.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 19:55:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie o filtr paliwa do B4 TDI - pomocy!
PostNapisane: 11.lis.2005 19:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Tam jest taki długi filtr paliwa. Z trudem go wyciągnąłem z tej metalowej obudowy i mam pytanie. Z dołu jest kabelek w tym korku do spuszczania wody. Jak go wykręciłem to na koncu są takie 2 bolce metalowe. Co to jest? Czujnik wody w odstojniku czy jakis podgrzewacz paliwa?
Drugie pytanko: kumpel mi załatwił filtr paliwa (nie oryginalny). Góra pasuje tzn. średnice uszczelek takie same ale jest 4 cm krótszy od oryginału i korek spustowy ma inną średnicę. Nic się nie stanie jak go założe (krótszy) i ten kabelek nie będzie podłaczony?
I żeby nie robić 2 tematu to jeszcze jedno pytanko. Uszczelniałem sobie dolot i po ściągnięciu rury dolotowej z kolektora ssącego zobaczyłem że na ściankach kanałów ssących jest gruba warstwa czarnej zalepy-sadzy z olejem? Jakieś 3 do 5 mm :galy: czy to normalne żeby tyle tam tego było? Co z tym zrobić? Proszę o odpowiedzi.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie o filtr paliwa do B4 TDI - pomocy!
PostNapisane: 11.lis.2005 20:00:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Filtr musi byc identyczny, przeklada sie tylko czujnik
2. To jest czujnik wody w filtrze i temp paliwa i musi tam byc.
3. Turbina jest smarowana olejem i tak ma byc.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 20:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki Basket za odp. No ale kurcze średnica kanału dolotowego się drastycznie zmniejszyła o jakiś prawie 1 cm! Nie mierzyłem jaka jest no ale na oko powiedzmy że 40 mm to teraz mam jakieś 30 mm. Napewno ma to wpływ na osiągi. Wyczyściłem z tego syfu to kolanko aluminiowe co jest pomiędzy łącznikiem gumowym a kolektorem ssącym i sam kolektor tak z 2 cm wgłąb też, ale dalej nie dostane. A czemu nie ma tego syfu w dolocie plastikowym i tym łączniku gumowym. Przecież rurka od odmy wchodzi w dolot między filtrem a turbiną, więc jak jest syf na kolektorze to powinien być też wcześniej w dolocie :059: chyba że plastiku i gumy nie chce się imać? To ciekawe czy IC też jest tak zapchany? Chyba na wiosnę wezmę sie za czyszczenie całego układu dolotowego. Może znajdę trochę koników???

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 23:43:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli srednica sie zmniejszyła to jest efekt PSJ ... :D
Wyczysc i bedzie ok. ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 00:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
hehehe :D ale to nie ja tak jeżdziłem lecz niemiec. Ale może to i dobrze. :) Siedze teraz na forum i grzebie i wygrzebałem coś o EGR. Może by go tak zaślepił i juz by nie było syfu w dolocie? Wie ktoś jak to dobrze zrobić, tzn. w którym miejscu zaślepiać i czy odłączać od niego ten wężyk podciśnieniowy czy ma zostać. A czy silnik nie nałapał błedów jak ten wężyk podciśnieniowy był uszkodzony? Bo go dopiero naprawiłem jak autko przywiozłem, a ile tak jeżdziło z uszkodzonym węzykiem to nie wiem. A gdzie ten wężyk podciśnieniowy idzie od tego zaworka? Gdzieś w dół koło lampy leci.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 09:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tutaj masz fotki podciśnień w takim samym egzemplarzu - miim traktorze. :D
http://baskecior.tripod.com/zdjecia/wezyki/index.album?i=0

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 10:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Basket a Ty masz u siebie zaślepiony przepływ spalin do kolektora ssącego czy otwarty i egr pracuje sobie i puszcza w dolot spaliny? U mnie wężyki są jeszcze oryginalne jest czerwony, niebieski i jeszcze jakiś. Zaślepie dziś tego dziada bo wyczyściłem dolot.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 13:16:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
nivre napisał(a):
Basket a Ty masz u siebie zaślepiony przepływ spalin do kolektora ssącego czy otwarty i egr pracuje sobie i puszcza w dolot spaliny? U mnie wężyki są jeszcze oryginalne jest czerwony, niebieski i jeszcze jakiś. Zaślepie dziś tego dziada bo wyczyściłem dolot.

EGR u mnie działa ja fabryka kazała :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 15:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Aha. Ale ja zaślepie i zobacze jakie odczucia :D
Ale my tu gadamy i zchodzimy z tematu. A temat był filtr paliwa. No właśnie wymieniłem filtr oczywiście zalewając go przedtem ropą i po zapaleniu (zapalił za pierwszym razem) wężykiem od filtra do pompy zaczęły iść bąbelki powietrza, tak w odstępach 5-10 cm. I tak idą cały czas. Czy to normalne? Czy paliwo powinno isć cały czas bez powietrza? Pompa się nie zatrze jak bedzie szło powietrze z paliwem?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 18:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Już nie potrzebuję pomocy :D POmogłem sobie sam :diabel:
Odkręciłem ten zaworek odpowietrzający co jest na górze filtra i nalałem tam ropki. Zakręciłem i zapaliłem traktorek. Jeszcze pare sekund poleciały bąbelki i przestało :diabel: Teraz paliwko leci do pompy cały czas bez bąbelków :)

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 18:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Od dawna mówiłem że samoucy to najlepsi fachowcy ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 23:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
baskecior napisał(a):
Tutaj masz fotki podciśnień w takim samym egzemplarzu - miim traktorze. :D
http://baskecior.tripod.com/zdjecia/wezyki/index.album?i=0

widzę że zmieniałeś N-75?
Pozatym zauważyłem że od wtyczki przepływki odchodzą jakieś przewody. Co to takiego?

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: