.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 13:18:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupilem audiczke i mam pare pytan...
PostNapisane: 02.lut.2006 08:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
Witam
Po eilu dniach poszukiwan kupilem wkoncu swoja audiczke.
Po jezdzie prubnej wszystko wygladalo dobze ale w drodze do domu okazalo sie ze jest kilka zeczy o ktorych nie wiedzialem i zastanawiam sie co to moze byc niom i z tym zwiazane sa moje pytania:

1 - wkaznik tem. plynu chlodzacego pokazuje wartosci miedzy 90-105 stopni, wiatrki sie nie zalaczaja - z poczatku sie wystraszylem i zaczelem sprawdzac czy sa wogole sprawne, podpielem na ktrotko i dmuchaja az milo, pomyslalem ze czujnik temperatory (ten wkrecany w chlodnice) jest walniety ale nawet bez wiatraczkow wczasie jazdy przy tej temp. powietrza nie powinien sie nagzewac, wiec zaczalem wprawdzac dalej niom i doszlem do tego ze gdy wkaznik pokazuje 100 stopni to chlodnica jest calkiem zimna i plyn w zbiorniczku chlody wiec sie nie gotuje, w kabinie ceplo silnik i chlodnica zimna a tem. na wkaszniku wysoka - co to moze byc ??

2 - z tego co wyczytalem w archiwum to klima nie dziala w zime, nie wiem wlasnie jak mam ja spardzic (bo wpasciciel zapewnial ze dziala ale ja tego nie sprawdzilem) wiem ze jest nabita (bo to mozna sprawdzic - oczko na przewodzie) ale jak mam spradzic czy jest sprawna ?

3 - po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika, samochod dziwnie furczy tzn. jakby lekko wypuszczal powietrze a jak dam gazu to wciaga, pozatym jak przytkam reka wlew oleju i dam gazu to na reku zostaje taki nalot czy to normalne, czy musze sie przejmowac ?

z gory dziekuje za odpowiedzi i goraco pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 14:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
najprawdopodobniej masz termostat zepsuty ,a wetylatory sie nie wl skoro jak mowisz chlodnica byla zimna mimo 100st na wskazniku temp...sprawdz na wezach czy sa cieple przy termostacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 14:45:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
aaaa jeszcze jedna sprawa odradzam jezdzenie gdy masz zle chlodzenie silnika jak go zagotujesz to poleci ci uszczelka pod glowica ...wymiana termostatu to pryszcz :) tylko uwazaj by nie sprzedali otwierajacego sie przy 75st bo te sa chyba dla poludniowej afryki :) dla naszej strefy 87st otwarcie wg instrukcji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
nobody napisał(a):
tylko uwazaj by nie sprzedali otwierajacego sie przy 75st bo te sa chyba dla poludniowej afryki :) dla naszej strefy 87st otwarcie wg instrukcji

a najlepiej kup w ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 20:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
w/g mni e to nie będzie termostat tylko czujnik temperatury, ostatnio wymieniałem , podobne objawy miałem po wymianie na czujnik prywaciarski za 20zł , zareklamowałem dopłaciłem drugie tyle i jest tak jak powinno być.

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 22:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
Tez mysle ze jest to termostat - boje sie tylko zeby silniczkowi sie nic nie stalo i zeby nie byl przegzany, zrobilem 150km na malym obiegu - ale temp. wody nie wzrastala powyzej 100 stopni wiec moze uszczelka sie uchowala.
Jutro jade do mechanika i modle sie zeby naprawa nie walnela mnie pozadnie po kieszeni

dzieki za odpowiedzi chlopaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 03:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
zostaję przy swoim, gdyby to był termostat to po 150 km jazdy na małym obiegu raczej uszczelki w jednym kawałku byś nie miał, no ale jutro się okaże , powiadom nas o wyniku :)
Pozdrawiam

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 17:08:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
Wymianione zostaly:
- pompa wody
- termostat
- czujnik temperatury (ten w chlodnicy)
- nom i olej w silniczku - ale to poza tematem :P

Diagnoza byla taka ze z silnikiem wszystko oki, uszczelka cala a te wszystkie czesci wymienione zostaly profilaktycznie bo za wiele nie daly (przynajmniej odczyt na wskazniku temperatury pozostal bez zmian)
temperatura trzyma sie calyczas w granicach 95-100 stopni a jak zmusze go zeby zagzal sie jeszcze troche to wlaczaja sie wentylatory i takim sposobem srednia temp. jest caly czas 98 stopni.

Pojecia nie mam czy tak ma byc czy nie bo wkoncu jak w zime sie zagzewa do takich temperator to co bedzie w lato ?

Mechanik powiedzial ze silnik chodzi super i napewno sie nie przegzeje bo wszystko nowe jest wiec sam juz nie wiem co robic...

Jestem lzejszy o jakies 400zl i dalej denerwuje mnie ten odczyt bo moim zdaniem nie jest to normalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 17:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
z wymianami profilaktycznymi sie tak nie spiesz :diabel: bo mechanicy puszcza cie z torbami (oni najchetniej pol auta wymienia profilaktycznie)...najpierw DIAGNOZA!!! przeciez latwo po wezach sprawdzic czy otwiera sie duzy obieg przy okreslonej temp....a wlaczaja ci sie wentylatory??? bo o ile nie (1 przy 92 ...2 przy 99 ) tzn ze wskaznik temp na tablicy moze sciemniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 17:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Z termostatami różnie bywa dużo jest do du...y,wymień jeszcze raz termostat na oryginał dla pewności :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 19:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
Mowię ci wymień czujnik temperatury ale nie ten w chłodnicy tylko ten na przewodzie wodnym, wymiana trwa 5min, lub jeśli nie chcesz ryzykować podmień na chwilę z innego auta.

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 20:34:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
ja tez ostatnio wymienilem termostat bo otwieral sie za szybko i przy duzych mrozach ledwo osiagal silnik temp 70 stop. a po wymianie mam tak samo jak piszesz, czyli w czasie jazdy mam ok 100 stop. na wskazniku, tak z 98.chlodnica jest ciepla czyli termostat nie jest otwarty na maksa ale jak samochod stoi to otwiera sie bardziej a potem zalacza sie wentylator, wiec moze to normalne. do 95 stop chlodnice mam zimna, powyzej termostat zaczyna puszczac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 08:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
daniel061081 napisał(a):
ja tez ostatnio wymienilem termostat bo otwieral sie za szybko i przy duzych mrozach ledwo osiagal silnik temp 70 stop. a po wymianie mam tak samo jak piszesz, czyli w czasie jazdy mam ok 100 stop. na wskazniku, tak z 98.chlodnica jest ciepla czyli termostat nie jest otwarty na maksa ale jak samochod stoi to otwiera sie bardziej a potem zalacza sie wentylator, wiec moze to normalne. do 95 stop chlodnice mam zimna, powyzej termostat zaczyna puszczac.

wszystko się zgadza, silnik pracuje tak jak powinien, ale za wskazanie temperatury odpowiada czujnik na przewodzie chłodzącym wychodzący z bloku silnika, no bo przecdież temp. 100 stopni nie jest prawidłowa, mi ten czujnik padł całkowicie po wymianie na zastępczy wskazywałl mi około 100 stopni, jak kupiłem orginalny czujnik to teraz mam wskazanie prawidłowe około 90 stopni.

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temperatura
PostNapisane: 04.lut.2006 13:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2006 18:46:13
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
Zgadza się. Temperaturka powinna byc w granicach 90 stopni C. U mnie jest wszystko ok i ciągle tak trzyma temp.

_________________
Audi 80 1994 1,9 TDI 90 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 20:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
Witam ponownie

kurde normalnie mnie juz trafia z tymi wskazaniami.

Jest tak:
Temperatura na wskazniku non stop 100 stopni jak w morde strzelił, podczas jazdy wentylatory sie nie wlaczaja, dopiero po postoju 10min wentylatory sie zalaczaja schladzaja do 98stopni i znowu to samo.

Sprawdzalem czy cos jest podejzanie gorace przy takich wskazaniach i nie ma czegos czego nie moge sie dotchnac bo jest za gorace

ten gorny waz jest miekki i cieply ale nie goracy tak samo chlodnica i cala reszta.

CO jest dziwne to to ze podczas jazdy podmuch wiatru wogole nie wplywa na zachowanie wskaznika (czyli jakby wogole nie schladzal.

Reakcja wskaznika jest dopiero wtedy gdy stoje na postoju i czekam az wentylatory sie zalacza wtedy cosik sie dzieje na wskazniku.

Chlopaki POMOCY nie wiem czy wszystko jest oki i czy niegrozi nic mojej Audiczce...
pozdrtawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 13:06:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Powinno pokazywać normalnie ok. 90 stopni . Termostat ci nie puszcza i płyn się nie gotuje to zna czy że jest nornalnie coś jest ze wskaźnikiem temperatury, bo jak mówisz po dłuższej pracy na postoju łapie wyższą temperaturę i włącza się pełen obieg to termostat działa , wentylator się załącza to znaczy że wskaźnik temperatury na chłodnicy działa prawidłowo. Ja bym sprawdził czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia (układ tak nawiasem) ale winę widzę w czujniku temperatury bo może ci zawyżaći pokazuje większą niż jest w rzeczywistości. .Bo gdyby to był termostat to powinien ci przy 100 stopniach gotować się płyn.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 14:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
Od dawna mówię że to czujnik temperatury koszt solidnego czujnika to ok 40 zł
i nie kupuj takich po 20 zł bo ja się na takim przejechałem

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 16:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
GregorGM napisał(a):
Od dawna mówię że to czujnik temperatury koszt solidnego czujnika to ok 40 zł
i nie kupuj takich po 20 zł bo ja się na takim przejechałem


jutro wymienie ten czujnik...

Dziekuje za opowiedz Tedi.

Wiec tak pompa jest napewno sprawna, termostat tez, czujnik w chlodnicy takze, wemtylatory ok - jutro wymiana czujnika i wtedy sie okaze czy to on jest otpowiedzialny za wysokie wskazania.

Chlopaki powiedzcie mi jeszcze jedno czy to ze w zime na postoju zalaczaja sie wentylatory to normalne ? i ile biegow powinny miec (bo moje maja tylko jeden - szybki, nie wiem czy to normalne) nom i przy jakiej temp. plynu powinny sie wlaczac - to pomoze mi ustalic czy wskaznik klamie - u mnie wlaczaja sie wedlug wkazan przy 102 stopniach.

Teraz jest zimno i pol biedy ale co bedzie jak przyjdzie lato - to bedzie masakra wentylatory sie nie beda zatrzymywaly, a jeszcze jak klime zapodam to calkiem bedzie cieplo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 19:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
Raczej nie powinieneś się martwić latem , chłodzenie silnika masz prawidłowe poza samym wskazaniem temp. A to że się włącza na postoju to rzecz całkiem normalna . Tak ma być :)

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 21:55:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Temperatura twarcia termostatu to 87 stopni a tmperatura pierwszego biegu wentylatora to włączenie 92-97 stopnie wyłączenie 84 stopnie a drugiego włączenie 99-105 a wyłaczenie 91 stopni

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: