.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:42:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silniki Audi
PostNapisane: 28.lis.2005 10:14:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2005 22:50:57
Posty: 2
Lokalizacja: Mielec
Witam, mam pytanie do znawców silników audi 5 -cio cylindrowych, benzynowych. Jak fabrycznie jest uzyskiwany większy stopień sprężania np: 10
w silnikach o tej samej pojemności skokowej i tej samej średnicy cylindrów, w stosunku do silnika ostopniu np: 8,5? Czy różnica jest w kszałcie tłoka,kształcie komory spalania, czy jeszcze są inne rozwiązania? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 10:26:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
o jakie konkretnie silniki Ci chodzi ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Silniki Audi
PostNapisane: 28.lis.2005 11:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2005 22:50:57
Posty: 2
Lokalizacja: Mielec
Witam ponownie,
chodzi mi o różnicę w silnikach typu: KZ 2226 ccm- 115 KM
a np. HX, KU, KP.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silniki Audi
PostNapisane: 28.lis.2005 12:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
labkat napisał(a):
Witam ponownie,
chodzi mi o różnicę w silnikach typu: KZ 2226 ccm- 115 KM
a np. HX, KU, KP.


Silnik KP ma 1994ccm3 to po pierwsze.
Po drugie różnice w ciśnieniach uzyskuje się między innymi poprzez zmiane w budowie tłoka.Silniki odprężone mają denko tłoka w ksztaucie litery "U" .Dzieki takiemu rozwiązaniu silnik jest bardziej żywotny.Faktem jest że takie silniczki są praktycznie nie do zajechania a bynajmniej okresy remontów są bardzo żadkie.
Poza budową tłoka wielkość oraz budowa komory spalania też ma znaczenie.
Ciśnienie w silniku można podnieść poprzez splanowanie głowicy.
to tyle co wiem
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: