.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 20:07:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: szalone kierunkowskazy :)
PostNapisane: 09.lis.2005 09:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
witam
problem smieszny ale zarazem irytujacy - qpilem ostatnio na allegro fajne zarowki diodowe do kierunkowskazow

http://allegro.pl/show_item.php?item=68377621

ogolnie sa fajne bo klosz jest teraz naprawde "clear" a swieca dokladnie tak jak normalne zarowki pomaranczowe...ale...

jak je zalozylem to kierunkowskaz zaczal baaaaaardzo szybko pulsowac jak szalony (strasznie irytujace). co ciekawe to jezeli wlacze awaryjne miganie jest takie jak na normalnych zarowkach czyli "spokojne"

co jest nietak?

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 09:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Masooo przybywaj......
Sprawdż styki i czy biegunowość jest poprawna bo to przy diodach ma znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 09:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
no biegunowosc to musialem zamienic bo normalnie w instalacji bylo tak ze masa byla podciagnieta w miejsce gdzie powinien byc chyba "+" (zwyklym zarowkom to nieprzeszkadzalo ale diody jak wiadomo "puszczaja" prad tylko w 1 kierunku i niechcialy wogole swiecic na tak podpietym zasilaniu kierunkow)

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 09:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
brak styku raczej chyba nalezy wykluczyc skoro awaryjne dzialaja normalnie...

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 09:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Niestety, przerywacz traktuje diody jak przepalone żarówki i sygnalizuje szybszym działaniem. Dioda ma mniejszy opór od żarówki.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 09:49:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2005 18:21:33
Posty: 100
Lokalizacja: Wawa/Zamość
Dokładnie tak jak kolega napisał przy awaryjnych rezystancja wzrasta i wszystko jest Ok

_________________
A4 3,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 10:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
zarraz zaraz panowie - poco w takim razie producent cos takiego bezsensownego wymyslil???

chyba da sie to jakos obejsc...np wsadzajac opornik dodatkowy przed zarowką...

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 10:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
tommass napisał(a):
zarraz zaraz panowie - poco w takim razie producent cos takiego bezsensownego wymyslil???

chyba da sie to jakos obejsc...np wsadzajac opornik dodatkowy przed zarowką...


Wymyślili to po to by zastosować preferowane przez producenta urządzenia :D Ja miałem to samo jak mi kabel wyskoczył i kierunek jeden latał jak szalony :D

Jak dajesz diody zamiast żarówek to musisz kupić odpowiedni do nich przerywacz bo w przeciwnym wypadku będą Ci kierunki wariowały :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 18:48:41
Posty: 61
Lokalizacja: kraków
eeee no to lippa - ile taki przerywacz kosztuje orientacyjnie?

_________________
AudiFaN -> 142@295 ... zimową porą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
tommass napisał(a):
eeee no to lippa - ile taki przerywacz kosztuje orientacyjnie?


Pewnie nie więcej niż 50 zł :): Ja na razie w samochodzie mam oryginalny przerywacz i jakos cholernik nie chce sie zepsuć :): Nie ma jak niemiecka solidność :): :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 19:53:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
lukas23 napisał(a):
Dokładnie tak jak kolega napisał przy awaryjnych rezystancja wzrasta i wszystko jest Ok


Przy awaryjnych rezystancja maleje bo żarówki są połączone równolegle (prąd rośnie)!!!

Jeśli oryginalnie miałeś w kierunkach żarówki 12V 21W a zastąpiłeś je diodami to teraz pobór prądu faktycznie spadł. Można by spróbować wstawić równolegle do każdej „żarówki diodowej” opornik który będzie pobierał prąd (za brakującą żarówkę) ale musiał by on mieć rezystancję około 1ohm i moc przynajmniej 15Wat. Nie wiem czy taki znajdziesz a i tak będzie się bardzo grzał. Można spróbować.
Proponuję inne rozwiązanie tematu.
Podłącz równolegle do „żarówki diodowej” drugą żarówkę np. 12V 15W. Nie wiem o które kierunki Ci chodziło, jeśli o tylne to możesz ją zamontować na kablach nie w lampie lecz od strony bagażnika żeby nie przeszkadzała i nie robiła zwarć. Będzie pobierać odpowiednią dawkę prądu i kierunek powinien mrugać właściwie. Może się tak zdarzyć że w tym układzie twoja „żarówka diodowa” będzie słabiej świecić, wtedy zastąp żarówkę 12V 15W inną o mniejszej mocy.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: