.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 08:52:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z 2.8 AAH, jak zimny to pali jak ciepły brak iskry.
PostNapisane: 18.sty.2006 08:31:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 22:23:59
Posty: 5
Lokalizacja: otwock
Witam.Mam bardzo duży problem z moim audiaczkiem.Wymieniałem termostat ponieważ mi padł i po wymianie przejechałem sie kawałem po czym zgasiłem silnik i już go nie mogłem odpalić.Jak ściagnąłem go na miejsce okazało sie że nie ma iskry na swiecach.Zacząłem szukać przyczyny,do cewek prąd dochodzi jednak nie ma sygnału żeby tą iskre podać.Dodam do tego że po nocy samochód zapalił bez problemu i jak zgasiłem to jeszcze raz odpalił a po zagrzaniu nie chciał.Dziś też z tym walczyłem i na koniec dnia odpalił, potrzymałem go do momentu odpowietrzenia, tak że właczyły sie wentylatory 3 razy i pojeździłem troche,podczas jazdy mi zgasł i odpaliłem go na biegu(kreciłem rozrusznikiem na włączonym biegu wstecznym)i odpalił pod tym obciąrzeniem.Dodam do tego że jestem mechanikiem a samochód jest mój, jednak nigdy nie robiłem tego modelu i mam małe doświadczenie w tym temacie,bardzo chetnie wysłucham podpowiedzi osób które znają ten motorek lub mieli kiedyś coś podobnego i moga mi pomóc.Ja myśle że to coś nie łaczy(niekontaktuje)i to jest gdzieś w okolicach cewek lub na drodze wymiany termostatu, ale oczywiście moge sie mylić.
Z góry dziekuje za pomoc:D
Pozdrawiam.

Aaa ten motorek 2.8 AAH jest w audi 80 b4 94'.[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 08:37:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zagrzej go tak żeby nie chciał zapalić i wtedy podepnij się do VAGa... od tego powinieneś zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 08:38:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Chyba nie paliles na wsteku bez sprzegla ???
Mnie to wyglada na czujnik halla przy walku rozrzadu, albo wtyczka do niego nie laczy albo sam czujnik juz pada i raz daje impulsy a raz nie - mogles cos poluzowac przy zdejmowaniu rozrzadu. Bylo o tym milion razy, uzyj szukajki a znajdziesz mase info na ten temat.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 08:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze takze byc czujnik połozenia wału. moze sie psuc po nagrzaniu. w starym silniku tak miałem, jak mocno sie nagrzal, to przestawal dawac sygnał. wtady jednoczesnie wskazanie rpm opada do 0 , pomimo ze silnik jeszcze zwalnia i sie kreci.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 21:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 22:23:59
Posty: 5
Lokalizacja: otwock
No tyle że najlepiej było by podpiąć do VAGa to i ja wiem, tyle że ja nie mam możliwości potpiąć do VAGa.
Ja nie zdejmowałem rozrządu, jedyne co mogłem poluzować to coś przy cewkach bo je demontowałem.
Obawiam sie że ta awaria nie ma powiazania z wymiana termostatu.
Dzieki za odpowiedzi, jutro zaprowadze do mechanika który ma komputer i różnego rodzaju testery.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 09:47:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak w mojej A4 padła mi cewka to po nagrzaniu przestawał palić na jeden baniak (mam na każdej świecy cewkę). VAG niestety nie diagnozował, bo sterownik nie miał zaimplementowanej diagnozy zapłonu.
Sprawdź dokładnie połączenia przy cewce. Najlepiej jakbyś podmienił z kimś cewkę od takiego silnika.
A jesli nie masz jak, to niech dobry elektryk sprawdzi ją oscyloskopem. Może być przebicie w cewce i po nagrzaniu odmawia posłuszeństwa.

U mnie też ujawniła się wymieniona wyżej usterka po naprawie. Jak mechanicy założyli głowice to się to ujawniło. Trzy razy ją jeszcze ściągali, bo myśleli, że się zawory podstawiają albo coś mechanicznego nie tak.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 11:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W V6 masz w zasadzie 3 cewki i jest małe prawdopodobieństwo by wszystkie padły. Sprawdź wiązke łączącą cewki z wzmacniaczem zapłonu. No i przede wszystkim sprawdź czujnik Halla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 19:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 22:23:59
Posty: 5
Lokalizacja: otwock
hmmm jest to bardzo prawdopodobne co mówi szogun0 ponieważ do wymiany termostatu musiałem cewki odsunąć na bok co mogło spowodować ich uszkodzenie.
To prawda że w v6 sa 3 cewki ale jak 2 z nich sie uszkodziły to może już nie zapalić,a jest taka możliwość bo jak próbuje odpalić jak sie zagrzeje próbuje łapać ale tak jakby na 2 cylindrach i zdycha do reszty.
Bardzo dziekuje za rady, jutro jestem umówiony z elektrykiem i powiem mu to co mi radzicie.Jak dojde co to było to napisze:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 09:14:58 
Witam
moim zdaniem to czujnik halla u mnie tez jest podobnie jak sie rozgrzeje to nie zgasnie sam ale jak go sam zgasze to juz nie zapali dopuki nie ostygnie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 13:35:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
yankes7 napisał(a):
Witam
moim zdaniem to czujnik halla u mnie tez jest podobnie jak sie rozgrzeje to nie zgasnie sam ale jak go sam zgasze to juz nie zapali dopuki nie ostygnie


Odgrzałęś kotleta :/ Czujnik halla raczej nie będzie powodował takich objawów... albo działa, albo nie... albo przerywa, albo nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 14:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
moze powodowac takie objawy dwa razy to mialem w 7A,zmienialem halla i wszystko gralo

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 20:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 22:23:59
Posty: 5
Lokalizacja: otwock
w moim przypadku to nie był hall, przeskoczył mi pasek rozrządu i po rozgrzaniu silnika nie zgrywały sie sygnały z czujników i dlatego nie było wysterowania na cewki i wtryski.Ustawiłem rozrzad i wszystko wróciło do normy:)
A ja mam nauczke że jak sie cokolwiek robi przy rozrzadzie(nawet delikatnie przekrecić wałem na luzie) trzeba sprawdzać czy sie nie przestawił.
Dzieki wszystkim i pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: