.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lip.2025 11:28:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: MOMENTY DOKRĘCANIA ŚRUB GŁOWICY W ACE!!!!!!!!!!!!!
PostNapisane: 21.paź.2005 20:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Witam.
Panowie proszę o informację jakimi momentami dokręcić głowicę w ACE, mam zamiar kupić nowe śruby. (czy jest sens kupowania nowych śrób?) Jeżeli nie to jak najlepiej dokręcić tą głowicę starymi śrubami?

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MOMENTY DOKRĘCANIA ŚRUB GŁOWICY W ACE!!!!!!!!!!!!!
PostNapisane: 21.paź.2005 20:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
TORSEN napisał(a):
Witam.
Panowie proszę o informację jakimi momentami dokręcić głowicę w ACE, mam zamiar kupić nowe śruby. (czy jest sens kupowania nowych śrób?) Jeżeli nie to jak najlepiej dokręcić tą głowicę starymi śrubami?


a wiesz czy głowica była ściągana wcześniej?
Raz można użyć tych samych ale więcej bym się nie odważył, a nie jest to taki straszny wydatek.
Przy nowej uszczelce masz momenty i kąt, raczej na 99% to jest regułą.

a jak najlepiej dokręcić starymi?... 40, 60 następnie z wyczuciem ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Głowiica nie była ściągana napewno, nurtuje mnie jeszcze jeden problem czy trzeba ją dociągać po jakimś przebiegu? W ACE jest to niestety problem(ponieważ ma kolektor ssący nad pokrywą zaworów) no i jeszce uszczelkę pod deklem i pod ssący wypadało by drugi raz wymienić (uszczelka pokrywy 50zł uszczelka ssącego 10zł). Pieniądze właściwie niewielkie ale bez sensu wydawać je dwa razy :)

EDIT: Wiem że ktoś może napisać: Bez sensu jest ponownie zwalać głowicę i kupować wszystko drugi raz jak ja WYDMUCHA dlatego że nie była dociągnięta :D

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Ostatnio edytowano 21.paź.2005 21:30:44 przez TORSEN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ja mam jeszcze 600km do dociągnięcia głowicy i wiesz jak jest u nie (tak samo). Ja dokręcam po 1000tkm.
Stówke to się tera w dwie godziny przepija ;-)

niech się inni wypowiedzą.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 21:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Mauzer napisał(a):
ja mam jeszcze 600km do dociągnięcia głowicy i wiesz jak jest u nie (tak samo). Ja dokręcam po 1000tkm.
Stówke to się tera w dwie godziny przepija ;-)

niech się inni wypowiedzą.


Zależy co się pije :) Można i w godzinę :D
Masz rację, chyba trzeba dociągnąć(tylko te ponowne rozbieranie mnie dobija :(:
Dzięki za info Mauzer

Lubię jeździć COMPETITION ale nie NAPRAWIAĆ :diabel:

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 15:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
A czy sprawdzałeś na stole szlifierskim czy Twoja głowica jest prosta?Moim zdaniem jest to ważniejsze od dokręcania po jakimś tam przebiegu.Jak masz dobrze splanowaną, dobrej jakości uszczelkę(momenty dokręcania przy takiej będą napewno) i radzę Ci kupić nowe szpilki dokręcić to wszystko tak jak trza tj. ciuńkę mocniej niż pisze w instrukcjii aczkolwiek z czuciem(tylko przy nowych szpilkach, przy starych max to co pisze) i ma wszystko grać.Lać paliwko i w drogę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 19:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Łysy2 napisał(a):
A czy sprawdzałeś na stole szlifierskim czy Twoja głowica jest prosta?Moim zdaniem jest to ważniejsze od dokręcania po jakimś tam przebiegu.Jak masz dobrze splanowaną, dobrej jakości uszczelkę(momenty dokręcania przy takiej będą napewno) i radzę Ci kupić nowe szpilki dokręcić to wszystko tak jak trza tj. ciuńkę mocniej niż pisze w instrukcjii aczkolwiek z czuciem(tylko przy nowych szpilkach, przy starych max to co pisze) i ma wszystko grać.Lać paliwko i w drogę.


Głowiaca jest splanowana, kupię nowe szpilki. Niestety w instrukcji od uszczelki jest napisane że trzeba głowicę tak dokręcić jak mówi instrukcja od samochodu....!!!!!! ;) (paranoja) Uszczelka jest firmy ELRING jednej z czołowych firm produkujących uszczelki.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 20:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Według autodaty powinny być dokręcone tak:
stage 1 - 40nm
stage 2 - 60nm
stage 3 - i tego nie rozumiem ale może być błąd w autodacie jest napisane 180 stopni.

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dokręcanie głowicy
PostNapisane: 23.paź.2005 20:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Jak masz wyrównaną głowicę to dokręć ją odpowiednią siłą jak koledzy podają - kluczem dynamometrycznym i jak klucz przepuści ustaw na blokadę i dokręć jeszcze na czucie do 1/4 obrotu. Po takim dokręceniu - nie dokręca jej się ponownie. Pamiętaj tylko
o kolejności dokręcania śrub.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2005 20:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
Tak własnie jak podaje Autudata ->, a te 180 stopni bowill to znaczy dokładnie pół obrotu śruby . Czyli klucz z rurką i ciągnąć :diabel:
P.S. Czesław, co ty piszesz jakie 1/4 obrotu ? :P

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dokręcanie głowicy
PostNapisane: 24.paź.2005 11:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
1/4 to jest 90 stopni bo wiecej nie pociągniesz - Ja byłbym ostrożny z tą rurką bo śruba może sie urwać.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 12:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Czesław nie siej paniki :diabel: Nowe śruby nie mają prawa się urwać. Jak robiłem swój silniczek to dokręcałem dokładnie tak jak przykazano (patrz posty wyżej - autodata), czyli na koniec 180 stopni. Z tym, że mój mechanik rozłożył to jeszcze na dwa razy (czyli 2x90* - oczywiście z zachowaniem kolejności dociągania).
A tak na marginesie to przy okazji dowiedziałem się, że te śruby są tak skonstruowane, że nawet jak ją urwie to nie ma problemu z wykręceniem pozostałej końcówki. Gorzej jak się urwie gwint w bloku :peace: .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 14:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
co do dociągania robisz tak jak Autodata, a później jak pisze @Danisz30.I pozostaje jeszcze jedna bardzo istotna sprawa o której nikt chyba nie napomniał, a chodzi o to aby otwory w które wkładasz szpilki w bloku były czyściuteńkie(zero wody, czy oleju) bo w przeciwnym wypadku mimo iż dokręcisz z odpowiednią siłą to głowica nie będzie dociągnięta tak jak trzeba(wytworzy się poduszka olejowa).Powodzenia w działaniu i do dzieła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: