z tego co mówisz to masz ewidentny defekt układu wtryskowego... (hehehe też mi nowość...

- ameryki nie odkryłem... wiem... hihihi

)
ale sprawdzanie zacząłbym od wtryskiwacza rozruchowego - on jest odpowiedzialny za pomoc przy odpaleniu w przypadku zimnego silnika (wzbogaca mieszankę wtryskując dodatkową ilość paliwa do kolektora) - najpierw pomierz jego rezystancję, później wymontuj i sprawdź czy podaje strumień paliwka w czasie kręcenia rozrusznikiem (najlepiej niech ktoś ci przy tym pomoże)
jeśli wtryskiwacz będzie ok - to sprawdź rozdzielacz wtrysku czy nie cieknie lub co gorsza czy się nie blokuje w jakiejś pozycji ten tłoczek regulujący ilość podawanego na wtryskiwacze paliwka a także sprawdź przepływomierz powietrza i wszystkie wtryski czy dają dobry strumień...
następnie przeglądnij i sprawdź rezystancję w regulatorze termicznym silnika (tzw. ssanie w silnikach z wtryskiem - może on się już skończył i nie załącza się na zimnym...
co by tu jeszcze poolukać... hmmm sprawdź dla pewności jeszcze wszystkie połączenia elektryczne (podociskaj wszystkie kości i przewody elektryczne przy silniku) może któryś się poluzował (zaśniedział) i/lub nie łączy...
powodzonka w szukaniu...
