.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 00:14:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Delikatne drgania podczas hamowania :(
PostNapisane: 23.paź.2005 20:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Witam
Podczas delikatnego chamowanie ze 110(120) wyczówam drgania na kierownicy które znikają gdy pedał hamulca wciśnie się mocniej. Przypuszczam że to nie wina tarcz hamulcowych.
Prosze o sugestje gdzie można szukać przyczyny takich drgań

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B4 1.9TDI Avant 93r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 21:01:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Tu nie ma co przypuszczać tu trzeba sprawdzić. Mnie to śmierdzi zwichrowanymi tarczami. Trochę komplikacji, ale na początek trza sprawdzić wyważenie kółek ( lub przełożyć tył na przód), jak bez zmian zdjąć kółka przyłożyć czujnik zegarowy i zmierzyć bicie tarcz - max 0,10 mm. Zdarza się też że telepie przez geometrię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 21:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
Zaraz tam tarcze hamulcowe ? a może wystarczy poprostu sprawdzić luzy w
układzie kierowniczym a okaze się ,że to tylko końcówka drążka .
Trochę optymizmu :diabel:

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 22:51:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 21:18:33
Posty: 24
Lokalizacja: gdańsk
witam. u mnie bylo to samo. w przedziale 120-90km/h przy hamowaniu bilo mi kierownica okropnie. wymienilem gumy na wahaczach, ale to nie pomoglo. okazalo sie ze to tarcze. po wymianie wszystko bylo ok. ale po 20000km mam to samo i nie wiem od czego znowu zaczac. ponoc gumy sa znowu wywalone ale nie chce mi sie wierzyc zeby wytrzymaly tak krotko. kazdy mechanik mowi co innego i mam juz dosc. przeczekam zime i dopiero bede to robil.

_________________
audi 80 b4 ABK automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 06:02:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
TARCZE :!:
Polecam Zimmerman. U mnie dopiero 8kkm przejechały ale myślę że jeszcze długo wytrzymają :)

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 10:03:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
jarek1216 napisał(a):
okazalo sie ze to tarcze. po wymianie wszystko bylo ok. ale po 20000km mam to samo i nie wiem od czego znowu zaczac. ponoc gumy sa znowu wywalone ale nie chce mi sie wierzyc zeby wytrzymaly tak krotko..


sprawdz powierzchnię przylegania tarcz do piast.
PS: koła zmieniasz sam i dokrecasz zwykłym kluczem, czy robisz to w wulkanizacji i dokrecane sa dynamometrykiem??

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 10:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
To mogą być tarcze, ale ja to miałem przed wymianą i po - kiedy wymieniłem na brembo - to samo i okazało się, że rok wcześniej kiedy wygiołem wahacz nowa oponka trochę ucierpiała i to było u mnie przyczyną - wyważanie nie zawsze pomoże, ale u mnie proceder samoistnie ustąpił. :peace:

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 21:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 21:18:33
Posty: 24
Lokalizacja: gdańsk
sprawdz powierzchnię przylegania tarcz do piast.
PS: koła zmieniasz sam i dokrecasz zwykłym kluczem, czy robisz to w wulkanizacji i dokrecane sa dynamometrykiem??[/quote]

koła zmieniam zawsze w wulkanizacji i dokręcają je kluczem pneumatycznym. koła wyważam regularnie. faktycznie tarcze wymieniałem sam i nie wyczyściłem tej powierzchni i może to jest przyczyną. założe teraz stare tarcze (przetoczone) i sprawdze co się dzieje, ale i tak muszę najpierw wymienić gumy na wahaczach. jak to nie pomoże to dam sobie spokój i sprzedam ją na wiosnę. dam znać o rezultatch.

_________________
audi 80 b4 ABK automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 21:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 21:18:33
Posty: 24
Lokalizacja: gdańsk
sprawdz powierzchnię przylegania tarcz do piast.
PS: koła zmieniasz sam i dokrecasz zwykłym kluczem, czy robisz to w wulkanizacji i dokrecane sa dynamometrykiem??[/quote]

koła zmieniam zawsze w wulkanizacji i dokręcają je kluczem pneumatycznym. koła wyważam regularnie, geometria i zbieżność jest ok. faktycznie tarcze wymieniałem sam i nie wyczyściłem tej powierzchni i może to jest przyczyną. założe teraz stare tarcze (przetoczone) i sprawdze co się dzieje, ale i tak muszę najpierw wymienić gumy na wahaczach. jak to nie pomoże to dam sobie spokój i sprzedam ją na wiosnę. dam znać o rezultatch.

_________________
audi 80 b4 ABK automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: