.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:32:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne zachowanie świec żarowych (B2) - jednak silnik :/
PostNapisane: 31.gru.2005 10:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Witam.
To dziwne zachowanie świec, a przynajmniej tak mi się wydaje...) objawia się w ten sposób, że gdy po pewnym czasie pracy, silnik się nagrzeje to świece się nie chcą włączać, przez co dość długo trwa zanim się uruchomi (a że mam problemy z alternatorem jest to ważne).
Dopóki silnik kompletnie nie ostygnie to nie ma szans aby się załączyły.

I mam takie ptanie: czy jest coś "nie tak" ze świecami (lub czymś innym), czy tak musi być?

PS.
Mam trochę uszkodzoną stacyjkę - czy to może miec wpływ?

Samochód: B2 1.6 Diesel rocznik 1982.


Ostatnio edytowano 02.sty.2006 18:27:36 przez D@nieL-K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Świece żarowe
PostNapisane: 31.gru.2005 21:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Według mnie to jest wszystko wporządku ponieważ silniki Diesla potrzebują podgrzania powietrza w cylnidrach na zimnym silniku, natomiast jeżeli chodzi o zapalanie silnka cieplego to musisz mieć bardzo małe ciśnienie w cylindrach lub lejące wtryski.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2006 22:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Na zimnum silniku nie mam problemu z odpaleniem, tylko właśnie na ciepłym. Ale w tym miejscu mam też pytanie - czy na ciepłym silniku kontrolka od świec nie powinna chociażby mrugnąć?


czechu napisał(a):
jeżeli chodzi o zapalanie silnka cieplego to musisz mieć bardzo małe ciśnienie w cylindrach lub lejące wtryski.

Jeżeli chodzi o te sparwy to, przynajmniej narazie, jestem prawie kompletnym laikiem, więc mam pytanie: jak zmierzyć to ciśnienie i sprawdzić wtryski oraz ewentualnie czy da się to naprawić i czy jest sens to robić :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Swiece żarowe
PostNapisane: 02.sty.2006 19:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Odnośnie sprawdzenia ciśnienia w cylindrach to najpierw trzeba mieć odpowiedni ciśnieniomierz - najlepiej sobie porzyczyć. W silnikach diesla bardzo ważne jest prawidłowe-odpowiedznie cisnienie w cylindrch oraz czystość paliwa. Natomiast wtryskiwaczy samemu nie sprawdzisz. Jeżeli chcesz więcej informacji odemnie to poprzez GG lub pocztę e-mail.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:51:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
D@nieL-K napisał(a):
Na zimnum silniku nie mam problemu z odpaleniem, tylko właśnie na ciepłym. Ale w tym miejscu mam też pytanie - czy na ciepłym silniku kontrolka od świec nie powinna chociażby mrugnąć?


czechu napisał(a):
jeżeli chodzi o zapalanie silnka cieplego to musisz mieć bardzo małe ciśnienie w cylindrach lub lejące wtryski.

Jeżeli chodzi o te sparwy to, przynajmniej narazie, jestem prawie kompletnym laikiem, więc mam pytanie: jak zmierzyć to ciśnienie i sprawdzić wtryski oraz ewentualnie czy da się to naprawić i czy jest sens to robić :?:

Typowe objawy dla umierającej pompy wtryskowej :(
Na ciepłym nie mrugnie ponieważ automat sterujący załaczeniem przekaxnika świec żarowych do tego niedopuszcza, załacza świece dopiero gdy temp silnika spadnie poniżej kilku st C.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 11:35:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
czechu napisał(a):
... bardzo małe ciśnienie w cylindrach lub lejące wtryski.

baskecior napisał(a):
Typowe objawy dla umierającej pompy wtryskowej :(


Czyli co ja mam teraz zrobić ?
Pojechać do jakiegoś warsztatu, żeby sprawdzili wtryski, pompę i ew. ciśnienie, a później wymienić/naprawić/wyrzucić ?
Teraz to ja już niewiem co dalej; trochę mnie to przybiło, bo nie myślałem, że jest tak źle.

I jeszcze jedno pytanie: jeżeli jest to "umierająca" pompa wtryskowa, to ile jeszcze na takiej pojeżdże ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 14:52:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
D@nieL-K napisał(a):
czechu napisał(a):
... bardzo małe ciśnienie w cylindrach lub lejące wtryski.

baskecior napisał(a):
Typowe objawy dla umierającej pompy wtryskowej :(


Czyli co ja mam teraz zrobić ?
Pojechać do jakiegoś warsztatu, żeby sprawdzili wtryski, pompę i ew. ciśnienie, a później wymienić/naprawić/wyrzucić ?
Teraz to ja już niewiem co dalej; trochę mnie to przybiło, bo nie myślałem, że jest tak źle.

I jeszcze jedno pytanie: jeżeli jest to "umierająca" pompa wtryskowa, to ile jeszcze na takiej pojeżdże ?

Jedź do specjalistycznego warsztatu który posiada sprzęt do sprawdzenia pompy wtrysków. Dopiero po testach podejmuj jakies decyzje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 15:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
U mnie kiedyś w Golfie II 1.6D (to chyba ten sam motor) były identyczne objawy.... zalewał sie

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 18:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Co do kontrolki swiec to wszystko ok nie zapali sie jak silnik jest cieply. A to ze ciezko pali jak cieply to albo pompa wtryskowa siada albo przestawiony zaplon bo z tego co pamietam zaplon ustawiany jest pompa wtryskowa.

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 18:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Arecki napisał(a):
A to ze ciezko pali jak cieply to albo pompa wtryskowa siada albo przestawiony zaplon bo z tego co pamietam zaplon ustawiany jest pompa wtryskowa.

Nie zapłon a kąt wtrysku i nie ciepły a zimny ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 20:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 20:56:03
Posty: 17
Lokalizacja: bartoszyce
Czesć koledzy . Kontrolka świec żarowych nie zapali sie na ciepłym silniku ponieważ do stycznika świec jest podłączony dodatkowy czujnik temperatury który w połączeniu z przekaźnikiem włącza lub załącza swiece zależnie od temperatury . Skoro silnik bezproblemowo odpala jak jest zimny to znaczy ze problem może tkwić w ciśnieniu sprężania ponieważ jak jest ciepły to gładzie cylindrów sie rozszerzą i stracisz cisnienie a co za tym idzie temperatura sprężnonego powietrza nie zostanie uzyskana taka wysoka jaka powinna być do zapłonu. Na zimnym motorze masz lepsze spręzanie i swiece podgrzeją Ci powietrze to samochód odpali bez problemu. Odwiedź warszat i sprawdzie ciśnienie na zimnym silniku , na ciepłym silniku , kąt wtrysku , ciśnienie wtrysku , i rozpylanie wtryskiwaczy ( mają wydawać z siebie tylko delikatną mgłę a nie lać sie jak z kranu :) )

POZDRAWIAM

PS Z tą kontrolką swiec masz tak samo jak w Golfie 1.6 D i 1.9D czyli jak ciepły sie nie włącza . :)

_________________
Warren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :(
PostNapisane: 04.sty.2006 12:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
warren-1987 napisał(a):
Odwiedź warszat i sprawdzie ciśnienie na zimnym silniku , na ciepłym silniku , kąt wtrysku , ciśnienie wtrysku , i rozpylanie wtryskiwaczy


Wszystko pięknie, pojechać do warsztatu moge, tylko zastanawiam się czy koszty samego sprawdzenia tych rzeczy (a potem ewentualnie naprawy/wymiany) nie przewyższą wartości samochodu :/ . Po porstu, czy opłaca się to robić :?: , a chciałbym tym samochodem jeszcze pojeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: :(
PostNapisane: 04.sty.2006 14:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 20:56:03
Posty: 17
Lokalizacja: bartoszyce
D@nieL-K napisał(a):
chciałbym tym samochodem jeszcze pojeździć.



To skoro chcesz nim jeszcze pojeździć to zrób to co bedzie kosztować Cię najmniej czyli zaczynamy od ciśnienia a przy okazji mamy wyciągnięte wtryski które możemy odrazu sprawdzić. Dobry szanujący się warsztat wykona Ci całą usługę za max 100 zł . A przynajmniej bedziesz wiedział jaką wartośc przedstawia Twój silnik czy należy go remontować czy wymienić :)


POZDRAWIAM :)

_________________
Warren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 18:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Wielkie dzięki za te wszystkie informacje.
Jak tylko będe mógł to pojade do warsztatu i zobacze co jest grane pod maską.

warren-1987 napisał(a):
Dobry szanujący się warsztat wykona Ci całą usługę za max 100 zł

Mam nadzeję, że tak będzie :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 22:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
miałem identycznie z moją B2,kombinowałem z wymuszeniem grzania świec na ciepłym i bylo ok.ale nie dawało mi to spokoju/motor po kapitalce/i doszedłem-rozrusznik,po wytulejowaniu kręcił jak oszalały ,silnik palił bez świec,tak jest do dzisiaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 12:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Tak jak wcześniej napisałem, w tym temacie jestem laikiem, więc mam pytanie...

endriu13 napisał(a):
...rozrusznik,po wytulejowaniu
...czyli po zrobieniu czego ?

endriu13 napisał(a):
...kręcił jak oszalały

Z taką mocą i szybkością ? - W takim razie nie zużywa więcej prądu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 13:39:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
D@nieL-K napisał(a):
Tak jak wcześniej napisałem, w tym temacie jestem laikiem, więc mam pytanie...

endriu13 napisał(a):
...rozrusznik,po wytulejowaniu
...czyli po zrobieniu czego ?

endriu13 napisał(a):
...kręcił jak oszalały

Z taką mocą i szybkością ? - W takim razie nie zużywa więcej prądu ?

Wytulejowanie=wymiana zuzytych tulei w rozruszniku.
To że kręci jak oszlały oznacza że ma wiekszą sprawnoś niż przed naprawą , a prądu akurat będzie w tym przypadku mniej ponieważ opory toczenia zostały zredukowane. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 18:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za oświecenie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: