.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 10:21:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Amperomierz
PostNapisane: 24.paź.2005 09:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam wszystkich!!
Mam proste, aczkolwiek dla mnie trudne, pytanie: Jak podłącza sie amperomierz?? Z tyłu są dwa podłączenia zegara +L i +B i nie bardzo wiem pod co się podłącza żeby pokazywał prawidłowo ilość amper podczas ładowania.
Będę mocno wdzięczny za podpowiedź.
Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 21:54:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Jeśli jest to miernik Amperomierz to musi być wpięty w obwód szeregowo żeby pokazał prąd ładowania i dotego musi to być na prąd stały. Czyli czeba zdiąć kleme i podpiąć jeden koniec od akumulator a drugi pod klemę z tmże amperomierz taki musi mieć dość duży amperaż bo jak będzie za mały to go spalisz . Co do biegunowości to niewiem co to za oznaczenia powinno się podłanczć + od strony + akumulatora jeśli zdejmniesz klemę - to minus od strony akumulatora.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Pytanie wcale nie jest takie proste.
Żeby podłączyć tak, jak pisze Tedi - musiałbyś mieć amperomierz zdolny wytrzymać rozruch silnika - twój zdymi się momentalnie... Musisz podłączyć go tak, aby ominąć obwód akumulator-rozrusznik. Najczęściej główny przewód '+' jest rozdzielony na rozrusznik oraz alternator+reszta instalacji, amperomierz musisz wpiąć szeregowo w ten drugi obwód.
Druga sprawa to sam amperomierz. W rzeczywistości aperomierz jest najczęściej woltomierzem, mierzącym spadek napięcia na boczniku (odpowiedni dobranym rezystorze). Jeśli Twój amperomierz ma wbudowany bocznik (wątpliwe), to podłączasz go 'tak po prostu' w szereg obwodu, jeśli ma bocznik zewnętrzny - to w obwód włączasz bocznik, i równolegle dołączasz twój amperomierz.
Co do biegunowości - niczym nie ryzykujesz, amperomierze samochodowe mają zbliżony zakres pomiaru prądu w obie strony, najwyżej zamiast ładowania pokaże rozładowywanie. Zresztą to łatwo samemu sprawdzić.
A właściwie co chcesz osiągnąć - wbudować go sobie na stałe w tablicę, czy tylko sprawdzić prawidłowość ładowania? Czy istniały wersje Twojego auta wyposażone fabrycznie w amperomierz? Skąd wziąłeś ten twój miernik?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam ponownie!!
Myślałem że pytanie jest proste a tu się okazuje ze nie.
Otóż w samochodach Audi, bardzo często w środkowym panelu, są montowane trzy dodatkowe zegary. Z reguły są to: ciśnienie oleju, temp. oleju i voltomierz. Prawda??
Ja w swojej starej kasztance ( B2) miałem oprócz voltomierza jeszcze amperomierz( pokazuje od -30A przez 0 do +30A) a z tyłu właśnie oznaczenia do podłączenia +L i +B. Zegary nie były podłączone, w związku z czym wyjąłem je i zostawiłem. Teraz jeżdze w pracy starym LT-kiem i nie mam pewności czy alternator daje odpowiednią ilość prądu( Amper) a ponieważ jest miejsce na taki właśnie zegar to chciałem go zamontować, ale nie wiem jak :(
Mam jeszcze trzeci zegar, ale nie wiem nawet co on pokazuje, opisze go na oddzielnym poście....
W każdym bądź razie wydaje mi się, że zegar jest oryginalny i jeśli ktokolwiek wiedziałby jak go podpiąć to bedę wdzięczny

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:53:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
myszon90 napisał(a):
Witam ponownie!!
Myślałem że pytanie jest proste a tu się okazuje ze nie.
Otóż w samochodach Audi, bardzo często w środkowym panelu, są montowane trzy dodatkowe zegary. Z reguły są to: ciśnienie oleju, temp. oleju i voltomierz. Prawda??
Ja w swojej starej kasztance ( B2) miałem oprócz voltomierza jeszcze amperomierz( pokazuje od -30A przez 0 do +30A) a z tyłu właśnie oznaczenia do podłączenia +L i +B. Zegary nie były podłączone, w związku z czym wyjąłem je i zostawiłem. Teraz jeżdze w pracy starym LT-kiem i nie mam pewności czy alternator daje odpowiednią ilość prądu( Amper) a ponieważ jest miejsce na taki właśnie zegar to chciałem go zamontować, ale nie wiem jak :(
Mam jeszcze trzeci zegar, ale nie wiem nawet co on pokazuje, opisze go na oddzielnym poście....
W każdym bądź razie wydaje mi się, że zegar jest oryginalny i jeśli ktokolwiek wiedziałby jak go podpiąć to bedę wdzięczny

Jesli nie znasz biegunowisci stykow twojego amperomierza to najprosciej jest go zbadac w sposob nastepujacy:
Bierzesz baterie taką np 9V i podlaczasz tak aby wskazowka wychylila sie w prawo na amperomierzu. Wychyli si eniewiele ale to wystarczy. Opisujesz amperomierz tak jak baterię czyli zacisk, który na bateri był + na amperomierzu tez jest + .
Nastepnie wpinasz amperomierz w obwód ładowania alternatora (gruby przewód wychodzący z alternatora w taki sposób że + amperomierza podlaczasz od strony alternatora a - od strony akumulatora wpisnając go szeregowo w obwód. Powinno działać.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 08:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
-> jesli chcesz mierzyc caly prad jaki daje alternator...
to twoj amperomierz powinien miec zakres pomiarowy w granicach 100A , czyli tyle mniej wiecej ile ma wydajności Alternator (~70-90A) !

Moim zdaniem bez bocznika, na przewodzie alternator-akumulator (tylko nie w przewodzie rozrusznik-akumulator!), bedzie ciezko to zrealizowac, bo musialbys podciagnac do kabiny przewody o srednicy palca.

-> jesli chcesz tylko mierzyc prad plynący z alternatora do akumulatora(z pominieciem tego co pobiera cala elektryka samochodu)...

Rozrusznik ma być podlączony tak jak jest teraz (czyli klemą(najlepiej z dodatkowym wyjsciem) bezposrednio do aku.). A alternator do aku. musisz puścić odrębnym przewodem, zdolnym wytrzymać okolo 100A. i teraz łączysz jakąś konkretną złączką przewód z alternatora z przewodem idącym do zasilania elektryki samochodu i od tej złączki puszczasz przewód do + aku. I wlasnie w ten przewód wpinasz swój amperomierz :) Najlepiej dwustronny, bo np. na zgaszonym silniku prąd bedzie od aku. do elektryki samochodu, a podczas odpalonego samochodu, aku. bedzie ładowany. zakres powinien tez być spory, bo np. włączenie podgrzewania tylnej szyby i nawiewu na zgaszonym samochodzie, pociągnie pewnie z 40A.

Ogolnie ja bym sobie odpuscil amperomierz, a wstawil woltomierz zapięty na klemy aku. kontrolujac napiecie tez mozna stwierdzić czy jest ładowanie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 08:24:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sam wskaznik nie jest w stanie nic zrobic bez bocznika wiec podstawowy problem to ustalic czy ten bocznik jest w amperomierzu ... jezeli go tam nie ma to prawdopodbnie amperomierz mial taki bocznik gdzies w instalacji elektrycznej auta a takie amperomierze z bocznikiem wpina sie nie w obwod alternatora bo wtedy bedzie pokazywal tylko pob or pradu z alternatora , tylko w obwod akumulatora i wtedy widac czy prad plynie z akumulatora ( skala od 0 do -30A ) czy akumulator jest ladowany (skala od 0 do +30A)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 09:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie dopisałem jednego: rozumiem ze kolega ma oryginalny bocznik do amperomierza, ciagniecie przewodow pomiarowych i bocznikowanie w kabinie do kabiny jest ryzykowne i wrecz niedozwolone z punku widzenia bezpieczeństwa uzytkownika.
Oczywiscie bocznik musi byc wpiety w przewód alternator - aq, a amperomierz tylko do bocznika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 12:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
hans napisał(a):
[...]a takie amperomierze z bocznikiem wpina sie nie w obwod alternatora bo wtedy bedzie pokazywal tylko pob or pradu z alternatora , tylko w obwod akumulatora i wtedy widac czy prad plynie z akumulatora ( skala od 0 do -30A ) czy akumulator jest ladowany (skala od 0 do +30A)

Dokładniej: po jednej stronie bocznika jest '+' akumulatora, po drugiej cała instalacja elektryczna oprócz zasilania rozrusznika.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2005 16:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam ponownie. Temat amperomierza sam sie rozwiązał, zmieniają mi auto.
P.S. Tak podejrzewałem że amperomierz podpina się pod obwód ładowania, myślałem że jeden styk podpina na wyjściu + z alternatora a drugi pod + akumulatora i wtedy widać ile amper dochodzi do akumulatora.
Dzięki za podpowiezdź.
Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 17:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
baskecior napisał(a):
[...]ciagniecie przewodow pomiarowych i bocznikowanie w kabinie do kabiny jest ryzykowne i wrecz niedozwolone z punku widzenia bezpieczeństwa uzytkownika. .

Co nie zmienia faktu, że np. VDO zaleca właśnie takie rozwiązanie :)
http://www.vwaudistyle.ch/portal/extra/pdf/vdo/vdo_amperemeter.pdf
Może się komuś przyda, jak zapuści szukaczkę.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: