.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 12:04:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne obroty w silniku ABK
PostNapisane: 02.lis.2005 09:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Zanim napiszecie było 100 razy i użyj szukaczki to doczytajcie do końca.
Problem jest stary jak świat czyli skaczące obroty silnika. Tylko u mnie to jest tak że odpalam auto i wszystko jest ok - 1100 obrotów na dzień dobry i pomału spada do 850. Czyli jak w katalogu. Ale podczas jazdy obroty z przyczyn mi nie znanych już nie spadają do 850 tylko zostają na 2000 (czasem 1500). Utrzymują się na tym poziomie do czasu wyłączenia silnika lub czasem same spadną do normalnego poziomu. Po ponownym odpaleniu jest dobrze, a potem sytuacja się powtarza.
Test VAGiem nic nie wykazał. Silnik nie traci mocy, nie szarpie.
W poniedziałek sprawdziłem dokładnie dolot powietrza - szczelny.
Moi faworyci, którzy mogą być odpowiedzialni za to zjawisko to przepływka, potencjometr przepustnicy, lambda i regulator biegu jałowego oraz czujnik temp. silnika.
Może mi ktoś napisać jakie parametry powinien mieć czujnik temp. silnika (ten który daje sygnał dla kompa, a nie wskaźnika temp.)? Czy on działa tylko na zasadzie otwarty-zamknięty czy zmiany rezystancji? Jeśli zmienia się rezystancja to jakie powinny być jej wartości?
Jak najłatwiej sprawdzić lambdę, silnik krokowy i pot. przepustnicy?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Obroty w ABK
PostNapisane: 02.lis.2005 19:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Dzisiaj u mnie było to samo - niesprawność polega na tym że jest zabrudzony zawór biegu jałowego( bo taką nazwę odczytałem w książce obsługi Audi 80) ten w kształcie walca nad wtryskami z jednej strony przewód ssący a po drugiej stronie cewka elek. ze złączem dwuprzewodowym. Na środku jest złączka gumowa do kolektora ssącego. Wyjąłem przemyłem w czystej benzynie i jest OK. Zrób to sam.
Coś malego samemu zrobić a cieszy.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 20:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sprawdzałem dziś przepływkę. Mam bardzo fajna instrukcję kontroli tego nietaniego elementu, która pozwala na 100% sprawdzenie i okazało się, że jest sprawna. Sprawdziłem ponownie dokładnie dolot powietrza. Wydziergałem silnik krokowy. Teraz leży zanużony w płynie "penetrująco-wyżerającym". Zobaczymy jaki da to efekt. Boję się, że mizerny.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 11:46:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
U mnie zauważyłem że przy zimnym silniku po odpaleniu obroty na biegu jałowym wynoszą ok 900 obr/min natomiast po rozgrzaniu silnika (przykładowo przejechanie odcinka 15 km) obroty na biegu jałowym wynoszą ok 1600 obr/min - dodam że zjawisko występuje tylko na gazie... czy przyczyna może być wspomniany zawór biegu jałowego??
mam jeszcze pytanie co to jest za element umiejscowiony zaraz przy cewce zapłonowej sześcienny o wymiarach może 2x2cm?? jakis zawór czy cuś??

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 12:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
ponawiam pytanko powyżej... macie jakieś pomysły ?? będę wdzięczny za sugestie...

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 13:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
czesc
wiesza ci sie regulator cisnienia powietrza na 99%
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 13:33:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
dzięki weesky za info, tylko jeszcze byłbym wdzięczny gdybyś napisał mi jak sie do tego zabrać, co mam dokładnie zrobić, zeby tą usterkę wyeliminować?? Z góry wielkie dzięki!!!

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 21:55:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
grzesce80
na poczatku zmien filtr gazu a potem jak membramy w reduktorze maja wiecej niz 50tys to je zmien
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 10:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Filtr od gazu zmieniłem dosłownie 2 tygodnie temu... a gaz założyli mi niecałe 2 lata temu i przebieg na gazie to ok 40 tysięcy... masz jeszcze jakieś inne pomysły??

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 10:47:02 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
MarioBeer napisał(a):
Sprawdzałem dziś przepływkę. Mam bardzo fajna instrukcję kontroli tego nietaniego elementu, która pozwala na 100% sprawdzenie i okazało się, że jest sprawna. Sprawdziłem ponownie dokładnie dolot powietrza. Wydziergałem silnik krokowy. Teraz leży zanużony w płynie "penetrująco-wyżerającym". Zobaczymy jaki da to efekt. Boję się, że mizerny.

Możesz opisać tę metodę?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 11:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
grzesce80 to prubuj z krokowym walczyc powpisuj w szykaczce bylo mnostwo opisow jak z tym radzic w jednal moja rade widzialem dotarles hehe http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?p=194680#194680 ale nie kojarze gdzie ty go masz
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 11:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Oczywiście
Po pierwsze to zobacz sobie na to i skopiuj.
http://www.republika.pl/mariobeer/digifant.pdf
Ten pliczek wrzuciłem też kiedyś na klubowy serwerek i jest dostępny.

Aby sprawdzić przepływkę w ABK należy postępować zgodnie z punktem 9 tej instrukcji, czyli:

- odłączyć zapłon
- wydziergać pokrywę filtra powietrza wraz z przepływką
- zaopatrz się w jakiś w miarę dokładny termometr i ustawić go gdzieś niedaleko przepływki na jakieś 15 minut przed pomiarem

(to było ode mnie)

- odłączyć wtyczkę do przepływki
- podłaczyć omomierz pomiędzy piny 1 oraz 4 (patrz rys. 9.1) i sprawdzić czy rezystancja czujnika temperatury zasysanego powietrza odpowiada temperaturze powietrza (patrz wykres 9.2)
- podłaczyć omomierz pomiędzy piny 3 oraz 4 i sprawdzić czy rezystancja mieści się w zakresie 0,5 k do 1,0 k Ohma
- podłaczyć omomierz pomiędzy piny 2 oraz 3 i sprawdzić czy rezystancja będzie się zmieniała podczas poruszania klapką w przepływce (dodam, że badanie to trzeba wykonac porządnie i zwrócić uwagę czy nie występują jakieś gwałtowne zmiany rezystancji, przerwy lub zwarcia podczas przesywania klapki, może to świadczyć o walniętym potencjometrze w przepływce)

Po takim badaniu można przenieść cały majdan w cieplejsze miejsce i sprawdzić czujnik temperatury zasysanego powietrza w innej temperaturze.

Co sądzicie o takim badaniu ?
Dodam, iż w moim aucie na razie obroty się uspokoiły. Stało się tak po wymontowaniu regulatora biugu jałowego i płukaniu go w WD40 przez dwa dni. Podłaczyłem do gościa 5V, zaślepiłem dokładnie jeden wlot, a przez drugi podawałem WD. Kiedy krokowiec był już pełen wyżeracza zaślepiłem drugi wlot i zostawiłem na jeden dzień (z podłaczonym napięciem). Potem była wymiana płynu i szok ile i jakiego rodzaju syfu wyleciało. Ponowne zalanie WD jak poprzednio i pod napięcie.
Po zamontowaniu do auta sprawuje się dobrze. Obroty 850. Zobaczymy jak będzie dalej.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: