Panowie bez jaj.
Nie piszcie głupot bo aż źle się czyta.
Panie Artur.Zaletą świecy 3-elektrodowej firmy NGK z grupy V-Line jest zmniejszone niebezpieczeństwo przerw w zapłonie.
Konstrukcja V-line redukuje przerwy w zapłonie do minimum.
Zastosowanie specjalnego materiału izolacyjnego umożliwia wydłużenie wierzchołka izolatora.Zoptymalizowany został również miedziany rdzeń.
Oba udoskonalenia zapewniają dużo lepsze odprowadzenie ciepła.
Zwiększony dzięki temu zakres temperatury gwarantuje pewne uruchomienie silnika i niezawodny zapłon w ekstremalnych warunkach pracy silnika.
A tak na normalnie to chodzi o to że iskra jest jedna tylko wyszukuje sobie elektrodę o najmniejszej oporności.Nawet w przypadku kiedy jedna z trzech najdzie nagarem pozostają jeszcze dwie z których może skorzystać.
Żywotność takiej swiecy wynosi do 50 tyś km.
Gaziarze nie chca ich montować ponieważ nie da się regulować odstępu między elektrodą masową a rdzeniem.
Świeca jednoelektrodowa o zmniejszonej przerwie daje szybszą iskrę co teoretycznie powoduje lepszy zapłon na LPG.
Wg mnie i moich doświadczeń to jest wielki chłam.
Bardzo często po próbie zamiany trzech elektrod na jedną auto paliło gorzej a nawet wcale nie paliło.Świece były okopcone lub zachodziły nagarem.Było to spowodowane tym że niektórych ważnych wartości świecy nie da się zmienić.
Pozdrawiam
A i jeszcze jedno.Pytasz która lepsza a która gorsza.
Nie można tego tak określić.
Po prostu niektóre silniki są przystosowane do swiec jedno inne do dwu elektrodowych ale to są już tajemnice producentów dlaczego jest tak a nie inaczej.
