie calosci i wymiana gumek i wierz mi ze nie chcialo mi sie wierzyc ile na prowadnicach moze byc sufu (piasek, rdza, pyl z klockow) i jaka kolosalna roznica jest teraz po zrobieniu tego summiennie.
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 10:46:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja dorobiłem sobie klucz z kawałka rurki docinajac go tak aby zostały dwa zęby. Z regóły uda się wkręcic bez imadła ale nieraz zeczywiście trafi się toporny zacisk i trzeba go wyjac na warsztat.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 10:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ataman70 napisał(a):
owszem - moze to sie da zrobic w ten sposob, ale moze ktos ma sposob bez imadla - czyli bez zdejmowanie, bez rozszczelniania ukladu :)

2 młotki i rozpychasz. Zawsze działa. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 11:18:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
baskecior napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
owszem - moze to sie da zrobic w ten sposob, ale moze ktos ma sposob bez imadla - czyli bez zdejmowanie, bez rozszczelniania ukladu :)

2 młotki i rozpychasz. Zawsze działa. :D


kupa roboty z tymi mlotkami chyba, a do tego w dwojke siedziec w nadkolu, hmm... :P
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 12:59:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
baskecior napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
owszem - moze to sie da zrobic w ten sposob, ale moze ktos ma sposob bez imadla - czyli bez zdejmowanie, bez rozszczelniania ukladu :)

2 młotki i rozpychasz. Zawsze działa. :D

booosze
a ja myslalem, ze da sie to jakos "normalniej" zrobic
ale pomysl z dopasowaniem rurki jest niezly

jakies jeszcze patenty?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 15:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ja musiałem sobie zrobić taki przyrząd śrubowy z końcówką pasującą do tłoczka.
Teraz zakładam i wkręcam jak zwykłą śrubę.
Podjedź do byle tokarza albo do mnie to ci sie wyrzeźbi takie coś.

@Basket młotkami nie wkręcisz tłoczka ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 19:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2005 16:25:52
Posty: 103
Lokalizacja: Gdynia
ja zrobiłem tak jak mały tylko że z płaskownika grubszego i da się wkręcić ten tłoczek. A z młotkami to się najpierw mocowałem i to nie jest dobre rozwiązanie bynajmniej malo skuteczne :D

_________________
B3 '90 1.6
A4 '97 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 19:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Można też przewiercić starego klocka i dospawać nakrętkę. Naciągać śróbę i wkręcać tłok żabką (ostrożnie żeby nie przyszczypać osłonki przeciwpyłowej) , idzie jak masło. Ostatnio wkręciłem prawie palcami, ale jak pisze mały v8 nieraz trafi się zgaga i trzeba siłą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 07:29:11 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Idealnie do tego zabiegu posuje klucz do szlifierki. Ten którym odkręca się się tarcze....

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: