.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 18:01:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 02.lis.2005 10:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Takie pytania:
- czy świece żarowe wkręcane są w głowice na jakiś gwint metryczny, czy jest to gwint niestandardowy?
- jaką temp. osiąga końcówka grzewcza po kilku sekundach grzania
nie mam na myśli żadnej konkretnej świecy ani silnika, kombinuje coś do grzania.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 02.lis.2005 21:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Takie pytania:
- czy świece żarowe wkręcane są w głowice na jakiś gwint metryczny, czy jest to gwint niestandardowy?


Dzisiaj to przerabiałem u mnie w TDI gwint to metryczny 10x1

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 03.lis.2005 08:05:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Silent Bob napisał(a):
Dzisiaj to przerabiałem u mnie w TDI gwint to metryczny 10x1


Jeśli to jest 10x1, to NIE jest to gwint metryczny, czyli M10 :/ . O ile dobrze pamiętam, skok 1 mm jest w gwincie metrycznym M6 albo M8... :zly:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 11:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
co kombinujesz :diabel: przyznaj sie

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 03.lis.2005 17:03:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Jeśli to jest 10x1, to NIE jest to gwint metryczny, czyli M10 :/ . O ile dobrze pamiętam, skok 1 mm jest w gwincie metrycznym M6 albo M8... :zly:


co ? a niby dlaczego gwint 10x1 nie jest gwintem metrycznym ? na pewno nie est to angielski, ani amerykanski cal, wiec jak najbardziej jest metryczny :P W samochodach gwint 10x1 jest dosyc czesto spotykany - srenica zewnetrzna gwintu 10 mm, skok 1.0 - napisz o co chodzi, moze doradze kto Ci w Lodzi moze pomóc.

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 05.lis.2005 17:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Silent Bob napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Jeśli to jest 10x1, to NIE jest to gwint metryczny, czyli M10 :/ . O ile dobrze pamiętam, skok 1 mm jest w gwincie metrycznym M6 albo M8... :zly:


napisz o co chodzi, moze doradze kto Ci w Lodzi moze pomóc.

Chodzi mi o to, że kombinuję ogrzewanie płynu chłodzącego świecą żarową, tak jak było w B4 1Z/AFN. Ponieważ nie mogę znaleźć oryginalnego ogrzewacza, :(: wyrezam go sam z aluminium :P . Chciałem się upewnić jaki tam jest gwint, bo w warsztacie nie do wszystkich gwintowników mam dostęp.
W międzyczasie okazało się, że M10/1 jest osiągalny :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanko o świece żarowe
PostNapisane: 07.lis.2005 09:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
cygaro-avant napisał(a):
Silent Bob napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Jeśli to jest 10x1, to NIE jest to gwint metryczny, czyli M10 :/ . O ile dobrze pamiętam, skok 1 mm jest w gwincie metrycznym M6 albo M8... :zly:


napisz o co chodzi, moze doradze kto Ci w Lodzi moze pomóc.

Chodzi mi o to, że kombinuję ogrzewanie płynu chłodzącego świecą żarową, tak jak było w B4 1Z/AFN. Ponieważ nie mogę znaleźć oryginalnego ogrzewacza, :(: wyrezam go sam z aluminium :P . Chciałem się upewnić jaki tam jest gwint, bo w warsztacie nie do wszystkich gwintowników mam dostęp.
W międzyczasie okazało się, że M10/1 jest osiągalny :)


A jak to ma dzialac i wogole do czego to jest potrzebne?? Powiedz cosik wiecej?? :-) :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:38:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Tak mysle sobie ze chodzi o zagotowanie plynu chlodzacego w jakiejs czesci silnika, bo jak nie bedzie tam wymuszonego obiegu plynu to po 5 sek tak sie stanie :) , swieca ciagnie 10A pradu i nagrzewa sie blyskawicznie.
Moze na pracujacym silniku to spowoduje szybsze rozgrzanie plynu w ukladzie???, tylko z 10 takich swiec tam by trzeba wlozyc zeby szybciej sie silnik nagrzal.

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Karus napisał(a):
Tak mysle sobie ze chodzi o zagotowanie plynu chlodzacego w jakiejs czesci silnika, bo jak nie bedzie tam wymuszonego obiegu plynu to po 5 sek tak sie stanie :) , swieca ciagnie 10A pradu i nagrzewa sie blyskawicznie.
Moze na pracujacym silniku to spowoduje szybsze rozgrzanie plynu w ukladzie???, tylko z 10 takich swiec tam by trzeba wlozyc zeby szybciej sie silnik nagrzal.

W oryginalnych układach są 3 świece i wystarczą aby osiagnąc zamierzony efekt :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Ups to sorki :(

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Ups to sorki :(

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Karus napisał(a):
swieca ciagnie 10A pradu i nagrzewa sie blyskawicznie.


Zgadza się, nagrzwea się błyskawicznie, ale w powietrzu. Gdy żarnik świecy zanurzony jest w płynie o temp. -15 stopni (brrrrr....) to się tak od razu nie nagrzeje. Faktem jest, że to grzanie ma sens przy ciągłym przepływie zimnego płynu wokół gorącej świecy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:20:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Karus napisał(a):
swieca ciagnie 10A pradu i nagrzewa sie blyskawicznie.


Zgadza się, nagrzwea się błyskawicznie, ale w powietrzu. Gdy żarnik świecy zanurzony jest w płynie o temp. -15 stopni (brrrrr....) to się tak od razu nie nagrzeje. Faktem jest, że to grzanie ma sens przy ciągłym przepływie zimnego płynu wokół gorącej świecy

Płyn w końcu zacznie krążyć i zamierzone działanie ma sens. :)
Takie układy montowano już w końcówce serii B4 TDI i późniejszych konstrukcjach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Cholera no, powiedzcie co to grzeje i gdzie to grzeje... Jakies info dokladniejsze po co i dlaczego albo jakies foto jak to wyglada w praktyce, moze z ETKA :-)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
[quote="mAlIbOr"] powiedzcie co to grzeje i gdzie to grzeje... [quote]

Obywatelu! jak uruchamiesz zimny silnk to i silnik (blok, głowica, miska) i płyn chłodzący są zimne. Tak? Ale podczas pracy silnika pompa wody pompuje ten płyn w małym obiegu (między silnikem i nagrzewnicą) Płyn normalnie nagrzewa się tylko ciepłem od silnika (tym samym chłodząc silnik!) Umieszczenie jakiejś grzałki - np. świecy żarowej - powoduje dodatkowe i szybkie grzanie płynu chłodzącego, co ma na celu przyśpieszone nagrzanie silnika

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
a gdzie te swiece BEDZIEMY wsadzac w uklad :P ;) :?: :peace: :): :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:49:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
No właśnie, gdzie je chcesz wstawić?
Na marginesie - najtańsze świece dużej mocy - URSUS C-330 :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mAlIbOr napisał(a):
a gdzie te swiece BEDZIEMY wsadzac w uklad :P ;) :?: :peace: :): :diabel:


gdziekolwiek między głowicę i nagrzewnicę. Jeśli zależy Ci na dobrym grzaniu wnętrza, to między głowicę i nagrzewnicę, jeśli chcesz dobrze dogrzać silnik - to między nagrzewnicę i pompę wody. Musisz wieszeć, że płyn chłodzący płynie po "trasie":
silnik -> głowica -> nagrzewnica -> pompa wody -> silnik
Sama świeca jest wkręcona w alunimiową tulejkę (bo aluminium doskonale przewodzi ciepło) włączoną w rozcięty wąż gumowy
:peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
ladna rzezba, nie powiem :-) Jak bedziesz mial juz jakos to dopracowane to daj znac czy warto i pomysle nad tym :-) Ale nie wiadomo jaka zywotnosc bedzie miala taka swieca hmmm......

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
bardziej zależy mi na żywotności silnika niż świecy. Sądzę, że bardziej po "tyłku" dostaje alternator, bo musi 10A wiecej produkować... :(:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: