.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 00:18:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo 10V mc1 i mc2 , mac11 i mac14, roznice w sterowaniu
PostNapisane: 24.paź.2005 12:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mam małą łamigłówke i mam nadzieje, ze ktos z was bedzie w stanie mi pomóc.

Otoz, kilka dni temu wstawilem do mojej rakiety nowy (uzywany:) ) silnik MC1 (z osprzetem : caly uklad paliwowy, turbo itp), sciagniety ze szwajarji, żyleta 160tys km przebiegu z papierkami.

Rzeczywiscie po odpaleniu, okazalo sie, ze silnik pracuje równiutko, jest cichutki, jak w zegarku co mnie bardzo cieszy:) Ale to na bylo na instalce gazowej, ktora musialem podlaczyc, ale o tym zaraz.

Okazuje sie, ze jest jakis problem z dozowaniem benzyny. Komputer sterujący mam z oryg. silnika MC2 ktory siedzial w moim wozku czyli MAC14 , chyba ma problem ze wspolpraca z wtryskiem od silnika MC1.

Wtryski od mc1 i mc2 roznia sie troche od siebie. Chyba z interesujacych roznic to bedzie elektrozaworek do korekcji skladu mieszanki, jest on wpiety w roznych miejscach w tych dwoch wtryskach.

W kazdym razie jest problem.

Nie chce pracować na wolnych obrotach, gasnie. Dopiero jak odpinam sonde lambda, zaczyna cokolwiek trzymac wolne obroty, ale i tak kulawo. Jest problem z odpaleniem. Poza tym brakuje mocy, a raczej wogole nie ma, ciezko jechac, mzna sie tylko toczyć.

Wolne obroty trzyma dosc dobrze, rowno , gdy jest w fazie"ssania", ale jak zlapie lekko temperatury to lipa.

Podejrzewam, ze problem jest zlozony, ale glowne moje pytanie, to czy komputer Mac14 powinien sobie poradzic, z korygowaniem mieszanki we wtrysku od silnika MC1????

Poszukam i postaram sie wyeliminowac inne przyczyny, ale chcialbym wiedziec, czy jest sens ich szukac, bo moze problem tkwi w tym co opisalem Mac14+wtrysk od MC1.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 14:03:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
zapytaj Kefira on takie rzeczy przerabiał

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2005 17:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Cześć :)
Parę pytań:
1. Czy podłączyłeś całą wiązkę elektryczną z MAC14 do tego silnika wszędzie tam gdzie ma być i czy dołożyłeś do tego silnika drugi czujnik spalania stukowego?
2. Czy wymieniałeś regulator termiczny - ten przykręcony do bloku silnika poniżej świec zapłonowych, czy zastosowałeś ten co był? Są identyczne, ale możliwe, ze ten szwajcarski jest zapchany.
3. Czy klapa przepływomierza ze Sz. chodzi płynnie bez zacięć i oporów?

Wnioski jakimi mogę się podzielić, to np.: po wstawieniu komputera MAC11 do silnika MC2 z całym oryginalnym osprzętem silnika, komputer bez problemów koryguje ciśnienie paliwa zaworem, o którym piszesz. Oczywiście wiązkę silnika trzeba przerobić, ale akurat wiązka zaworu nie jest ruszana. Przez analogię domniemam, że MAC14 poradzi sobie z przepływką silnika MC1. Do MC2 wstawiałem zawór z silnika MC1 - to samo. Drugi czujnik spalania stukowego jest istotny. Ale wiem to napewno tylko dla wyższych ciśnień doładowania. Na programie na 0,8 bara uszkodzenie jednego czujnika powodowało spadek ciśnienia do 0,2 bara, a drugiego do 0,5 bara. Przy innej regulacji paliwa wartości wzrastały o 0,1 bara. Jeżeli nie zamontowałeś drugiego stukowca, to jedną z przyczyn braku osiągów może być własnie to. Zamień regulator termiczny ten ze Sz. na swój poprzedni. Tak dla wykluczenia jednej z przyczyn słabych osiągów lub żadnej jazdy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 07:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Cześć :)
Parę pytań:
1. Czy podłączyłeś całą wiązkę elektryczną z MAC14 do tego silnika wszędzie tam gdzie ma być i czy dołożyłeś do tego silnika drugi czujnik spalania stukowego?
2. Czy wymieniałeś regulator termiczny - ten przykręcony do bloku silnika poniżej świec zapłonowych, czy zastosowałeś ten co był? Są identyczne, ale możliwe, ze ten szwajcarski jest zapchany.
3. Czy klapa przepływomierza ze Sz. chodzi płynnie bez zacięć i oporów?


1. Tak, podlaczylem wszystkie czujniki tak jak trzeba.
2. Regulator jest ten kupiony wraz z silnikiem. Sprawdzalem w nim sitko i nie jest zapchane.
3. klapa smiga elegancko bez zadnych przycięć.

4. Czujniki stuku wstawilem dwa w te miejsca w ktorych powinny byc w silniku mc2.


:!: Wczoraj wieczorm cos mnie tknęło, zeby sprawdzić wydajność pompy paliwa.

Na poczatek sprawdzilem na przewodzie powrotu do baku paliwa. Ze znalozionych danych powinno być 760cc przez 30 sekund przy 12V na pompie. Podstawilem oznaczone naczynie, zalaczylem przekaznik od pompy i... ledwo sikalo i nasikalo moze 150-200ml :(

Potem sprawdzilem za filtrem paliwa ta sama procedure i w 30 sek nalalo ponad litr a nawet wiecej.

Szkoda ze nie mam manometru, zeby sprawdzic cisnienie paliwa :(

Przegladając schematy i przekroje wtrysku K-jet , wysnulem wnioski, ze albo pompa paliwa nie jest w stanie nabić wymaganego ciśnienia , albo zawór regulacji ciśnienia w głowicy rozdzielacza nie upuszcza nadmiaru.

Co wy na to?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: