.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 19:13:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 07:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 18:40:46
Posty: 306
Lokalizacja: Ciechanów // Warszawa
Auto: Audi 200 20V Turbo
Czyli poprostu trzeba kupować oleje ze sprawdzonego źródła, a nie z markietów ;-) . Ja jeżdżę na Mobilku i polskich filtronach i jest wporządku :peace: !

Pozdrawiam!

_________________
>> Audi 200 2.2 Turbo 20V 3B 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 08:21:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
michal95 napisał(a):
Czyli poprostu trzeba kupować oleje ze sprawdzonego źródła, a nie z markietów ;-) . Ja jeżdżę na Mobilku i polskich filtronach i jest wporządku :peace: !

Tia tylko które źródło będzie sprawdzone, sklep, butka z olejami, warsztat, hurtownia :?: :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 08:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Góral napisał(a):
Filtron jest wukupiony przez firme WIX co rowniez produkuje filtry!

Wg mnie teorei o filtronie sa za bardzo przesadzone!

Bez przesady!


Wix jest marką na rynek Amerykański a Filtron został wykupiony przez Dana Co. Czyli firmę która ma pod sobą Glyco ,Trw, Rainz i wiele innych.

A co do jakości filtrona to nie odbiega on niczym od filtrów Manna czy Knechta.



Cytuj:
ale jedno jest pewne .... polskie dzieczyny i wodka zawsze byla jest i bedzie najlepsza .... no i ostatnio doszlo Tyskie


True, :piwo: true


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 08:40:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 18:40:46
Posty: 306
Lokalizacja: Ciechanów // Warszawa
Auto: Audi 200 20V Turbo
W dobrym sklepie z olejami, albo u zaprzyjaźnionego fachowca. Napewno można kupić dobry, oryginalny olej w tym kraju, już tak nie przesadzajmy :): :peace: .

Pozdrawiam!

_________________
>> Audi 200 2.2 Turbo 20V 3B 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 09:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
michal95 napisał(a):
W dobrym sklepie z olejami, albo u zaprzyjaźnionego fachowca. Napewno można kupić dobry, oryginalny olej w tym kraju, już tak nie przesadzajmy :): :peace: .

Pozdrawiam!

albo w serwisie....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 09:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Wix jest marką na rynek Amerykański a Filtron został wykupiony przez Dana Co. Czyli firmę która ma pod sobą Glyco ,Trw, Rainz i wiele innych.

A co do jakości filtrona to nie odbiega on niczym od filtrów Manna czy Knechta.


Dokladnie o to mi chodzilo :):

Nie wiem co ludzie chca od FILTRONA ;-)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 15:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2006 06:02:46
Posty: 178
Lokalizacja: Lubon
Mi sie dobrze jeździ na filtronie :peace: a jesli chodzi o olej...to chłopaki...nie lejcie MIDLANDA..jesli jeszcze on wogule jest na rynku :peace:

_________________
Audi Coupe 2.3 NG... i jej fochy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 15:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
zielaki napisał(a):
Z tego co ja wim lotos wogóle nie był rekomendowany do silników AUDI i przyznam ze spotkałem się z opinią ze wogóle niszczy motor....... podobnie zresztą jak filtry filtrona. w serwisi powiedzieli mi ze wogóle się nie nadają do tych AUT.

To do Twojej informacji: wszystkie VAGowskie motory montowane w autach spod znaku Skody zalewane są fabrycznie Castrolem SLX (przynajmniej były, bo czas jakiś w branży nie pracuje).

quattro PETE napisał(a):
Ja tam lałem SLX'a przez jakiś czas i nigdy nie było problemu (oprócz kosztów oczywiście: 250 zl za 4 litry).


Co do podrabiania, to chyba każdy markowy (nie tani) produkt jest podrabiany - jednym słowem wszystko na czym można zarobić i nie tyczy się to tylko Castrola.

A swoją drogą Castrol ma nie jednego konfekcjonera w Polsce...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 15:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
mechitro napisał(a):
zielaki napisał(a):
Z tego co ja wim lotos wogóle nie był rekomendowany do silników AUDI i przyznam ze spotkałem się z opinią ze wogóle niszczy motor....... podobnie zresztą jak filtry filtrona. w serwisi powiedzieli mi ze wogóle się nie nadają do tych AUT.

To do Twojej informacji: wszystkie VAGowskie motory montowane w autach spod znaku Skody zalewane są fabrycznie Castrolem SLX (przynajmniej były, bo czas jakiś w branży nie pracuje).

quattro PETE napisał(a):
Ja tam lałem SLX'a przez jakiś czas i nigdy nie było problemu (oprócz kosztów oczywiście: 250 zl za 4 litry).


Co do podrabiania, to chyba każdy markowy (nie tani) produkt jest podrabiany - jednym słowem wszystko na czym można zarobić i nie tyczy się to tylko Castrola.

A swoją drogą Castrol ma nie jednego konfekcjonera w Polsce...


nie,no to wszystko się zgadza. ja nie mam nic do jakosci CASTROLA,sam na nim wiele lat jezdziłem, tylko ja mam ale do tego czy to castrol czy ,,CASTROL,, z garazu ?

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 17:12:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Filtry filtrona są ok, ja tylko takich używam. Przekonany jestem do nich po ojcu, który też korzysta tylko z tych filtrów. Co do oleju to mój ojciec ma dwie furmanki i do obu aut leje lotosy i nie narzeka, ale on jest tylko zwykłym kierowcą, a nie ultraużytkownikiem bolidu marki audi. :D Ja w tej kwestii nie dałem się mu przekonać i używam mobila co go kupuję u dystrybutora.

Osobiście wcale nie uważam, że polskie oleje są gorsze od zachodnich. Z przyzwyczajenia używam mobila już w drugim aucie, ale zdaję sobie sprawę, że w dużej mierze płacę za markę. Technologia produkcji jest na takim poziomie, że to 8-10 tys. od jednej wymiany do następnej to mogę przejeździć na mineralnym lotosie i mój sztrucel różnicy nie poczuje.

A co do różnicy w kosztach, a co za tym idzie w cenie końcowej, to porównajcie wydatki na reklamę jakie ponosi lotos a jakie mobil lub castrol. Kto potem za to płaci? Ja i Ty. :D

A akumulatory centra są ok. Ja w nissanie miałem takowy przez 3 lata, autko zawsze wstawało od pierwszego obrotu wału, i jestem przekonany, że obecny właściciel nissana też pewnie nadal jeździ na tym aku. :) [/img]

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Ostatnio edytowano 06.maja.2006 22:19:17 przez sebolec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 21:28:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
mechitro napisał(a):
quattro PETE napisał(a):
Ja tam lałem SLX'a przez jakiś czas i nigdy nie było problemu (oprócz kosztów oczywiście: 250 zl za 4 litry).


Co do podrabiania, to chyba każdy markowy (nie tani) produkt jest podrabiany - jednym słowem wszystko na czym można zarobić i nie tyczy się to tylko Castrola.

A swoją drogą Castrol ma nie jednego konfekcjonera w Polsce...

Robiłem analizę tego oleju (kupionego u dystrybutora w W-wie), zarówno świeżego jak i przepracowanego - parametry/skład był identyczny jak w przypadku tego samego oleju sprzedawanego na rynku USA. W hameryce też podrabiają??

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 22:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
ja tez uwazam ze Filtron jest ok i am na nich jezdze.
co do oleju to tylko Mibil 1. Silnik to silnik i nie zaleje go jakims Lotosem czy orlenowskim szitem. 100PLN za 4 litry jeszcze mnie stac zabulic a jeszcze sie nie spotkalem z opinia ze oryginalny Mobil to kicha...

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 22:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Jezeli chodzi o olej castrola to jezeli opakowanie mialo kolor bialy byl to olej o najnizszej klasie jakosci do samochodow o starej konstrukcji typy fso 1500 itp. O ile pamietam jest to nawet uwidocznione na opakowaniu. Stosowanie bialych opakowan ma za zadanie odroznic ten olej od oleju spelniajacego normy API oraz specyfikacje producenta WV czy MB. Polecam uwaznie studiowac etykiety choc przyznam ze sa one tak napisane aby latwo mozna bylo sobie dodekukowac specyfikacje. Nie polecam tego oleju do silnikow nowszej konstrukcji ! Pozatym koledzy poruszyli temat Lotos. Powiem ze po 9 latach sprzedazy oraz prowadzenia serwisu powiem tylko tyle ze wlasnie olej MINERALNY zabija silniki zwlaszcza z hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Nie bede sie czepial szczegolnie Lotosu ktory jest rozlewany na tej samej lini produkcyjnej co MOBIL lecz wyrazam zdanie o mineralnych popluczynach. To nic dobrego. Optymalnym olejem do silnikow audi jest 10w40 mowie tu o silnikach z przedzialu wiekowego 86-96 puzniejsze zmiany konstrukcyjne ograniczaja zastosowanie szybkopieniacych olei w silnikach mocno wysilonych ( zjawisko powstaje w popychaczach zaworowych hydraulicznych ) dlatego bmw zadko stosowalo w swoich silnikach hygrauliczne kompensacje luzu zaworowego a nowe silniki audi wymagaja bezwglednego uzywania pelnych syntetykow do samego zdechu samochodu. Teoria o niszczeniu silnika przez olej mineralny wiele razy zostala potwierdzona. Lecz by zbadac "organoleptycznie" potrzeba tysiecy zimnych startow silnika i dlugiej eksploatacji. Ciezko stwierdzic zuzycie tak od razu lecz postepuje ono systematycznie. Powodowane jest to m.in. parametrami oleju mineralnego. Duzo zanieczyszczen oraz dlugi czas ( gestosc ) wypelnienia magistrali olejowej sprzyja tarciu w silniku (AUDI ) ktory badz co badz odbiega od luzow fabrycznych silniak fso 1500. Temat rzeka lecz wtracilem swoje 5 groszy :)
Co zas dotyczy produkcji filtrona to niestety rowniez rozwieje watpliwosci. Bylem przez pare lat do nich przekonany i polecalem klientom. Ceny ekstra przy zachodnich produkcjach. Roznica cen oczywiscie jest ogromna dopiero gdy chodzi ociezarowki kiedy na filtrze mozna zaoszczedzic nawet 200zl. Pare dni temu wymienialem filtr powietrza w scani 124 i niestety wyciagniety filtr z samochodu ( uzywany ) i nowy z pudelka rowniez byly filtrona lecz roznily sie 6mm srednicy !!! Wiec IM SORRY !! Troche nie dalo sie nowego zainstalowac mimo ze mial te same oznaczenia producenta. Troche mi sie glupio zrobilo przy kliencie ktoremu powiedzialem ze Filtron jest ok. To tyle na temat Filtrona. Poza tym powiem krotko ze bylem w fabryce mahle-kneht w austri na lini produkcyjnej i automat odzuca tam filtr kktorego waga odbiega o 2gramy to tak dla konkluzji... probowalismy oszukac stawiajac na lini produkcyjnej inny podobny filtr i sie nie dalo .Probe sami niemcy zaproponowali. Dzieki za uwage i sory ze przydlugo.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 08:18:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
Osobiście na wymiane oleju jeżdże do warsztatu gdzie zajmują się tylko wymianą płynów eksploatacyjną. Dwie najażniejsze rzeczy które daje mi ten warsztat to: profesjonalizy w tym co robią i olej z orginalnej beczki jest tańszy o kilka złotych niż zakupilibyśmy w sklepie czy na stacji bezynowej. Dla porównania płace za litr MOBILA mineralnego 15 zł a na stacji paliw dostane 1 litr za ponad 20 zł.

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 11:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
quattro PETE czytaj ze zrozumieniem

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
zielaki napisał(a):
Z tego co ja wim lotos wogóle nie był rekomendowany do silników AUDI i przyznam ze spotkałem się z opinią ze wogóle niszczy motor....... podobnie zresztą jak filtry filtrona. w serwisi powiedzieli mi ze wogóle się nie nadają do tych AUT.


Co do filtrów Filtrona to był taki okres, że nie stosowano w nich zaworu zwrotnego i po wyłączeniu silnika olej sciekał po prostu z powrotem do miski co skutkowało tym, że przy rozruchu na zimnym w niektórych typach silników mogły stukać zawory. Dlatego też serwis nie zalecał używania Filtrona.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 20:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Może i ja swoje 3 grosze dopiszę...


Filtry. Czy mozna mówic o polskich filtrach....skoro nikt w tym kraju nie robi do nich bibuły ??

Dość dobrze znam firmę EXMOT z Ełku i ASSO z Ostrowca Wlkp.

Sam widziałem jak na jednej lini produkcyjnej filtry były malowane na 2 kolory. Jedne miały logo polskiego producenta drugie BOSCH.

Pozostaje problem jakości ogólnego wykonania. Niestety, polskie fabryki nie są aż tak rozwinięte jak te niemieckie i nie mają co konkurować z takimi jak KNEHT . Nie mają aż tak wysokiej kontroli jakości...niestety.

Mają za to jedną cechę....cene filtra. Wydaje mi się, że lepiej jest zmienić polski filtr oleju 3x co 10.000km przy wymianie samego oleju co 30.000km i stosowaniu jednego ale zachodniego filtra.

Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 23:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
jabolos napisał(a):
zielaki napisał(a):
Z tego co ja wim lotos wogóle nie był rekomendowany do silników AUDI i przyznam ze spotkałem się z opinią ze wogóle niszczy motor....... podobnie zresztą jak filtry filtrona. w serwisi powiedzieli mi ze wogóle się nie nadają do tych AUT.


Co do filtrów Filtrona to był taki okres, że nie stosowano w nich zaworu zwrotnego i po wyłączeniu silnika olej sciekał po prostu z powrotem do miski co skutkowało tym, że przy rozruchu na zimnym w niektórych typach silników mogły stukać zawory. Dlatego też serwis nie zalecał używania Filtrona.



A JEDNAK COŚ PRAWDY SIE POTWIERDZA Z TYM FILTRONEM.

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: