.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 15:13:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: wtryskiwacze przy wtrysku mechanicznym-regeneracja
PostNapisane: 13.lut.2006 12:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. wydaje mi sie, ze wtryskiwacze w mojej bryczce, nie są juz pierwszej świeżości i nie podają (nie rozpraszają) precyzyjnie paliwa, przede wszystkim na wolnych obrotach. pod obciazeniem nie odczuwam brakow bo silniczek ciagnie elegancko (chociaz nie znaczy ze nie mogloby byc lepiej), ale na wolnych obrotach nie jest idealnie rowniutko, na gazowni równiej pracuje.

czy ktos z was regenerowal wtryskiwacze? i czy po takim zabiegu konieczna jest kalibracja przy głowiczce rozdzielającej (imbus na każdy wtryskiwacz)?

Co jest wymieniane?? Bo mam komplecik troche zjechanych wtryskiwaczy ze starego silnika, moglbym je zregenerowac, bez unieruchamiania samochodu.

jaki koszt?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tak mi sie wydaje
PostNapisane: 14.lut.2006 06:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
jeszcze nie slyszalem o tym zeby ktos regenerowal wtryskiwacze siedze troche w tym co jedynie moge powiedziec jezeli ciagnie na benzynce ladnie w czasie jazdy a na biegu jalowym niema ronych obrotow to moim zdaniem jest kwestia delikatnej regulacji.pzdr :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tak mi sie wydaje
PostNapisane: 14.lut.2006 07:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Rolecs napisał(a):
jeszcze nie slyszalem o tym zeby ktos regenerowal wtryskiwacze siedze troche w tym co jedynie moge powiedziec jezeli ciagnie na benzynce ladnie w czasie jazdy a na biegu jalowym niema ronych obrotow to moim zdaniem jest kwestia delikatnej regulacji.pzdr :diabel: :diabel: :diabel:


ja juz slyszalem wielokrotnie o regenerowanych wtryskiwaczach, nawet kilka osob z tego forum to robiło, chyba buba. Poza tym chce przygotowac silnik, zeby wszystko działało jak w "zegarku" , bo mam zamiar troche podkręcić do dwusku kusiek i jest zalecenie, zeby zregenerować wtryski.

P.S. regulowanie nie pomaga w tym temacie, na odłączonej sondzie lambda przejechalem regulacją w całym zakresie stabilnej pracy i w zadnym jej punkcie nie pozbyłem się efektu przyszarpywania na wolnych obr.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 15:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
a bo zapomnialem sie zapytac wczesniej.
jaki masz rodzaj wtrysku??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 21:45:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
k-jetronic. W sumie ten silnik nie ma takiego duzego przebiegu, moze tylko oringi na wtryskiwaczach puszczają.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 08:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Ja też bezskutecznie szukałem kogoś, kto zregeneruje wtryski do k-jeta.
W końcu obejrzałem jak psikają moje, miałem drugie 5 ze starego silnika, i wybrałem 5 najlepszych, które w całym zakresie ciśnień dają ładną mgiełkę.
Piszesz: 'wydaje mi się'. Czy oglądałeś, jak wygląda strumień paliwa? Może wcale nie jest tak źle?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 08:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
vezirr napisał(a):
Ja też bezskutecznie szukałem kogoś, kto zregeneruje wtryski do k-jeta.
W końcu obejrzałem jak psikają moje, miałem drugie 5 ze starego silnika, i wybrałem 5 najlepszych, które w całym zakresie ciśnień dają ładną mgiełkę.
Piszesz: 'wydaje mi się'. Czy oglądałeś, jak wygląda strumień paliwa? Może wcale nie jest tak źle?


Nie ogladalem mgielki z tych wtryskiwaczy, nie mam za bardzo jak, bo mi warsztat zasypało ;) Nie chce wrozyc, ale silnik ma maly przebieg 160tkm i wydaje mi sie ze wtryski beda git. zmienie na razie uszczelnienia wtryskiwaczy http://img.thepartsbin.com/live/C101019742BOS.JPG , bo na pewno są czerstwe. jak to nie pomoze to zajme sie wtryskiwaczami, sprawdze mgielke i ew. zregeneruje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 14:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2005 17:04:38
Posty: 37
Lokalizacja: w-wa
Lukasik napisał(a):
vezirr napisał(a):
Ja też bezskutecznie szukałem kogoś, kto zregeneruje wtryski do k-jeta.
W końcu obejrzałem jak psikają moje, miałem drugie 5 ze starego silnika, i wybrałem 5 najlepszych, które w całym zakresie ciśnień dają ładną mgiełkę.
Piszesz: 'wydaje mi się'. Czy oglądałeś, jak wygląda strumień paliwa? Może wcale nie jest tak źle?


Nie ogladalem mgielki z tych wtryskiwaczy, nie mam za bardzo jak, bo mi warsztat zasypało ;) Nie chce wrozyc, ale silnik ma maly przebieg 160tkm i wydaje mi sie ze wtryski beda git. zmienie na razie uszczelnienia wtryskiwaczy http://img.thepartsbin.com/live/C101019742BOS.JPG , bo na pewno są czerstwe. jak to nie pomoze to zajme sie wtryskiwaczami, sprawdze mgielke i ew. zregeneruje.


Możesz napisać coś o wymianie uszczelnienia wtrysków? Jak to zrobić i ile kosztują uszczelniacze?

_________________
była: coupe 92 2,3NG
była: coupe 93/94 3B
była: coupe 89 2,3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 14:38:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Możesz napisać coś o wymianie uszczelnienia wtrysków? Jak to zrobić i ile kosztują uszczelniacze?[/quote]

kiedyś w starym silniku to robiłem. Wystarczy dotrzec do wtryskiwaczy > u mnie sa na wierzchu, a w silnikiu NG to chyba trzeba rozkręcić kila imbusów i zdjąć połówke kolektora ssącego. Same wtryskiwacze żeby wyjąć wystaczy podważyć srubokretem lub czyms podobnym, powinny sie wysunąć bez problemu wraz z silikonową uszczeleczką, którą checmy wymienić :

http://img.thepartsbin.com/live/C100013518BOS.JPG

Newet nie trzeba odkręcać przewodów paliwowych. wymienić uszczelke i wcisnąć spowrotem. Cała filozofia :)

ta gruba uszczelka kosztuje 2-3zł w normalnym sklepie, najlepiej zieloną-silikonową. a w ASO 6.5zł :D

Kolega wariatquattro podpowiedział mi jak znalezc nieszczelnosc przy wtryskiwaczach > przy pracy na wolnych obrotach nalezy prysnąć w okolicach wtryskiwaczy SAMOSTARTEM , jezeli jest nieszczelność i wciagnie go do srodka to obroty powinny na chwile podskoczyc/zmienic sie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 08:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
sluze pomoca w regeneracji wtryskiwaczy bo w bydgoszczy jest taka firma. Pisalem juz gdzies o tym. jak co walcie zawioze, zregeneruja i z rachunkiem odesle do zainteresowanego.
Co do uszczelek na wtryskiwaczach sa dwie na kazdym
1. cieniutki oring na samym koncu wtryskiwacza
2. grubasny oring w poblizu gwintu do wkreceniu przewodu paliwowego
no i w sumie 3. to obsada wtryskiwacza. jest to plastykowa tuleja wkrecana na imbus. Z doswiadczenia wiem ze czesto sa popekane (do kupienia tylko w ASO za niewielkie pieniadze)

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 09:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Buba, podaj nam orientacyjny aktualny koszt regeneracji 5 szt. No i powiedz, czy masz jakieś zdanie o jakości usługi?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 09:22:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
Buba napisał(a):
Z doswiadczenia wiem ze czesto sa popekane (do kupienia tylko w ASO za niewielkie pieniadze)


w intercarsie tez sa

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 09:31:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
buba > proponujesz takze wymieniac te plastikowe?? One tez mogą puszczać powietrze, czy ich rola sprowadza sie bardziej do podkładki niz uszczelki?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Plastykowe tulejki we wtryskach
PostNapisane: 16.lut.2006 19:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
Siemano wszystkim!A te wlasnie plastikowe tuleje jak sa pekniete to ten dolny cienki oring rozszerza te pekniecie w tulejce.Przestrzen pomiedzy cienkim a grubym oringiem jest polaczona poprzecznym kanalem we wszystkich wtyskiwaczach i gumowym wezykiem laczy sie z zaworem powietrza wolnych obrotow.BEdzie wiec falszowac ilosc powietrza na wolnych obrotach.Dobrze nie rozgryzlem jaka jest rola tego rozwiazania,ale powiem tyle ze mialem jedna z tych tulejek peknieta i nic strasznego nie zauwazylem w pracy silnika,oprucz tego zbyt glebokiego wpadania wtryskiwacza.Fajnie ze wariatquattro napisales ze sa do dostania w intercarsie to se kupie bo na razie pokleilem loctitem.Te tulejki maja wewnetrzny otwor lejkowaty-stozkowaty,wiec wkladajac wtruskiwacz do srodka oring jest zaciskany w tej tulejce.Gorny oring ten grubasek ma wskoczyc w takie lagodne podtoczenie w mosieznej tulejce z otworem na imbus 13 mm.Ta tulejka mosiezna ma byc wkrecona z uzyciem dostepnych past uszczelniajacych odpornych na temperature do 250 C,ja uzywam permatex non hardening(od biedy moze byc ''czerwony''silicon silnikowy)BUBA PISZ ILE KASUJA ZA REGENERACJE WTRYSKOW DO BENZYNY i jak to robia bo na pierwszy zut oka to element zaprasowany i zgrzewany wiec ingerencja niekoniecznie sie musi udac,no chyba ze robia to bez rozbierania np jakies czyszczenie ultradzwiekami to wtedy lipa jakas.

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 22:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik...w glowicy od KG - przebieg poniżej 300k dwie z pięciu plastikowych tulejek były pęknięte. I właśnie mialem problemy z wolnymi obrotami. Mam kupiony jeszcze jeden zestaw oringow - komplecik z ASO. Wiem, że wyniósł mnie jakoś do 50 PLN. Te oryginalne oringi są nieporównywalnie lepsze od wszystkiego co kupisz gdzie indziej. Naprawdę warto. Kiedyś majstry wymienili mi na zwyklaki i po roku były "czerstwe". Tylko że w ASO też czasami podrzucają lipę. Musisz wiedzieć gdzie i co kupujesz. Zwroć uwagę, ze te cienkie na końcówkę wtryskiwacza mają domieszkę chyba grafitu. Są napewno odporne na wyższe temperatury. Te wszystkie podróbki sa inne.


EDIT

A jeszcze jedno... Mój sposób na nakładanie tej grubej uszczelki, to wazelina techniczna lub nawet bez i końcówka od silikonu do pistoletu. Po tym stożku bardzo łatwo sie zakałda te oringi.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 07:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzisiaj bede mial w "garsci" uszczeleczki z intercarsu. Producent elring, takze raczej nie powinno być lipy. A jak mi sie nie spodobają to zamówie komplecik w ASO i bede czekał tydzien :/

Denerwuje mnie takie coś, ze nawet jak robią podróbki takich malych rzeczy to nie moga sie przylozyc i zrobic w miare porzadnie z silikonu, a nie z jakiegos zasranego gumo-plastiku :/ teraz te oringi podrobione kosztowaly nawet po 37gr jakiejs firmy EPS :/ , to niech zrobią porządne powiedzmy po 2zł i niech to potem działa normalnie. A w aso tez jak sie przychodzi zamowic jakąś uszczelke za 20zł to patrza na ciebie jakbys z choinki spadł i zawracasz gitare, bo spodziewali sie ze zamowisz od razu za 5tys zł. kiedys chcialem zamowic w aso membranke do WG (okolo 130zł) i sprzedawca nie mogl znalezc w etce, to odpowiedział ze moze nam zamowic caly zawor WG za ~5000zł - jakby nie patrzec to nie duza roznica w cenie :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 17:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tu masz ładnie to opisane
http://www.audi100-online.de/Technik/Ti ... ntile.html

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 14:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Cytuj:
kiedys chcialem zamowic w aso membranke do WG (okolo 130zł) i sprzedawca nie mogl znalezc w etce, to odpowiedział ze moze nam zamowic caly zawor WG za ~5000zł - jakby nie patrzec to nie duza roznica w cenie

Będziesz się śmiał... ale ja tez nie mogę znależć w Etce membrany do WG. Jeśli możesz, podaj numer części (do silnika KG). Te 130 pln to w ASO, czy jakiś producent niezależny? Akurat mam rozebrane drugie WG, to bym sobie przygotował zregenerowane :):

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 17:03:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
vezirr napisał(a):
Cytuj:
kiedys chcialem zamowic w aso membranke do WG (okolo 130zł) i sprzedawca nie mogl znalezc w etce, to odpowiedział ze moze nam zamowic caly zawor WG za ~5000zł - jakby nie patrzec to nie duza roznica w cenie

Będziesz się śmiał... ale ja tez nie mogę znależć w Etce membrany do WG. Jeśli możesz, podaj numer części (do silnika KG). Te 130 pln to w ASO, czy jakiś producent niezależny? Akurat mam rozebrane drugie WG, to bym sobie przygotował zregenerowane :):


cos takiego 035145797B jest do silnikow Mc,1b,2b i 3b, nie wiem czy do kg bedzie taka sama.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 18:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
KG jak pisałem ma membranę podwojną. Ten WG działa inaczej. Potrzebna jest do niego wytrzymalsza membrana.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: