.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 12:40:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to spalanie stukowe??
PostNapisane: 19.mar.2006 19:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2005 19:35:08
Posty: 64
Lokalizacja: Suwałki
Hej. Mam pytanko jak bylem na kompie, wykazalo mi sporadyczny brak łącznisci z czujnikiem spalania stukowego. Wiec pytanie brzmi po co to jest, do czego sluzy i oczywiscie jak nie dziala co sie dzieje?? Dzieki wszystkim

_________________
Audi 80 B-3 2.0 16V 6A Sport Edition
Stare ale JARE 1991r i pod góre ciągne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 20:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Spalanie stukowe jest to zjawisko niezdrowe dla silnika,, do spalania stukowego dochodzi wtedy gdy np.zatankujesz złej jakości paliwo lub masz źle ustawiony zapłon. Zeby zapobiegac powstawaniu takiego właśnie spalania stosuje się czujniki spalania stukowego. Sprawdż połączenia czujnika i zobacz czy się nie poluzowała śruba mocująca go do bloku. Powinien byc przykręcony odpowiednim momentem ale nie pamiętam jakim ;)

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 20:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
W silniku 7A dokrecony jest momentem 10Nm czyli bardzo lekko, msle ze w Twoim moze byc podobnie.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 21:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Spalanie stukowe jest jak trucizna, która w niewielkich dawkach leczy, pomaga w samooczyszczaniu z nagarów no i praca silnika na pograniczu spalania stukowego jest najsprawniejsza. Ten czujnik pozwala na taką właśnie pracę. Na podstawie odczytów z niego komputer określa ....itd itp..

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 22:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Tak na marginesie to w 6A sa wogóle czujniki spalania stukowego?

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 07:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 08:50:53
Posty: 38
Lokalizacja: Ryki(lubelskie)
Cytuj:
Spalanie stukowe jest jak trucizna, która w niewielkich dawkach leczy, pomaga w samooczyszczaniu z nagarów

Niechce sie modzyc ale niespotkalem sie z takim stwierzeniem w zadnej ksiazce,mozesz cos wiecej napisac bo jestem ciekawy w jaki sposob "leczy'
A tak nawiazujac do tematu spalanie to jest najgrozniejsze dla silnika poza brakiem cisnienia oleju.Prowadzi do wypalania zaworow tlokow ,przegrzania silnia i wytluczenia sworzni korbowodowych i panewek.Mam chyba jeszcze tlok ktory sie wypalil jak znajde to zapodam foto.
A kolega lepiej niech nie olewa tego bo kuku zrobi motorkowi i to niemale.

_________________
Audi 100 2.3 137KM 89r, Bmw 730 188KM 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 08:50:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Spalanie stukowe najcześciej pojawia sie w przypadku benzynki o zamalej liczbie oktanów (u nas nie problem z takim paliwem ;) ) Liczba oktanów jest miarą odporności paliwa na spalanie stukowe. Spalanie stukowe to inaczej gwałtowne spalanie w postaci fali uderzeniowej powodujące w dłuższym okresie uszkodzenie silnika głównie w wyniku przegrzania i ciśnienia. Ponaddto w wyniku przegrzania zaworów czy tłoków może występować tzw. samozapłon.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 09:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
stuki to zło. chociaz ja tez słyszałem, ze jak "raz na tydzień" sobie delikatnie stuknie to jest dobrze bo fala uderzeniowa oczyszcza komore z nagaru.

Z tego co sie dowiedziałem to spalenie stukowe następuje w specyficznychg sytuacjach, gdy jest mocne zagęszczenie mieszanki, gdzie część juz jest spalona, w cylindrze następuje wzrost cisnienia i temperatury reszty mieszanki i przekracza krytyczny punkt powyzej ktorego(cisnienie i temperatura) pozostała mieszanka wybucha w całej objętości na raz zamiast spalac sie falowo. Takie cos moze nastąpić:
- zle ustawiony zapłon, za wczesny
- paliwo o za niskiej liczbie oktanowej, ktore spala sie szybciej (regulatory stuku wyczuwają i opozniają wtedy zapłon)
- uboga mieszanka ma wieksze skłonności do spalania detonacyjnego, jest bardziej "wybuchowa"

na ryzyko stuku ma wpływ:
- paliwo o odpowiedniej do budowy silnika liczbie okt - wyzszy stopien sprezania idzie w parze z wyzszą liczbą okt stosowanego paliwa. W silnikach doładowanych stopien sprezania jest nizszy, w bardzo mocno doładowanych celowo zmniejsza sie jeszcze stopien sprezania.
- temperatura mieszanki na wlocie do cylindrów, im zimniejsze tym ryzyko spalania stukowego mniejsze
- temperatura samego silnika (cylindry, zawory i temperatura elektrod świec)

P.S. ogolnie lepiej nie lać sowieckiego paliwa z bazaru ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: