.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 08:52:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana silnika - dylemat, pytanie, proszę o pomoc
PostNapisane: 17.sty.2006 00:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Witam. Przez pewien czas na poważnie nosiłem się ze sprzedażą auta i zainwestowaniem w coś mocniejszego. W tej chwili posiadam Audi Coupe z silnikiem 2.3E 10V z 89 roku, a chciałem zakupić 2.3E 20V. Po dłuższym zastanowieniu jednak stwierdziłem, że w moje obecne auto zainwestowałem tak dużo pieniędzy, czasu i poświęcenia, że po jego sprzedaży za cenę powiedzmy 6 tys. nie odzyskałbym nawet złotówki. Zastanawiałem się jakby wyglądało zamiana silnika na wspomniany 2.3E 20V. Silnik z tego co się orientuje kosztuje różnie, osobiście widziałem za cenę 600 zł. Jakich wydatków i problemów mogę się spodziewać? Chodzi mi o mniej-więcej koszta samej zamiany, dokupienia jakiś części. Czy będę musiał wymieniać coś oprócz silnika, elektryki do niego, skrzyni biegów i materiałów eksploatacyjnych typu filtry, oleje, paski, płyny? Co o tym sądzicie jako fachowcy? Pozdrawiam i dziękuję z góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 12:01:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Pomysl dobry, ale kasa jaka wladujesz i praca jaka poswiecisz bedzie spora - musisz zdawac sobie z tego sprawe :) Generalnie powinno pojsc lzej bo Twoja kupeta ma podobny silnik. Powinienes zdobyc caly silnik z osprzetem i sterowaniem, pompa paliwa i masa pierdol. Zanim go wlozysz, dobrze by bylo go serwisowac - wymienic wszystkie podejrzane uszczelki, paski, rozrzad....generalnie ja bym wkladal 2.2 turbo :) Nawet taki 10V :) Zabawa podobna, ale efekt i perspektywy duzo fajniejsze :)) Ale jesli nie masz quattro...to zbankrutujesz na oponach :)

www.20v.org --> tam znajdziesz duzo informacji o 7A

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2006 23:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
No właśnie nie mam quattro, a 220 KM na jedna oś to jest masakra ;) Wolałbym już kupić normalną eSkę niż kombinować.

Sporo tego. Nie wiedziałem, że trzeba też będzie wymieniać pompę paliwa. Ogólne koszta chyba nie warte są brania się za coś takiego tym bardziej, że samemu serwisowi musiałbym zapłacić ogromną kasę + zapewne wiele problemów po samej przeróbce. Zastanowię się nad tym jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 04:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Szkoda roboty , lepiej dozbierac kasy i kupic cos konkretnego.Po takiej zamianie mało co działa prawidłowo, a jak sam nie masz o tym za bardzo pojecia to mechanicy puszcza Cie z torbami :/

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 07:42:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Niekoniecznie 2.2 turbo 20V. Mozna wsadzic jakies MC, KG - taniej w eksploatacji. Ja sie chyba za to kiedys wezme jak sytuacja bedzie sprzyjajaca bo mam quattro i chyba mozna by z tego zrobic fajna bryke :)
Mozna kupic sobie motor posadzic go w garazu i picowac go powolutku poza autem, a jak juz wszystko przygotowane bedzie - to pumc z nim do wozu :) W necie jest nawet FAQ ze zdjeciami jak goscie wsadzili do Coupe quattro 7A silnik 3B (2.2 20V) od audi 200 :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 07:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
zuru napisał(a):
W necie jest nawet FAQ ze zdjeciami jak goscie wsadzili do Coupe quattro 7A silnik 3B (2.2 20V) od audi 200 :)


mozesz wrzucic link jak to bylo robione? Bo mam teraz u siebie JY 10V, ale chce wrzucic 20V, wiec ciekawie, czy duzo sie rozni sama praca :D

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 07:59:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A prosze: http://20v.org/s2/home.html

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 08:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
zuru napisał(a):


dzieki ;)

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 23:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Swap z 10v na 20v bez turbo

Bez wymiany:
-rozrusznik
- alternator
-chlodnica
-Zbiorniczki wyrownawcze

Do wymiany
Silnik
Wiazka
komputer
Pompa wspomagania
Wtryki z listwa i regulatorem cisnienia paliwa
Kolektory
portki i katalizator
Filtr powietrza
Odma
pompa paliwa

Problemy:
Inaczej rozwiazany system hamulcowy. Tam bedziesz mial od popy wspomagania a tytaj masz z vacupompy. wiec najprawdopodniej zakup pompy hamulcowej i tzw Bomby czyli akumulatora cisnienia Hamowania


Zapewniam cie ze spotaksz na drodze Duuuuuzo wydaktow na jakies tanie pierdoly i zapewniam cie ze beda cie gonily jedna za druga..

Powodzenia

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2006 12:01:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
Moim zdaniem baaardzo się na wqr.....asz zanim to skończysz... jeśli chcesz robić swapa to lepiej poszukaj poważnie rozbitej, np. w bok z takim silnikiem jak chcesz... wyjdzie taniej, serio...

Ja u siebie zmieniałem skrzynie z automata na manual to aż nie mogłem uwierzyć że aż tyle pierdół potrzeba było...

różne wężyki, kostki itp. niby nie kosztują wiele, ale jak się tego uzbiera nieco to raz że wychodzi jakaś kasa z tego, a dwa że dużo szukania.

Ja doszedłem do wniosku że jednak wolę zmienić auto niż robić swapa.

Życzę powodzenia

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2006 16:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
OK, dzięki za pomoc, o temacie zapominam bo mieszanka pieniędzy wydanych na to wszystko, kupa czasu i problemów i niekompetencja mechaników, którym zapewne będę musiał jak zwykle tłumaczyć co i jak zdaje się być wybuchowa. Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: