.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 12:25:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak przerobić wydech w 2.8 V6 by bulgotał jak w amerykańcu?
PostNapisane: 19.mar.2006 18:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Witam. :) :) :) Miałem ostatnio przyjemność jeżdzić i słuchać brzmienia Alfa romeo 156 twin spark 2.5 V6<seryjny wydech>.Co można zrobić w 2.8 V6 30v z wydechem ,by już od samego dołu tak rasowo,basowo brzmiał,dudnił,bulgotał,jak w jakimś amerykańcu...Dżwięk tego silnika/wydechu Alfy powala na kolana...ale nie jest zbyt uciążliwy.Moim zdaniem konstruktorzy Audi skupili się chyba bardzo na wyciszeniu fałek bo 2.6 V6 tez cichutko szumi.Kupiłem moje Audi z już wywalonymi katami.Właściciel mówił mi że w puszki od tych katalizatorów są wspawane strumienice.No i chyba są ,bo widać ślady po rozpruciu i zaspawaniu katów<rozpruję na wiosnę to się dowiem i wezmę się za resztę>.Ale na wysokich obrotach już od 2,5-3tys słychać zamiast tego bulgotu, metaliczno-blaszany podżwięk ,na bank z tych wyprutych katów. Na upartego może trochę rasowy, ale dziwny.Więc albo są to tylko wyprute puste katy,albo wyprute katy z jakimiś strumienicami w środku by mógł przejść przegląd techniczny.Wiem już z szukajki że te strumienice g...dają a nawet szkodzą ,że może wessać uszczelkę pod głowicą,wypalić zawory itp.Ale w większości są to informacje ogólne.Może ktoś z was już przerobił taki wydech ,ma o tym dokładne pojecie.Mam zamiar kupić sportową podwójną końówkę wydechu z puszką.Czy to dobry pomysł?Jaką?Nie chcę aby to brzmienie było efektem tylko i wyłącznie końcówki wydechu,nie chcę też żeby ten dżwięk był zbyt uciążliwy, zwłaszcza na trasie i by nie psuł pracy silnika :!: a może nawet poprawił. Czy jak bym dospawał od środka drugą rurę do końca, po dwóch stronach i założył dwie sport końcówki to będzie to coś dawało?Co zamiast tych katów wpakować, rurę odporną na temperaturę,czy jakieś tłumiczki owalne <coś czytałem na szukaj>ale jakie dokładnie,od czego?Wiem że średnice rur muszą być zachowane .Doradżcie coś.Z góry dziękuję i pozdrawiam. :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 22:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Panie! Takie rzeczy to tylko w Erze! :peace:
A tak na poważnie: piękny efekt (co prawda nie US-bulgotu) dają minimalnie poluzowane (z wyczuciem) po trzy 13-tki mocujące rury wydechowe w kolektorami wylotowymi (głupie rozwiązanie, bo szkodliwe dla szlifu gniazda rur w kolektorach). Daje to czysty, sportowy wydech, coś a'la japońskie ścigacze - na wolnych jest cisza, ale przy depnięciu i odpuszczeniu gazy słuchać dosłownie swoisty RRRyyK!, coś, jak bestia, trzymana w ryzach, ale czasami wrzeszcząca, że chce gazu, albo żeby go nie ściągać ;) (ryczy i przy nadciśnieniu i przy podciśnieniu w wydechu) ;) ostatnio, jak zmieniałem docisk to się pobawiłem, na prawdę ładny efekt, ale głosem rozsądku doj...m śruby na maksa i jest szum ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 22:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Super amerykańskiego bulgotu nigdy nie zrobi z V6, to tego trzeba silnik V8-jest najlepszy a V12 jestr do dupy. A o naprawde piękne bulgoczące brzmienie to w europejskich autach jest trudno bo są szybciej obrotowe i mają większe sprężanie niż vałki amerykańskie, wiem coś o tym bo brat w USA ma Audi 90 B4 V6 i Chevroleta Astro V4.3

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 22:52:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
quattros napisał(a):
Super amerykańskiego bulgotu nigdy nie zrobi z V6, to tego trzeba silnik V8-jest najlepszy a V12 jestr do dupy. A o naprawde piękne bulgoczące brzmienie to w europejskich autach jest trudno bo są szybciej obrotowe i mają większe sprężanie niż vałki amerykańskie, wiem coś o tym bo brat w USA ma Audi 90 B4 V6 i Chevroleta Astro V4.3


Do bulgotu niestety trzeba pooojemności.........nie jakieś 2,8, to jak łyżeczka przy łyżce stołowej....

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 23:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Vanderlei napisał(a):
quattros napisał(a):
Super amerykańskiego bulgotu nigdy nie zrobi z V6, to tego trzeba silnik V8-jest najlepszy a V12 jestr do dupy. A o naprawde piękne bulgoczące brzmienie to w europejskich autach jest trudno bo są szybciej obrotowe i mają większe sprężanie niż vałki amerykańskie, wiem coś o tym bo brat w USA ma Audi 90 B4 V6 i Chevroleta Astro V4.3


Do bulgotu niestety trzeba pooojemności.........nie jakieś 2,8, to jak łyżeczka przy łyżce stołowej....

Zgadzam się z tym-V8 i minimum 4.0ccm

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 07:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Macie racje.
Jeśli jednak chcesz mieć choć troszke tego bulgotu, puść sobie wolny wydech z każdej głowicy osobno. Gwarantuje Ci że będzie głośno, ale i będzie pięknie bulgotał. Jakbys do tego dozucił rurowe kolektory, to nie jeden by sie pytał, czy tam przypadkiem V8 nie siedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: