.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 11:57:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: KŁOPOT Z B3 1,8
PostNapisane: 28.lis.2005 19:36:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2005 19:08:10
Posty: 37
Lokalizacja: Zamość
Witam wszystkich uczestników forum.
Jestem z okolic Zamościa, małopolska.
Posiadam B3 1.8l/PM (na jedno punkcie) z 91roku typowy standard sprowadzony na wiosnę z Belgii przejechałem już 20tys. km jestem bardzo zadowolony z tego zakupu, nie miałem do tej pory najmniejszych problemów ani zarzutów co do tego auta aż niestety pojawił się problem (nagrzewnica) po prostu niewiadomo dlaczego zgniły mi dwie rurki którymi dochodzi i wychodzi płyn chłodniczy. Zaraz po zakupie wymieniłem płyn chłodzący na nowy (PETRYGO).
Pytanie moje jest takie jak wymienić nagrzewnice bo chce to zrobić sam. Największym problemem jest to jak się rozbiera ten cały pulpit w środku. Jak zrobić to tak żeby go nie zniszczyć, na pewno są przy rozbiórce jakieś kolejności demontażu.
Proszę o pomoc? Jeśli możecie opiszcie to w kilku zdaniach. To co można odkręcić i rozebrać parząc na pulpit to już zdemontowałem.

PS. Mam jeszcze malutkie pytanko jaka jest max. prędkość? Takich modeli jak mój, bo ja na oponach „14” osiągnąłem na autostradzie 205km/h(obrotomierz pokazywał dokładnie 5tys. obrotów) jechaliśmy w 3 osoby. Na zbiorniku czyli 68l przejeżdżam na trasie ok.960km przy prędkościach do 140km/h. CZY TO WSZYSTKO JEST NORMALNE?

Czekam na odpowiedź, pozdrowienia dla wszystkich.
CIPIUR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 08:04:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Niestety, musisz dobrać sie do nagrzewnicy od wewnątrz, czyli konieczne jest zdemontowanie: półek pod deską, pokręteł nawiewu (pod nimi są wkręty mocujące konsolę), osłony tunelu (wkręt jest pod zaślepką obok mieszka lewarka biegów). Jak już zdejmiesz środkowa konsolę, powionno Ci się udać wyjąć nagrzewnicę. Nie łataj jej, tylko wymień - za dużo roboty z wyjmowaniem, żeby rzeźbić bez gwarancji sukcesu.

Dlaczego "zgniły" rurki? PETRYGO. Kiedyś był OK, teraz działa jak rozpuszczalnik. Jak chcesz tani i bezpieczny płyn, to kup go w Tesco za 19 zł/5 litrów, na pewno nic Ci nie zniszczy (leję go od 6 lat do różnych samochodów i jest OK).

Co do osiągów... To jest normalne, bo B3 1,8 ma właśnie takie długie biegi... Ale czy naprawdę jechałeś 205 km/h? Licznik zawsze oszukuje, myślę, że było to jakieś 190 km/h. Jakie masz opony? powinno być 175/70 R14 albo 195/65 R14, jeśli sa niższe to licznik oszukuje jeszcze bardziej...

Co do spalania: Na 60-62 litrach robiłem (dynamiczna jazda, tarsy: GB, Francja, Belgia, Holanda, Niemcy) około 950 km (jak jeszcze nie miałem LPG, więc nie wypalałem zupki do końca, wynik był bardzo powtarzalny), wiec to co piszesz też jest normalne.

W sumie B3 1,8 to stosunkowo szybki, ekonomiczny samochód.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 08:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Cipiur - to ni cud to jest 1,8S!!!

Nic nie pali i jest nie do zarzniecia. Najlepsze Auto swiata!!!

Ja teraz mam C4 2,3. I az mnie cholera strzela-130 koni ale osiagi ma gorsze od 80tki.

Pali wiecej, gorzej sie zachowuje na drodze, przyspiesza gorzej, i przy 4000 obr. jedzie tylko 140-150kmh (ciagle mi brakuje jeszcze jednego biegu).

Nawet musze przyznac, ze pozycja siedzenia byla wygodniejsza niz w C4.

Brakuje mi mojej niuni!! :(

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 08:40:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Oj brakuje, brakuje... Gdyby miała większy bagażnik, to bym nie sprzedawał... Ale po włożeniu wózka już nic się niestety nie mieściło (a wózek musiał jeździć często).
Co do trzymania się na drogi raczej się nie zgodzę. B3 była trochę za lekka na BARDZO szybką jazdę (przy porywistym wietrze powyżej 180 km/h trzeba było uważać :diabel:).

Na marginesie: lekarstwem na brak jeszcze jednego biegu w 100 jest skrzynka od 2,2 T...
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 09:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Mój brat właśnie jest po wymianie nagrzewnicy właśnie w B3 1,8 91r.
Po tych przejściach wszystko opisał ze zdjęciami na swojej stronce: http://www.audiinfo.glt.pl/
Powodzenia przy wymianie!!!

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 09:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wordeck, robiles juz cos takiego ze skrzynia?

Zobacz moj temat niskie obroty - niskie spalanie?
Daj Info

Z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 10:20:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krzysio napisał(a):
Wordeck, robiles juz cos takiego ze skrzynia?

Zobacz moj temat niskie obroty - niskie spalanie?
Daj Info

Z gory dziekuje


Odpowiedź wtawiłem tutaj:

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?p=200924#200924

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: