.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 13:38:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sprawdzenie pompy paliwa w k-jetronic. jak poprawnie?
PostNapisane: 26.paź.2005 11:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. mam pytanie do znawcow tematu.

Czy ta procedura jest poprawna:

Odkrecic przewod powrotu paliwa do baku, uruchomic pompe paliwa przekaznikiem bez odpalania wozka i mierzyc ilosc paliwa jaka leci tym przewodem powrotnym.

U mnie ma byc 760ccm przez 30 sek.

Niestety ale tyle nie leci, wykapuja jakies dziwnie male ilosci moze 150ml.

Rozumiem, ze takie sprawdzenie uwzglednia to, ze pompa musi pokonac cisnienie regulatora cisnienia (u mnie 6,5-6,8bar) upuszczajacego nadmiar paliwa do baku i dodatkowo sprawdzana jest wydajnosc pompy przy takim cisnieniu??

P.S. Filtr paliwa jest nowy. i odrzucam zapchany ssak w pompie i zagiete przewody, bo sprawdzalem dodatkowo przed wtryskiem, za filtrem i tam sika dosc mocno, jakis litr w 20sek, ale to jest bez cisnienia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 26.paź.2005 11:08:51 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 11:06:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli chcesz sprawdzac wydajnosc pompy to oczywiscie bez odbiornikow cisnienia ;) w takim ukladzie jak opisales uklad wtrysku paliwa zamyka przeplyw paliwa a jak chcesz sprawdzic cisnienie w ukladzie to musisz zalozyc w zamkniety uklad cisnieniomierz na wejsciu do rozdzielacza przed regulatorem cisnienia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 11:11:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
w takim ukladzie jak opisales uklad wtrysku paliwa zamyka przeplyw paliwa


Zamkniety jest odbior paliwa przez wtryskiwacze, poniewaz tloczek jest na dole. W takim razie nadmiar paliwa, a w tym wypadku calość, powinna być zawracana do baku, czy tak?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 11:24:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no tak ale przy wylaczonym zaplonie masz elektryczny regulator cisnienia zamkniety ... poza tym w calym ukladzie masz mnostwqo dysz i tak naprawde cisnienie jest w rozdzielaczu mocno obnizone

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 12:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
no tak ale przy wylaczonym zaplonie masz elektryczny regulator cisnienia zamkniety ... poza tym w calym ukladzie masz mnostwqo dysz i tak naprawde cisnienie jest w rozdzielaczu mocno obnizone


... ale pomijajac ten elektryczny regulator i inne pierdółki (dyszki i zwezki), przy zgaszonym silniku i wlaczonej pompie, do glowiczki rozdzielacza dociera ciśnienie ktore takze dociera do regulatora cisnienia (tłoczka na sprezynie, na wylocie do baku) i ten powinien sie uchylić i spuszczać całość tloczonego paliwa spowrotem do baku.

tutaj jest procedura na ktorej sie opieralem:

... but basically, if you have 12.0 Volts supplied to the fuel pump, it should pump 760cc's in 30 seconds. With 10 volts supplied to the fuel pump, 450cc's of fuel should be delivered in 30 seconds...

The return fuel line that returns fuel back to the fuel tank is used to measure the fuel delivery. This return fuel line is next to the fuel filter supply line, it should be disconnected and the line coming from the fuel distributor should be inserted into a calibrated beaker or other suitable container to measure the fuel delivery. Remove the fuel pump relay from the fuse box. A sealed remote switch should be connected across the fuel pump relay connector large terminals to switch on the fuel pump with a thumb switch. Turn on the fuel pump for 30 seconds and measure the fuel delivered.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 17:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2005 16:43:50
Posty: 57
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi: A8 D2
możesz jeszcze sprawdzić cisnienie na rozdzielaczu wykrecając jeden z przewodów od wtrysku i w jego miejsce wkręć manometr
ja ma competition i mechanik powiedział, ze ciśnienie powinno wynosić min. 5 do 8

_________________
...AUDI...A8 D2...4.2...AKG.. JEST:)
Mercedes w210 2.7 - jeszcze jest
...AUDI...80...B4...QUATTRO...16V.DOHC...COMPETITION...1994 - BYŁO :(

GG: 6898457


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 07:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Pompa paliwa jest w bagazniku? i patrzac od wnetrza pojazdu jest zaraz za otworem za podlokietnikiem przykryta plastikowa przykrywka?? Jesli tak to bede musial wymontować bombe, zeby sie do niej dostac :/




-> piotras87 u ciebie jest wtrysk elektroniczny i jest troszke inaczej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 17:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
Witam :peace:
Jeśli już to wtrysk jest mechaniczny - Lukasik
piotras87 - czużbyś zapomniał o NOWBIE :?:

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 13:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
DANISZ30 napisał(a):
Witam :peace:
Jeśli już to wtrysk jest mechaniczny - Lukasik
piotras87 - czużbyś zapomniał o NOWBIE :?:


no tak, mech. Ale w takim razie nie ma co mierzyc cisnienia na wtryskiwaczach, bo w spoczynku nie bedzie cisnienia z pompy. jedynie mozna sprawdzic na wtryskiwaczu rozruchowym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2005 18:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
Tak . tak jak piszesz Lukasik jedynie na wtryskiwaczu rozruchowym ,
ewentualnie na dojściu do rozdzielacza , choc hans pisze że tu z kolei
ciśnienie jest dużo obniżone a jak dużo i o ile nie wiem :(

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: