.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 12:04:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 TD] dodatkowy załącznik świec żarowych
PostNapisane: 08.lis.2005 13:33:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Moja turbobestia, jak jest zimna, po zagrzaniu świec żarowych pali błyskawicznie. Nieco inaczej to wygląda, jak ciepły silnik pozostawię na conajmniej kilka minut (10) - wtedy trzeba pokręcić nieraz i więcej, niż 10 sekund.
Zastanawiam się, czy nie paliłby lepiej, gdyby mu zagrzać wtedy świece? Do tego wystarczy przełącznik mostkujący przekaźnik.


Ostatnio edytowano 10.lis.2005 11:32:49 przez sadki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3] dodatkowy załącznik świec żarowych
PostNapisane: 09.lis.2005 10:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
sadki napisał(a):
Zastanawiam się, czy nie paliłby lepiej, gdyby mu zagrzać wtedy świece? Do tego wystarczy przełącznik mostkujący przekaźnik.

..raczej "odłączający" czujnik temperatury decydujący o czasie grzania. Jeśli odłączysz czujnik (poprzez zdjęcie wtyczki lub wyrezanym przełączkiem), elektronika "myśli", że jest baaaardzo zimno i grzeje świece bez przerwy - wtedy uruchamiasz silnik kiedy chcesz, a grzanie się wtedy wyłącza.

Ale to chyba nie jest normalne, że diesel po 10-ciu minutach ma problem z rozruchem...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 10:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
No mi samochodziek teraz zeczywiscie pali lepiej rano jak zmienilem siwece ale przez jakis czas mialem tak ze wsadzilem zastepczy przekaznik ktory uruchamialem dotknieciem do masy jednego kabelka i sie grzaly swieczki. Gdy po takim staniu odpalalem silnik razem z podgrzaniem palil lepiej a teraz mo kupnie odpowiedniego przekaznika pali tak samo jak u CIebei ale moze ciut krucej. Sadze ze taki przycisk byl by fajnym rozwjazaniem :-)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:10:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Też mi się to nie podoba, że ciepły silnik trudniej uruchomić niż zimny. Podejżewam układ wtryskowy, ale póki jeździ prawidłowo - nie będę ruszał.
Pozostaje pytanie, czy grzanie świec żarowych przy ciepłym silniku cokolwiek pomoże - pobawię się z czujnikiem i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sadki napisał(a):
Też mi się to nie podoba, że ciepły silnik trudniej uruchomić niż zimny. Podejżewam układ wtryskowy, ale póki jeździ prawidłowo - nie będę ruszał.
Pozostaje pytanie, czy grzanie świec żarowych przy ciepłym silniku cokolwiek pomoże - pobawię się z czujnikiem i dam znać.


napewno pomoże odłączenie go...ten silnik tak ma.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:42:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
To może przy okazji ustalmy dokładnie jak to jest:
- silnik zimny - świece grzeją przed wystartowaniem silnika, i grzeją tak długo, aż czujnik temperatury każe im się wyłączyć
- silnik ciepły - świece nie grzeją wcale

Jeśli odłączę czujnik temperatury, świece będą chciały grzać cały czas, dopóki go nie załączę spowrotem (oraz będzie wystarczająco ciepło)?

Poprawcie, jeśli złe wnioski wysnułem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 11:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
sadki napisał(a):
Jeśli odłączę czujnik temperatury, świece będą chciały grzać cały czas, dopóki go nie załączę spowrotem (oraz będzie wystarczająco ciepło)?


Świece przestaną grzać gdy:
- ponownie podłączysz czujnik
- zakręcisz rozrusznikiem
Tak jest w przypadku 2,5 TDI :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 12:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
sadki napisał(a):
To może przy okazji ustalmy dokładnie jak to jest:
- silnik zimny - świece grzeją przed wystartowaniem silnika, i grzeją tak długo, aż czujnik temperatury każe im się wyłączyć
- silnik ciepły - świece nie grzeją wcale

Jeśli odłączę czujnik temperatury, świece będą chciały grzać cały czas, dopóki go nie załączę spowrotem (oraz będzie wystarczająco ciepło)?

Poprawcie, jeśli złe wnioski wysnułem.


Jesli odlaczysz czujnik to swiece beda sie grzaly do momentu kiedy nie przekrecisz kluczyka na rozruch. Inna sprawa jest taka ze te silniki nie maja tak ze jak jest cieply to ciezej pali bo mialem Passata z silnikiem SB i palil zarowno na dotyk jak byl zimny jak tez przy cieplym silniku. Ale takie dodatkowe podgrzewanie jest fajna sprawa.
Mazna by bylo podlaczyc zwykly kabel do masy i na niego przycisk typu reset i drugi koniec kabla podlaczyc pod kabel od czujnika :-) powinno byc tak jak chcemy :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 13:06:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Ok, jest jasność. Zmyliło mnie co innego, i w takim razie dalej nie wiem dlaczego w krótkim czasie po uruchomieniu zimnego silnika słyszę pracę przekaźników pod maską - do tej pory myśałem, że to świece żarowe pracowały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 09:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2004 08:51:01
Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
sadki napisał(a):
Ok, jest jasność. Zmyliło mnie co innego, i w takim razie dalej nie wiem dlaczego w krótkim czasie po uruchomieniu zimnego silnika słyszę pracę przekaźników pod maską - do tej pory myśałem, że to świece żarowe pracowały.


i dobrze myślałeś. Świece grzeją przed uruchonieniem silnika (na zimnym) i po uruchomieniu silnika przez kilka-kilkanaście sekund, zależy od temperatury silnika. Wyprowadziłem sobie dodatkową kontrolkę od świec i wiem teraz na 100% kiedy grzeją.
Inna sprawa to "ssanie", czy mam ciepły czy zimny silnik musi być wyciągnięte podczas odpalania, bo inaczej nie odpali od pierwszego zakręcenia tylko trzeba kilka obratów.
Pozdrawiam

_________________
Audi80 1,6TD b3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 10:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Molas napisał(a):
sadki napisał(a):
Ok, jest jasność. Zmyliło mnie co innego, i w takim razie dalej nie wiem dlaczego w krótkim czasie po uruchomieniu zimnego silnika słyszę pracę przekaźników pod maską - do tej pory myśałem, że to świece żarowe pracowały.


i dobrze myślałeś. Świece grzeją przed uruchonieniem silnika (na zimnym) i po uruchomieniu silnika przez kilka-kilkanaście sekund, zależy od temperatury silnika. Wyprowadziłem sobie dodatkową kontrolkę od świec i wiem teraz na 100% kiedy grzeją.
Inna sprawa to "ssanie", czy mam ciepły czy zimny silnik musi być wyciągnięte podczas odpalania, bo inaczej nie odpali od pierwszego zakręcenia tylko trzeba kilka obratów.
Pozdrawiam


Jakie ssanie :diabel: To nie jest gaznik :551:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 11:10:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
mAlIbOr napisał(a):
Jakie ssanie :diabel: To nie jest gaznik :551:

tak się mówi :): Wiadomo, o co chodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 11:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Może być inna przyczyna: na pompie jest ośka od przepustnicy która dostaje z czasem luzów i efekt jest taki że układ się delikatnie zapowietrza - stąd na ciepłym silniku trzeba trochę pokręcić. To jest ta ośka do której przymocowana jest linka od gazu.

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: