.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lip.2025 15:14:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sprawdzić czy A4 jest fabrycznie obniżona?
PostNapisane: 02.sty.2006 12:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
robiłem ostatnio zbierzność i klient nie wiedział jak ustawić w programie (zawieszenie sportowe czy standardowe). Teraz kupuję końcówkę drążka kierow. i też się mnie pytają jaka zawiecha (czy sportowa fabrycznie czy sportowa po0 własnych modyfuikacjach) . Cholercia, gdzie to sprawdzić? Jeszcze spytam , bo gdzieś słyszałem, czy da się na amorach (ponoć na gwincie) podnieść furkę do góry nieco bo jest za niska (obniżona w porównaniu do standardu o 60 mm). pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 12:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kręć kręć aż poczujesz w d.... chęć.. :D
Sportowe zawieszenie fabryczne polega na zastosowaniu krótszych sprężyn oraz gazowych amortyzatorów z zmienną charakterystyką tłumienia z reguły amortyzatory dwururowe.
Jeżeli masz na amorku gwint tzn że masz zawieszenie gwintowane i na pewno nie jest to zawiecha fabryczna.
Jeżeli tak jest auto można podnieść poprzez właśnie pewną nakretką mieszczącą się na korpusie amortyzatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 13:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
ADAM 12 napisał(a):
Kręć kręć aż poczujesz w d.... chęć.. :D
Sportowe zawieszenie fabryczne polega na zastosowaniu krótszych sprężyn oraz gazowych amortyzatorów z zmienną charakterystyką tłumienia z reguły amortyzatory dwururowe.
Jeżeli masz na amorku gwint tzn że masz zawieszenie gwintowane i na pewno nie jest to zawiecha fabryczna.
Jeżeli tak jest auto można podnieść poprzez właśnie pewną nakretką mieszczącą się na korpusie amortyzatora.


mówimy o gwincie w dolnej części mocowania amortyzatora czy w górnej? Jeśli w dolnej to mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej. A czy na naklejce pod dywanikiem w miejscu koła zapasowego można odczytać to ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 13:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12013
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, po kodach wyposażenia dojdziesz do tego.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 13:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Deny napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Kręć kręć aż poczujesz w d.... chęć.. :D
Sportowe zawieszenie fabryczne polega na zastosowaniu krótszych sprężyn oraz gazowych amortyzatorów z zmienną charakterystyką tłumienia z reguły amortyzatory dwururowe.
Jeżeli masz na amorku gwint tzn że masz zawieszenie gwintowane i na pewno nie jest to zawiecha fabryczna.
Jeżeli tak jest auto można podnieść poprzez właśnie pewną nakretką mieszczącą się na korpusie amortyzatora.


mówimy o gwincie w dolnej części mocowania amortyzatora czy w górnej? Jeśli w dolnej to mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej. A czy na naklejce pod dywanikiem w miejscu koła zapasowego można odczytać to ?


W dolnej cześci amorka powinna być ta nakrętka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 15:50:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
ADAM 12 napisał(a):
Deny napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Kręć kręć aż poczujesz w d.... chęć.. :D
Sportowe zawieszenie fabryczne polega na zastosowaniu krótszych sprężyn oraz gazowych amortyzatorów z zmienną charakterystyką tłumienia z reguły amortyzatory dwururowe.
Jeżeli masz na amorku gwint tzn że masz zawieszenie gwintowane i na pewno nie jest to zawiecha fabryczna.
Jeżeli tak jest auto można podnieść poprzez właśnie pewną nakretką mieszczącą się na korpusie amortyzatora.


mówimy o gwincie w dolnej części mocowania amortyzatora czy w górnej? Jeśli w dolnej to mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej. A czy na naklejce pod dywanikiem w miejscu koła zapasowego można odczytać to ?


W dolnej cześci amorka powinna być ta nakrętka

to tak jak pisałem wcześniej w dolnej części mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 16:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Deny napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Deny napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Kręć kręć aż poczujesz w d.... chęć.. :D
Sportowe zawieszenie fabryczne polega na zastosowaniu krótszych sprężyn oraz gazowych amortyzatorów z zmienną charakterystyką tłumienia z reguły amortyzatory dwururowe.
Jeżeli masz na amorku gwint tzn że masz zawieszenie gwintowane i na pewno nie jest to zawiecha fabryczna.
Jeżeli tak jest auto można podnieść poprzez właśnie pewną nakretką mieszczącą się na korpusie amortyzatora.


mówimy o gwincie w dolnej części mocowania amortyzatora czy w górnej? Jeśli w dolnej to mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej. A czy na naklejce pod dywanikiem w miejscu koła zapasowego można odczytać to ?


W dolnej cześci amorka powinna być ta nakrętka

to tak jak pisałem wcześniej w dolnej części mam mocowany na zasadzie dwóch uszek i śruby przelotowej


Jawol her Komendant :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 16:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Leo napisał(a):
oczywiście, po kodach wyposażenia dojdziesz do tego.


tak więc kody wyposażenia są tu: http://img440.imageshack.us/img440/810/nalepka9wr.jpg

natomiast fotki amorka są tu:
http://img313.imageshack.us/img313/2025/img00113fy.jpg
http://img313.imageshack.us/img313/6857/img00170ju.jpg
http://img313.imageshack.us/img313/9907/img00182vy.jpg


Gdzie znajdę oznaczenia poszczególnych kodów?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 17:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
To nie jest seryjna spręzyna - seryjne czy to z pakietu obniżającego czy poprostu najnormalniejsze będą czarne. Różnią się tylko kolorami kodów kreskowych...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 17:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Rogal napisał(a):
To nie jest seryjna spręzyna - seryjne czy to z pakietu obniżającego czy poprostu najnormalniejsze będą czarne. Różnią się tylko kolorami kodów kreskowych...


OK. Pomjając już to wszystko jakie mam zawieszenie tzn. jak mam mówić przy kupnie np. końcówki drążka kierowniczego lub przy ustawieniu zbieżności bo pytają czy zawiecha sportowa czy standardowa?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 18:29:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Kod 1BA wskazuje na zawieszenie standardowe, przynajmniej w momencie opuszczenia fabryki. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 18:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Deny napisał(a):
OK. Pomjając już to wszystko jakie mam zawieszenie tzn. jak mam mówić przy kupnie np. końcówki drążka kierowniczego lub przy ustawieniu zbieżności bo pytają czy zawiecha sportowa czy standardowa?


Końcówki drążka nie mają nic wspólnego z zastosowanymi sprężynami.

A geometrii to tam sie można naustawiać że aż ręce od kręcenia rozbolą. W tym zawieszeniu (mówie o wielowachaczu A4/pass B5) jak je zbytnio obniżysz to będziesz miał opony od środka z przodu ciągle wyjechane, tam sie nic prawie nie da wyregulować...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 20:22:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Rogal napisał(a):
Deny napisał(a):
OK. Pomjając już to wszystko jakie mam zawieszenie tzn. jak mam mówić przy kupnie np. końcówki drążka kierowniczego lub przy ustawieniu zbieżności bo pytają czy zawiecha sportowa czy standardowa?


Końcówki drążka nie mają nic wspólnego z zastosowanymi sprężynami.

A geometrii to tam sie można naustawiać że aż ręce od kręcenia rozbolą. W tym zawieszeniu (mówie o wielowachaczu A4/pass B5) jak je zbytnio obniżysz to będziesz miał opony od środka z przodu ciągle wyjechane, tam sie nic prawie nie da wyregulować...


co w takim razie \należyt wymienić aby powrócić do standardu ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 20:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba to rozebrać i zobaczyć czy tłok amora jest seryjnej długości jak tak to założyć seryjne sprężyny. Jeżeli jest krótszy to zmienić cały komplet (sprężyna amor) na seryjny.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
mi to wygląda na seryjny amortyzator i sportowe sprężyny, kup same sprężyny (jeżeli amortyzatory są jeszcze ok), rozbierzesz, przymierzysz będziesz widział.

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 06:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Deny napisał(a):

tak więc kody wyposażenia są tu: http://img440.imageshack.us/img440/810/nalepka9wr.jpg


M5S - 4-cyl. gasoline engine 2.0 L/101 kW 16V closed-loop cat. converter f. Californiabase engine is T5M

:?: O CO CHODZI ? przecież mój to 1.8 92kW

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 06:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Rogal napisał(a):
Deny napisał(a):
OK. Pomjając już to wszystko jakie mam zawieszenie tzn. jak mam mówić przy kupnie np. końcówki drążka kierowniczego lub przy ustawieniu zbieżności bo pytają czy zawiecha sportowa czy standardowa?


Końcówki drążka nie mają nic wspólnego z zastosowanymi sprężynami.

A geometrii to tam sie można naustawiać że aż ręce od kręcenia rozbolą. W tym zawieszeniu (mówie o wielowachaczu A4/pass B5) jak je zbytnio obniżysz to będziesz miał opony od środka z przodu ciągle wyjechane, tam sie nic prawie nie da wyregulować...


hmmmm - niezłe jaja, fakt, mechanior z TOYOTY tylko bluzgał pod nosem :P W takim razie w programie do ustawiania zbieżności trzeba ustawiać standardowe zawieszenie?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 07:57:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
na 99% masz amorki seryjne, tylko złozone niższe sprężyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 08:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Deny napisał(a):
Rogal napisał(a):
Deny napisał(a):
OK. Pomjając już to wszystko jakie mam zawieszenie tzn. jak mam mówić przy kupnie np. końcówki drążka kierowniczego lub przy ustawieniu zbieżności bo pytają czy zawiecha sportowa czy standardowa?


Końcówki drążka nie mają nic wspólnego z zastosowanymi sprężynami.

A geometrii to tam sie można naustawiać że aż ręce od kręcenia rozbolą. W tym zawieszeniu (mówie o wielowachaczu A4/pass B5) jak je zbytnio obniżysz to będziesz miał opony od środka z przodu ciągle wyjechane, tam sie nic prawie nie da wyregulować...


hmmmm - niezłe jaja, fakt, mechanior z TOYOTY tylko bluzgał pod nosem :P W takim razie w programie do ustawiania zbieżności trzeba ustawiać standardowe zawieszenie?



Ale te sprężyny sa do sportu i na bank obniżające.Amor może być standardowy i takie łączenie gdzieś już widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 15:14:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Deny napisał(a):
Deny napisał(a):

tak więc kody wyposażenia są tu: http://img440.imageshack.us/img440/810/nalepka9wr.jpg


M5S - 4-cyl. gasoline engine 2.0 L/101 kW 16V closed-loop cat. converter f. Californiabase engine is T5M

:?: O CO CHODZI ? przecież mój to 1.8 92kW

To M5S na twojej naklejce to chyba akurat nie jest kod silnika ani kod wyposazenia.
Kod silnika jest podany obok ENG. CODE. W twoim przypadku: ADR.

Jesli cos namieszalem, to sorry. :D

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: