.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 13:38:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: małe problemy z 1Z A4
PostNapisane: 09.lis.2005 10:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
Witam wszystkich Klubowiczów,otóż mam problem z moją A4, 1,9TDI, problem jest następujący,jak chece czy musze,pociągnąć autko powyżej 3 tyś obrotów to silnik nie przyspiesza płynnie tylko ma delikatne zacięcia,niesą to jakieś mocne szarpania tylko 1 sekundowe spadki mocy poczym zaczyna ciągnąć dalej,nie zawsze ma takie problemy,czasami się pojawia,p-otem przez jakiś czas nic,dzieje sie tak przy silniku ciepłym jak i zimnym, sprawdzałem VAG'iem i nic nie wykryło,żadnych błędów,wszytkie filtry wymienione,słyszałem że to może być problem z przepływomierzem,jak by któś miał jakąś wiedze na ten temat to poprosiłbym o jakieś wskazówki co to może być, auto ma przejechane 190tyś udokumentowane,a i jeszcze jedno, przy pierwszym rozruchu auta silnik przez jakieś 3 sekundy zachowuje sie tragicznie w sensie że strasznie nim szarpie, rodzice mają B4 z tym samym silnikiem i nic takiego sie nie dzieje,z góry dzięki za odpowiedzi

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: małe problemy z 1Z A4
PostNapisane: 09.lis.2005 12:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dark79 napisał(a):
Witam wszystkich Klubowiczów,otóż mam problem z moją A4, 1,9TDI, problem jest następujący,jak chece czy musze,pociągnąć autko powyżej 3 tyś obrotów to silnik nie przyspiesza płynnie tylko ma delikatne zacięcia,niesą to jakieś mocne szarpania tylko 1 sekundowe spadki mocy poczym zaczyna ciągnąć dalej,nie zawsze ma takie problemy,czasami się pojawia,p-otem przez jakiś czas nic,dzieje sie tak przy silniku ciepłym jak i zimnym, sprawdzałem VAG'iem i nic nie wykryło,żadnych błędów,wszytkie filtry wymienione,słyszałem że to może być problem z przepływomierzem,jak by któś miał jakąś wiedze na ten temat to poprosiłbym o jakieś wskazówki co to może być, auto ma przejechane 190tyś udokumentowane,a i jeszcze jedno, przy pierwszym rozruchu auta silnik przez jakieś 3 sekundy zachowuje sie tragicznie w sensie że strasznie nim szarpie, rodzice mają B4 z tym samym silnikiem i nic takiego sie nie dzieje,z góry dzięki za odpowiedzi

Pierwszy problem: przepływomierz lub zawór N75
Drugi problem: kąt wtrysku do ustawienia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: małe problemy z 1Z A4
PostNapisane: 09.lis.2005 12:14:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
problem telepania po odpaleniu to raczej swieczki niz kat wtrysku bo z chwila uruchomienia motorka ECU juz sam sobie oblicza - korekta dynamicznego kata wtrysku to juz chiptuning.
jesli chodzi o przeplywomierz to sprawdz Vmaxa, ewentualnie odepnij przeplywomierz i zobacz czy niunia zachowuje sie tak samo.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: małe problemy z 1Z A4
PostNapisane: 09.lis.2005 12:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
problem telepania po odpaleniu to raczej swieczki niz kat wtrysku bo z chwila uruchomienia motorka ECU juz sam sobie oblicza - korekta dynamicznego kata wtrysku to juz chiptuning.

Absolutnie sie nie zgadzam. Sprawdzone to zostało u mnie i nie tylko, zła wartość kąta wtrysku (08/000/01) oznacza złe odpalania i telepawkę, rozumiem ze w/g Ciebie korekta dynamicznego kąta na VAG`u to tez chiptuning ;-)
Świece w 1Z`cie mają znaczenie przy ujemnych temperaturach, przy dodatnich może ich nie byc a i tak auto odpala (też testowane i sprawdzone). :)
Niemniej oczywiścei można je też sprawdzić. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 12:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
Dzieki za odpowiedzi, zaczne sprwdzać wszystko pokolei, co do świeczek to rzczej nie bo z tym odpalaniem i szarpaniem było tak samo jak było jeszcze ciepło czyli świece nie grzały,aczkolowiek, miałem kiedys przypadek że kontrolka od świec mrugała podczas pracy silnika, ale znikło,mam prośbe czy macie jakieś linki do tych spraw:
-jak sprawdzic przepływomierz,
-jak sprawdzić N75 i gdzie się on znajduje w A4,
jak sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie czy można go porawić - skorygować we własnym zakresie(na przykład za pomocą VAG).
Dziekuje

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 12:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
a zapomniałem dodać ze jak już autko było raz odpalone po nocnym postoju to nie ma problemu z tym szarpaniem i chodzi powiedzmy idealnie

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 13:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dark79 napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi, zaczne sprwdzać wszystko pokolei, co do świeczek to rzczej nie bo z tym odpalaniem i szarpaniem było tak samo jak było jeszcze ciepło czyli świece nie grzały,aczkolowiek, miałem kiedys przypadek że kontrolka od świec mrugała podczas pracy silnika, ale znikło,mam prośbe czy macie jakieś linki do tych spraw:
-jak sprawdzic przepływomierz,
-jak sprawdzić N75 i gdzie się on znajduje w A4,
jak sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie czy można go porawić - skorygować we własnym zakresie(na przykład za pomocą VAG).
Dziekuje

Migająca kontrolka świec w czasei jazxdy oznacza wodę w odstojniku filtra paliwa. Nalezy ją spuścic uzywajac korka w dolnej czesci filtra paliwa.
Cala reszta opisana w archiwum forum, poszukaj nieco ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: małe problemy z 1Z A4
PostNapisane: 09.lis.2005 21:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
problem telepania po odpaleniu to raczej swieczki niz kat wtrysku bo z chwila uruchomienia motorka ECU juz sam sobie oblicza - korekta dynamicznego kata wtrysku to juz chiptuning.

Absolutnie sie nie zgadzam. Sprawdzone to zostało u mnie i nie tylko, zła wartość kąta wtrysku (08/000/01) oznacza złe odpalania i telepawkę, rozumiem ze w/g Ciebie korekta dynamicznego kąta na VAG`u to tez chiptuning ;-)
Świece w 1Z`cie mają znaczenie przy ujemnych temperaturach, przy dodatnich może ich nie byc a i tak auto odpala (też testowane i sprawdzone). :)
Niemniej oczywiścei można je też sprawdzić. ;)

zgodze sie z basketem....... mialem to samo ,luz kola na wale korbowym = szalejacy kat wtrysku co za tym idzie po odpaleniu autkiem telepie przez kilkanascie sekund......... :peace:
reszta odpowidzi jest na forum.... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 00:44:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi,, zaczne chyba N75 potem przepływomierz i oczywiście koło na wale, dobrze sie sklada bo rozrząd jade w nastepnym tyg.wymienic to bedzie okazja sprawdzic,jak juz z tego wybrne to nie omieszkam poinformować co to było, arigatou :)

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 00:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ktoś już opisywał kiedyś podobny problem, też miał do wymiany jechać...ale nie dojechał :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 00:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
A co do kontrolki, z tego co wiem w A4 nie ma czujnika wody w filtrze paliwa, bynajmniej u mnie,chyba ze gdzieś indziej sie znajduje, w B4 jest jakiś czujnik wkręcony od dołu w filtr paliwa,to może być to,w każdym razie świeczki też sprawdze,wielkie dzięki za szystkie informacje :peace:

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 06:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dark79 napisał(a):
A co do kontrolki, z tego co wiem w A4 nie ma czujnika wody w filtrze paliwa, bynajmniej u mnie,chyba ze gdzieś indziej sie znajduje, w B4 jest jakiś czujnik wkręcony od dołu w filtr paliwa,to może być to,w każdym razie świeczki też sprawdze,wielkie dzięki za szystkie informacje :peace:

Czujnik jest-szukajcie az znajdziecie.
PS:rozrzad zlec fachowcowi... dobrze radze :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 09:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
Rozrządu sam nie wymienie ,jasna sprawa, mam dobrego mechanika, tak mi sie wydaje ;-) , dzisiaj ranno to strasznie dygotał, i mam prośbe bo nie moge znaleźć, jak sprawdzić kąt wtrysku za pomacą VAG COM i jakie parametry powinny być, a z tą kontrolką,narazie nie świeci, flterek paliwa nowy to raczej wody nie ma,Dzieki 4 all

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: