.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:36:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] wspomaganie - co za breję miałem
PostNapisane: 28.gru.2005 21:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w 90tce zaczęło mi wspomaganie buczeć, no to myślę sobie, sprawdzę, co tam za środek jest (auto kupione 4 miechy temu) , bo może potrzeba wymienić... no i zlałem trochę "tego czegoś"... Była to ciecz konsystencji bardzo gęstego oleju, koloru oleju silnikowego, i o zapachu zmieszanego oleju z resztkami płynu do wspomagania...ogólnie - paranoja bo teraz strach wymienić płyn, bo jak była taka gęsta breja to jak ją wymienię na normalny zielony febi to może się okazać że mam sitko... oby nie.
Pytam - czy jest możliwe, aby wspomaganie chodziło cały czas na zwykłym oleju ? jeśli tak, to czy robi się to specjalnie czy też aby zatuszować uciekający płyn ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 22:32:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Heh, ja mialem wlany czerwony zamiast zielonego i pompisko stukalo kiedy bylo zimno ze hej hooo....teraz wlalem zielony febi ladnie pieknie narazie nic nie leci...ale kto wie...zrobilem dopiero 2 tysia. Tamten tez wygladal jak olej bleee. Dodatkowo w hamulcach byla niezla breja...jak tak mozna :(

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 22:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czyli jednym słowem jutro w robocie wymiana i przepłukanie układu mnie czeka.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:01:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja też miałem niezły syf, mechanik powiedział że chyba od nowości nie wymieniany (do tego czerwony - chyba :D ). Przy maksymalnym skręcie trochę wyło. Wszystko przepłukałem i zalałem zielonym. Wspomaganie zaczeło znacznie lżej pracować i przestało prawie buczeć, ale niestety zaczeło przeciekać na pomce i to dość znacznie :zly:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
jeśli od nowości czerwony to chyba może być taki
u mnie jest czerwony i jest ok
jaka jest różnica między tymi płynami?

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no właśnie nie może być czerwony. Do Audi tylko zielony OOOO o oznaczeniu G 002 000 lub ewentualnie zielony febi. Tylko minerał.

Osobiście mam nadzieję, że pompa mi wytrzyma to płukanie, boję się, że zacznie ciec...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
to ze buczy pompa to według mnie nie ma wielkiego znaczenia czy zalany czerwony czy mineralka, jak buczy na czerwonym to i na zielonym bedzie buczeć, a szczególnie na full skręcie, oj te pompy, hmmm?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
A ja dwa miesiące temu u mamy w C4 100 robiłem wspomaganie... żeby ich #$%^&*( i jeszcze $%^&*() jaki tam jest @#$%^&* dostęp żeby tą całą szyne wykręcić.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
schwanz24 napisał(a):
to ze buczy pompa to według mnie nie ma wielkiego znaczenia czy zalany czerwony czy mineralka, jak buczy na czerwonym to i na zielonym bedzie buczeć, a szczególnie na full skręcie, oj te pompy, hmmm?


nie proszę pana, pompa buczy ponieważ płyn się pieni (do czego sam się przyczyniłem u mnie). Jak płyn zaczyna tracić właściwości, czy też dolejesz nie ten co trzeba to zaczyna sie pienić. Ot wsio. Po wymianie na nowy ma obowiązek przestać buczeć :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 23:57:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
chodziło mi o starą zużytą pompę wspom. nowa albo regenerowana powinna przestać buczeć, ale nie stara.

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 09:29:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja postanowilem rozwiklac zagadke plynow zielonych i czerwonych. W krk jest taki madry gosc, Bereźnicki, który zna sie na wozach i mozna z nim pogadac. Ma sklep i czasem potrafi zalatwic niezalatwialne :) Otoz wg. niego plyn czerwony nie nadaje sie do audi poniewaz jest zbyt gesty, przy niskich temperaturach gestnieje jeszcze bardziej i rozwala pompe. Powiedzial, ze trzeba zlac ten syf i wlac febi wiec tak zrobilem - mam napis na zbiorniczku G002 - wiec powinien byc zielony. Narazie jest ok.
Co do buczenia, to moze Leo masz racje, ale w V6 wlalem zielony nowy plyn i pompisko buczy caly czas dalej. Kiedy motor popracuje to mniej, ale najbardziej buczy na zimnym - nie tylko przy maksymalnym skrecie. A tak poza tym wspomaganie pracuje oki :)
Mam pytanie, co myslicie o regeneracji pompy wspomagania ? Czy w ogole jest to wykonalne? Ktos to robil ? Ile to kosztuje ? Lepiej reaguje kierownica po takim zabiegu ??

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 10:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zuru -> mam dokładnie to samo :) Szczególnie zimą jak są zimne noce i poranki, pompa wyje non stop, bez względu na ruchy fajerą. Wraz z nagrzewaniem silnika chałasy cichną, by wreszcie ustąpić. Wspomagania pracuje przy tym ok. W tamtym roku miałem wymianianą pompę, na uzywkę oczywiście. Na jednej i drigiej było to samo. Płyn mam czarwony :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 10:45:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, to masz powód. Ja właśnie wymieniłem płyn na zielony febi i zero hałasu od tego momentu. Naprawdę - lejcie do Audi zielony płyn!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
tez walczyłem z olejem do wspomagania 3 lata temu lałem aralowski płyn taki za 10zł litr bo nie wiedziałem co to febi itp a zpompy sie lało więc dolewka raz na 2 miesiące 10zł co tam mechanik mi wymienił uszczelke pod srubą i przestało sie lać ale zimą tragedia tak jak piszecie tej zimy po przeglądnięciu forum kupiłem boxol na orlenie 5l wypłukałem układ 5litrami i mrozy juz mi moga skoczyć wszystko ok pompa juz nie buczy ani olej sie nie
pieni wszystko doszło do normy i nigdzie sie nie leje :peace:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dowiedziałem się że niektórzy "sprytni" leją do wspomagania Hipol - olej przekładniowy. Podobno jakoś to jeździ :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 17:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
ciekawa teorie ludzie głosza co inny to co innego mówi, sa i płyny uniwersalne na dolewke albo na całkowite zalanie pompy, ciekawe, jak by na tym chodziło?

a poza tym to chyba czerwony syntetyk jest rzadszy a nie gęściejszy od minerlanego?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 17:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
No to trochę mnie nastraszyliście.
Po przeczytaniu wątku poleciałem sprawdzić co mam w mojej A6. Tym bardziej że dzień przed przeczytaniem dolałem może 10ml zielonego oryginalnego płynu (tak do Maxa) i trochę się pianki zrobiło ale po paru sekundach uspokoiło się.
No i okazało się że mam zalane coś o kolorze oleju (może to ten czerowny?) i jest to rzadkie, dużo rzedsze od oleju syntetycznego 5W40.
No i mam pytanie czy warto wymieniać na zielony? Pompa chodzi cichutko nawet przy max skręcie (trzeba się wsłuchać żeby coś usłyszeć). Czy dolanie 10ml mogło coś zaszkodzić?
No i ponawiam pytanie kolegi z pierwszego posta, po co ktoś zmianił oryginalny zielony na inny, a może odrazu był zalany tym co mam. Chociaż na pojemniku wyrównawczym ma symbol tego zielonego (G002 chyba). Autko było cały czas serwisowane w ASO (w Belgii i w Polsce przeze mnie).
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 17:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
osobiscie spotkałem sie z oznaczeniem G002000 które wskazywało na czerwony i zielony płyn, sa pomyłki, nowe audice chodza na czerwonym syntetyku, na pojemniczku musi pisać ci chyba ze nur mineral stosować?

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 18:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
No właśnie jest napisane G002000 i taki kupiłem i dolałem 10ml ale zielony. Czy o tym oznaczeniu jest płyn zielony jak i czerwony?
Samochód w garażu i nie chce mi się wychodzić ale nur mineral chyba też jest napisane, ale nie jestem pewien.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 18:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
jesli pisze ci na zbiorniczku nur mineral, i jesli kupiłeś febi M6162,lub w ASO ten o kolorze zielonym to masz dobrze i nic wiecej nie kombinować.

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: