.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:51:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pedał hamulca chodzi strasznie lekko
PostNapisane: 03.lis.2005 09:20:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
więc od poczatku jakieś pół roku temu padła mi pompa hamulcowa mechanik wymienił mi na nową i po wymianie pedał zaczął wchodzić jak w "masło" chodził strasznie lekko ale chamował bardzo dobrze lecz głęboko, ale pomyslłem że nowa pompa to może powinno tak byc a dziś byłem na przeglądzie i nie przeszedł własnie z powodu tego że pedał chodzi ł strasznie lekko i nie chamował prawie wogóle tył też nie wiem dlaczego wczoraj wymieniłem tarcze i klocki a przy hamowaniu podczas sprawdzania tył hamował bardzo delikatnie i to przy maksymalnie wciśnietympedale hamulca :/ poradzcie co mam zrobić?

_________________
w126 560SEC
r129 600SL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:22:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
albo masz zapowietrzony uklad , albo nieszczelny albo zapieczony ... innej mozliwosci nie ma

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 09:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wymienił Ci pompę ze starej na jeszcze starszą ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 10:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Wymienił Ci na nową, czy na inną? Jeśli na nową, to skorzystaj z gwarancji. Jeśli na inną starą... to masz pecha. Podejrzewam, że po prostu przepuszczają tłoczki w pompie, i dlatego pedał wchodzi 'jak w masło'. Są dwie szkoły: pompa hamulcowa tylko nowa w serwisie (drogo, ale pewnie) albo regeneracja starej (zaraz mnie tu pewnie zakrzyczą). Ja sprawdziłem wnętrze pompy (rysy, zadziory itp.), kupiłem zestaw Autofrena - i hamulce mam extra. Oczywiście nie polecam nikomu robić tego samodzielnie, ani tym bardziej w warsztacie :)

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 12:11:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zanim wydasz majątek na nową pompę odpowietrz dokładnie układ. Może po prostu przy wymianie pompy nie zrobili tego dobrze. Słabsze hamowanie zaraz po wymianie klocków i tarcz to normalne zjawisko - elementy muszą się dotrzeć. Jesli do tego układ nie był dobrze odpowietrzony wcześnej to masz przyczynę.
Jest jeszcze jedna sprawa - kiedy wciskasz tłoczki w zaciskach przy wymianie klocków, powietrze znajdujace się na skutek niedoróbki gościa wymieniającego pompę "gdzieś w układzie", czyli w zaciskach, rurkach itp. jest wypychane do góry, czyli do pompki - efekt jest taki, że pompka nic nie spręża i objawy jak piszesz.

Aha, pompa która "przepuszcza", w 99% przypadków również cieknie. Więc jeśli nie cieknie, możesz przyjać wstępnie, że jest OK. Sprawdź też, czy wszystkie połąćzenia przewodów hamulcowych są prawidłowo (dość mocno) dokręcone - czasami się zdaża, że na skutek drobnej nieszczelności układ wsysa powietrze podczas puszczania pedału hamulca.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 15:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tu panowie mogą być dwie rzeczy.Niesprawny korektor siły hamowania.
Trzeba by go wymienić (350 zł) lub ominąć przewodem elastycznym.
Druga sprawa niektóre pompy wymagają odpowietrzenia.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 10:04:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nawet wszystkie pompy.... Co do korektora - zgoda.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: