.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lip.2025 10:13:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa instalacja gazowa ABT spalanie 20L/100 !!
PostNapisane: 27.paź.2005 18:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Witam.
pare dni temu w zakładzie założyli mi instalacje gazową II typu (butla w koło ,osprzęt Lovatto i Tomastello ,komp to jakiś "sterownik sondy lambda")
jest to całkowicie elektroniczna instalacja.

od paru dni śmigam sobie na tym gazie ,no i wyszło mi spalanie 20L/100km ,a silnik to ABT 2.0 ,takze bardzo za wysokie spalanie ,przy tym dynamika spadła gdzieś o 10%

co może być nietak?
muszę jechać do tego zakładu i opowiedziec im ze cos jest nie tak ,a co wy o tym myślicie?
Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 19:42:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Co tu radzic - instalacje masz na gwarancji, wiec jeszcze nic straconego :peace: Napisz cos wiecej o instalacji - jaki sterownik gazu ? No i 20 L gazu Ci pali w jakich warunkach ? Po miescie ? w trasie ? Jak sie zachowuje na benzynie ? Tez mam nowa instalke w swoim wozie . Jak odbieralem samochod od gazownika,to powiedzial mi zebym zrobil jakies 200-300 km i przyjechal jeszcze raz na regulacje, no i tak zrobilem, wiec nic Ci innego nie zostalo jak zrobic to samo. To ze Ci tyle pali moze wskazywac na uszkodzona sonde lambda , ale to od razu powinien stwierdzic gazownik, chyba ze co innego spartaczyl przy montazu

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 19:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
nie wiem co jest nie tak, ale cos na pewno. Ja mam I generacje i zima przy 2,5 km do pracy z tego 5-10 minut w korkach (3 swiatla, zwykle 6 cykli stania) pali 18. Albo jezdzisz jak ja, albo cos nie podregulowali.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 19:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Czeka cie regulacja, to najczesciej po jakims tysiacu km. moze byc zbyt bogata mieszanka a po jakims czasie pozegnasz katalizator. Nie badz takze zbyt skapy jesli chodzi o spalanie bo pozegnasz sie z gniazdami zaworowymi w glowicy
Sprawdz jak jest na bezynie czy spalanie nadal jest tak wysokie. jesli tak to moze byc wina padnietej sondy l(lambda)
Ja u siebie mialem ABT i gaz I generacji i spalanie u mnie mimo cudowania bylo zawsze w granicach 18,5 do 19,5 litra gazu... tak wiec cos bylo nie tak. Do konca nie jestem przekonany co jest przyczyna takiego spalania ale na poczatku warto sprawdzic jak jest na PB i dopiero pozniej szukac przyczyny w gazie

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:35:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Dopowiem, ze spalanie benzyny w tym silniku to 7 L trasa ; 10 L miasto. W zimie w miescie na krotkich odcinkach spalanie moze dojsc do 14L. Spalanie gazu jest srednio 20% wieksze od benzyny. jezeli tak nie jest - to jest cos nie tak ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Nie ukrywam że nie oszczędzałem silniczka przez te 100km(tylko miasto) ,robiłem pare testów -w końcu mogłem się wyżyć z myślą że nie połknie mi przy szaleniu 14L benzyny....

no ale rozczarowałem się że pochłonęła mi 20L

jutro dzwonię do gazownika ,i opowiem mu o swoim problemie;]

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 21:05:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
AAH przy pałowaniu zje 20. Normalnie 15-18. Według mnie pierwsza sprawa to sonda do sprawdzenia, a jak nie to regulacja...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 21:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Co do sondy to hmm ,wydaje mi się że jest ok.
Gdyby była by uszkodzona sonda Lambda, silnik dostawał by zbyt bogatą mieszankę(mówię tu o jeździe na benzynie) - zalewało by świecę -elektroda świecy była by ciemna. A kolor elektrod świec jest jak najbardziej prawidłowy -kawa z mlekiem.

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 09:56:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Ja wlasnie zmienilem awaryjnie, na Ukrainie parownik. Przy palowaniu, z 90 litrow LPG zostalo 0, a przejechalem raptem 400 km... Na benzynie 12,5l, ale speed 140-190 km/h, czy to normalne? Dodam, ze wywalilem kata, wstawilem tlumik, w Vagu zauwazylem, ze przy predkosciach powyzej 140, nie ma napiecia z sondy... 0,0 V - czyli lambda = 1,495, po jakims czasie lapie bleda o przekroczonym zakresie regulacji i o przerwaniu jej... Co wy na to... Dodam, ze furka szla srednio, jakby sie dlawil... Lewe powietrze? Za male cisnienie spalin przy sondzie? Jak ktos ma jakies sugestie to bardzo prosze...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 10:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Czyli po prostu sonda nie czyta spalin. Albo już ma dość (najprwdopodobniej), albo wywalenie kata spowodowało, że przepływ spalin jest za szybki i sonda nie nadąża z analizą. Ewentualnie ma padniętą grzałkę, a spaliny nie nagrzewają jej odpowiednio.
Na dzień dobry to wymieniłbym sondę. Bez w pełni sprawnej sondy będą takie szopki niestety.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 11:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Sonda swiezynka... Nowencja... A skoro wlasnie o katalizatorze mowa, to ten tłumik - zamiennik mógł to spowodowac? No i czy na Pb spalanie 12-13 przy wysokich predkosciach to za duzo, czy nie?

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 11:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Co do spalania, to zależy jaki silnik, mój ABT, przy ostrym deptaniu w trasie pali do 10,5 gazu. W Twoim przypadku dzieje się tak dlatego, że komp wchodzi w tryb awaryjny na benie (błąd sondy), a na gazie jedyny czujnik sterujący pracą kompa LPG (sonda) nie daje prawidłowych wskazań.
Co do tłumika to całkiem możliwe. Miałem podobny objaw w poldku. Po wymianie kata na tłumik sonda się nie rozgrzewała (nie miała wbudowanej grzałki - jednoprzewodowa) i podawała złe wskazania, co prawda trochę odwrotnie bo na wysokich obr. było ok. a na wolnych się zatykało, ale przykład pokazuje, że jest możliwe takie coś. Po założeniu kata wszystko wróciło do normy. Kolega w innym poldzie też miał podobnie, tylko on wstawił sobie sondę z grzałką i też zjawisko ustąpiło.
Sprawdź czy grzałka dostaje napięcie, może tu jest pies ...
Aha i jeszcze jedno, w kompie LPG trzeba ustawić emulację sondy na "masa" albo "odłączona", bo inaczej komp benzyny będzie łapał błędy i na benie będzie źle pracował.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 11:56:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
ZiPi napisał(a):
Dopowiem, ze spalanie benzyny w tym silniku to 7 L trasa ; 10 L miasto. W zimie w miescie na krotkich odcinkach spalanie moze dojsc do 14L. Spalanie gazu jest srednio 20% wieksze od benzyny. jezeli tak nie jest - to jest cos nie tak ;)


Trochę Cię poniosło z tymi wynikami :) Chyba, że jeździsz "na kropelkę", a i tak poddawałbym to w wątpliwość. Instalki I i II generacji to nie sekwencja, żeby dało się je idealnie zestroić.

Zgoda koledze trochę pali dużawo, ale to nówka założona, pojeździj, silnik się przezwyczai do gazu i pojedziesz na pierwszą regulację do 1k km. Wtedy powinni Ci już zestroić ją na tip-top.

Myślę, że przy niedogrzanym silniku na krótkich odcinkach spalanie może wynosić około 16L, jak się rozgrzeje to powinieneś zmiescić się w 14-15L (nawet przy dynamicznej jeździe).
Na trasie powinno wyjść około 9-10L przy spokojnej, płynnej jeździe i do 12L przy mocniejszym deptaniu.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 12:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Sprinter, ale zauważ, że Kolega RobertKar ma problem z sondą (jej wskazaniami), a to na pewno ma decydujący wpływ na spalanie i dynamikę. Jak sonda źle podaje dane to żadna instalka oprócz I gen. (nawet sekwencja) nie będzie dobrze chodzić.
Poza tym, owszem nowa instalacja może trochę więcej palić, ale z doświadczenia wiem, że nawet jeśli, to nie aż tyle. Ja swoim uzyskałem od razu po założeniu gazu 8,5 l LPG w trasie przy baaardzo spokojnej jeździe. I wcale nie była ustawiona na "kropelkę", bo wbrew pozorom zubożenie mieszanki często kończy się zwiększonym spalaniem :)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowa instalacja gazowa ABT spalanie 20L/100 !!
PostNapisane: 28.paź.2005 14:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Black_Fighter napisał(a):
Witam.
pare dni temu w zakładzie założyli mi instalacje gazową II typu (butla w koło ,osprzęt Lovatto i Tomastello ,komp to jakiś "sterownik sondy lambda")
jest to całkowicie elektroniczna instalacja.

od paru dni śmigam sobie na tym gazie ,no i wyszło mi spalanie 20L/100km ,a silnik to ABT 2.0 ,takze bardzo za wysokie spalanie ,przy tym dynamika spadła gdzieś o 10%

co może być nietak?
muszę jechać do tego zakładu i opowiedziec im ze cos jest nie tak ,a co wy o tym myślicie?
Pozdrawiam.

Zbyt duze spalanie. Moja 2,3 w automacie na ostrych killach po miescie wciagnie max 15. Instalka II gen. na BRC.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 14:19:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Choćbym nie wiem jak się starał, nie przekroczę 15 l/100 km (LPG, średnio 10,5 - 11), no chyba że zostawie go na całą noc zapalonego na parkingu :diabel: (RT 2,0 w C3). Więc 20 l/100 km w ABT to o wiele za dużo.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 19:43:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Sprinter napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Dopowiem, ze spalanie benzyny w tym silniku to 7 L trasa ; 10 L miasto. W zimie w miescie na krotkich odcinkach spalanie moze dojsc do 14L. Spalanie gazu jest srednio 20% wieksze od benzyny. jezeli tak nie jest - to jest cos nie tak ;)


Trochę Cię poniosło z tymi wynikami :) Chyba, że jeździsz "na kropelkę", a i tak poddawałbym to w wątpliwość. Instalki I i II generacji to nie sekwencja, żeby dało się je idealnie zestroić.

Zgoda koledze trochę pali dużawo, ale to nówka założona, pojeździj, silnik się przezwyczai do gazu i pojedziesz na pierwszą regulację do 1k km. Wtedy powinni Ci już zestroić ją na tip-top.

Myślę, że przy niedogrzanym silniku na krótkich odcinkach spalanie może wynosić około 16L, jak się rozgrzeje to powinieneś zmiescić się w 14-15L (nawet przy dynamicznej jeździe).
Na trasie powinno wyjść około 9-10L przy spokojnej, płynnej jeździe i do 12L przy mocniejszym deptaniu.

Pozdrawiam
" Na kropelce" w trasie pali mi 6.4L/ 100km Pb. ;-)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 20:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Najnowsze wyniki.
zalałem za 40zł (przy cenie gazu 2.25zł/L) wychodzi 17,7 litra -zrobiłem na tym 115km w mieście -przy średniej nodze. (od dławienia silnika z powodu braku gazu ,do dławienia)

wychodzi około 15.5L gazu /100km

może winą tak wysokiego spalania jest niedogrzewanie sie silnika?
mój silniczek ABT nie jest w stanie się dogrzać do katalogowych 90*C na odcinku 8kilometrów przy temperatuże 8*C na dworzu...(dzisiaj 6:55)
(odcinek 8km przy czym 10min w korku) ,nie wiem co sie dzieje że nie dogrzewa się... -po tym odcinku temp silnika to ok. 65*C (nieco pod kreską 70stopni)
lub odcinek 12km -temperatura wzrasta tylko do 70*C

Termostat wymieniłem na nowy i jest tak jak było przed wymianą... (termostat zanim włożyłem sprawdziłem czy otwiera sie i zamyka w gorącej wodzie... -było wszystko pięknie elegancko)

nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić lub ew. co wymienić...

pomóżcie Proszę...

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 21:47:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Nie będę się z wami kłócił, bo to bez celu... Po prostu są ludzie, którzy twierdzą, że ich auta palą mało, a inni podają wyniki rzeczywiste.


wordeck - stawiam Ci skrzynkę piwa jak podjadę i wyregulujesz instalkę w moim 2.0 RT i będzie palić tyle ile podajesz :): :): :): (dodam, że wszystko w silniku i sprzęcie mam dobre i działa poprawnie)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2005 07:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Black_Fighter - podlacz sie do Vaga i sprawdz jaka temp silnika jest naprawde.. Wskaznik ma inny czujnik (szary) i moze jest caly zakamieniony... Ja mialem tak z tym niebieski - pomiar dla kompa. I wskazywalo mi 70, zmienilem i nie ma problemu, jak jest 98-99, wlacza mi sie wentylator, czyli ok.. A na wskazniku swoje... 75.. A 15,5 l gazu to zadne duzo, normalne spalanie.. Juz dawno doszedlem do wniosku, ze sluchanie bajek o spalaniu 10l LPG dla 1300 kg masy samochodu i laczy 195 jest niemozliwe... A powiem jeszcze tyle, ze zrobilem inny tescik... Otworzylem silnik krokowy z poziomu programu serwisowego do Bingo i co ciekawe, dopiero jak sonda zaczyna reagowac samochod zaczyna isc, ale mozliwe otwarcie wzgledem PWA ustawilem na zero, czyli silnik krokowy byl sruba (mial gleboko w d.. pomiary z sondy), ktora moglem dokladnie otwierac... no i niestety ten sam efekt.. spalanie 16 w trasie przy cegle na gazie.. Wkurza mnie to bo jeszcze jakis czas temu bylo swobodnie 12-13 w trasie i 15-16 w miescie... I nie kumam co sie dzieje.. Chyba ze LPG ucieka gdzies na drodze do parownika...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: