.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:42:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomocy!! Podkręcanie silnika 1.6TD
PostNapisane: 13.kwi.2004 10:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2004 10:47:45
Posty: 4
Lokalizacja: Jedlicze
Witam wszystkich !!
Jestem nowym członkiem waszego klubu i pozdrawiam wszystkich fanów pięknych Audiczek.
Poradzcie mi koledzy na temat tłumnika.
Mam mam najprostszą wersję Audiczki 80 B3 z silnikiem 1,6 TD. Wiem że moze to niewiele lecz ja kocham ten samochodzik.Chciałbym ten samochodzik jakoś usparwnic a że jestem laikiem w tych sprawach to pytam fachowców. Intereuje mnie sprawa możliwości założenia sportowego tłumika do tego silnika, czy to spowoduje jakiś efekt ? a może wywalic cały układ wydechowy i zostawic sam tylni ? i jeszcze sprawa wspomagania kierownicy : czy moge sobie założyc serwo do mojej bryczki i co trzeba zrobic w takim przypadku?
Za wszystkie porady piękne dzięki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2004 12:01:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Witam na forum.

Przede wszystkim tłumik a nie tłumnik ;)

W Tdi niewiele da Ci montaż czego kolwiek co jest związane z wydechem poza wyglądem. Możesz sobie jedynie wywalić zawartorść czyli to co Ci pozostało po katalizatorze jeżeli Twój samochodzik posiada takowy.

Jeśli chodzi o serwo to niech się wypowiedzą obeznani w temacie :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2004 22:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ja bym na twoim miejscu diesla glosniejszego nie robil

A co do wspomagania, to trzeba popszukac pompe (150-400zl) no i chyba maglownice (niewiem zl) i sie troche pobawic :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 06:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2004 10:47:45
Posty: 4
Lokalizacja: Jedlicze
Witka ! :)
W sumie to nie chodzi mi o to żeby zrobic go głośniejszym tylko czy uda mi się z niego wyciągnąć ten pomruk basowy przynajmniej 1/4 tego czego można posłuchac w "siostrzyczkach" z silniczkami benzynowymi. A może ktoś z członków klubu ma TD po tuningu :?: Chetnie pogadam o jego samochodziku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 07:00:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam 1.6 TD B2.
Widziałem co prawda 1.6D z jakimś takim tłumikiem i basował nieźle ale czy ja wiem czy warto.
Jeśli chodzi o tunning to z tego autka niewiele da sie wykrzesać chyba.
Miałem co prawda stożkowy filtr powietrza ale wroociłem do starej konfiguracji bo to z moich obserwacji nie służy silnikowi. Z tunningowych rzeczy co mi się ostały to tylko wskaźnik doładowania.

Ja postawiłem na 100% sprawności a nie 100% efekciarstwa i NiooNia jeździ zajebiście :D

W razie jakiś pytań to wal śmiało. Zrobiłem już w tym samochodzie wszystko więc może będe mógł ci jakoś pomóc.

Pzdr

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 10:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2004 10:47:45
Posty: 4
Lokalizacja: Jedlicze
jasne 100% sprawności również, bo to przecież podstawa. Ciekawe to co mówisz o tym wskaźniku doładowania. możesz mi powiedziec co to jest i do czego służy? też myślałem nad stożkowym filtrem, ale dlaczego on ma zle służyc silnikowi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 11:19:46 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Wskaźnik doładowania mierzy ciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę, a co do filtra stożkowego to jego zasada działania opiera się m.in. na tym iż łatwiej przepuszcza on powietrze,które dostaje się do kolektora ssącego. Filtr stawia mniejszy opór przepływu co ma związek z większą przepustowością materiału z którego jest zbudowany. Im łatwiej przepuszcza powietrze tym łatwiej przepuszcza również nie chciane zanieczyszczenia razem z powietrzem. A im łatwiej przepuszcza zanieczyszczenia powietrza tym bardziej przyczynia się do żywotności silnika. Itd.itp.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 12:17:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Sluchaj kolego pablos.. uwaznie - ja mam kumpla ktory tez ma 1,6 TD Intercooler. Jest to mechaniczne sterowanie wiec mozna go nawet podciagnac bez zadnych kosztow. Kiedy go kupil to mowilem ze mol i wogole. Zwiekszyl dawke paliwa - wkretakiem, dalej ziwekszyl doladowanie - na turbinie jest sruba, maxymalnie obnizyl obroty przy ktorych turbina sie wlacza.

Chlopie to jezdzi tak jak 1Z 90KM - sprawdzone na 3 samochodach. Juz kiedys o tym pisalem i bede tak pisal bo to prawda. Naprawde ladnie to jezdzi.

Ale - regulacja nie jest prosta - tydzien jezdzil z plywajacymi obrotami w przedziale 1300-2000. Tydzien wystarczyl aby zrobic naprawde latajace 1,6 TD Intercooler.

Aha. Widzialem sie z nim pare dni temu i mowil ze zamontowal wskaznik doladowania - pokazuje ze dmucha 0,8bara. I mowi ze wiecej nie wydusi bez rozbierania turbiny i zaworu.
A ty masz Inercooler?

Jak bys byl z dolnego slaska to bysmy sie umowili i bys pogadal z gosciem.

//-----------------------------------------------------------------------------
OT:
Nie wiem gdzie jest moderator ale temat tego postu jest chyba conajmniej chory w stosunku do tresci.
Prosze nazywac tematy po imieniu.... a moderator powinien zwrocic uwage pierwszy.
Pozdrawiam.
//------------------------------------------------------------------------------

EDIT "15:26" : O widze ze posty s.... . Ale przynajmniej temat jest juz do rzeczy.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Ostatnio edytowano 14.kwi.2004 14:30:19 przez MariuszD, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 12:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2004 10:47:45
Posty: 4
Lokalizacja: Jedlicze
hmmm to co piszesz Mariuszu bardzo mnie zaciekawiło a to że jestem totalnym głąbem w tych sparwach powoduje iż zastanawiam sie czy ta mała chłodniczkaw moim samochodzie to moze byc intercooler ?

gdybyś mógł to napisz coś więcej o tych regulacjach bo niestety troszkę mi daleko do dolnego śląska.moje audi jest z 88r ale silnik chodzi jak zegarek czy takie przeróbki nie zmienią tego ? i gdzie się montuje ten wskaźnik doładowania ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 12:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ta mała chłodniczka to właśnie intercooler. Prócz tego musisz mieć jeszcze taką normalna chłodnice. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 12:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
pablos14 napisał(a):
hmmm to co piszesz Mariuszu bardzo mnie zaciekawiło a to że jestem totalnym głąbem w tych sparwach powoduje iż zastanawiam sie czy ta mała chłodniczkaw moim samochodzie to moze byc intercooler ?

gdybyś mógł to napisz coś więcej o tych regulacjach bo niestety troszkę mi daleko do dolnego śląska.moje audi jest z 88r ale silnik chodzi jak zegarek czy takie przeróbki nie zmienią tego ? i gdzie się montuje ten wskaźnik doładowania ??


Ale pablo to nie moj samochod. Powinienes miec dwie male chlodniczki. Jedna oleju a truga wlasnie intercooler od chlodzenia doladowania. Nie napisze gdzie pokrecic bo nie wiem - a niechce zebys wysadzil silnik przeze mnie. Ten moj kumpel to taki mania turbognojkow i tylko tym jezdzi. Zam rozbieral silniki od golfow na czesci a potem je skladal wiec on sie zna - wie gdzie co pokrecic. Ja niestety nie. Napisalem to jako ciekawostke dla ciebie. Jezeli zaglebisz wiedze z dziedziny pomp wtryskowych bosha to mozesz powoli delikatnie kombinowac. A jak zglebisz wiedze o dzialaniu ukladu turbodoladowania to juz masz pole do popisu.

PS. Te silniki byly w wiekszosci bez Intercoolerow. Jezeli go masz to sie naprawde ciesz.

Pozdrawiam.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 13:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdze jeszcze raz słowa Maridk'a

To że filtr stożkowy nie służy silnikowi przekonałem się osobiście. Po roku jazdy zdemontowałem rure dolotową od filtra do turbiny i był w niej taki syf że normalnie się przeraziłem :galy: Dobrze że i tak silnik był do roboty i przez to turbo żygało olejem i te wszystkie syfy (pyłki, kurz, ziarenka piasku) mieszały się z olejem i zostawały na ściankach ale nie kce myśleć ile z nich przeleciało dalej i jak to można sobie załatwić silniczek. POZDRO DLA TJUNERÓW :D

Jeśli chodzi o czujnik to jestem zwolennikiem różnych patentów pt. "Zrób to sam" :diabel:
Taki czujnik na stronach internetowych tjuningofych kosztuje ok. 160 zł. LOL Za co pytam się.
Ja swój zrobiłem za 16 i wyglądem i działaniem nie różni się zupełnie niczym ale do takich rzeczy to nie chwaląc się trzeba mieć troszq sprawności.

Baj de łej. Wiemy że bardzo kciałeś zwrócić uwagę na swój problem ale na drugi raz nazwij posta jakoś sensowniej. Jakby wszyscy nazywali swoje posty Pomocy!! to by zrobił się niezły pierdolnik, a tak każdy wie o co kamon.

Pzdr i Trym się :peace:

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 14:20:48 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
wowo napisał(a):
Ta mała chłodniczka to właśnie intercooler. Prócz tego musisz mieć jeszcze taką normalna chłodnice. :)


wowo - nie mowisz chyba o chlodniczkach ze swojego avatara? bo to sa raczej potezne intercoolery z mercedesa Actros'a.... :D

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 15:23:15 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Peace!!

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 07:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
michu napisał:
Cytuj:
wowo - nie mowisz chyba o chlodniczkach ze swojego avatara? bo to sa raczej potezne intercoolery z mercedesa Actros'a....

Złudzenie optyczne. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 13:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
Pablos jezeli masz silnik z intercoolerem to pogratulowac ;). Jak ktos wczesniej mowil, wymien tlumniki na nowsze(tak dla pewnosci), dbaj o silniczek bo na prawde potrafi zadowolic. Co do wspomagania....Temat rzeka aqrat ja mam w swojej niuni i mysle czy tego nie wywalic bo jezdzac 80 (1,6td 90r)mojego taty ktora nie ma wspomagania z przykroscia stwierdzilem , ze przy wiekszych predkosciach lepiej czuc droge :(. Oczywiscie zrobisz jak chcesz tylko pamietaj wspomaganie jest przydatne na parkingu...(ot cale moje zdanie). Apropo tego wkretaka i lepszej mocy... Tego silnika NIE DA SIE PODRASOWAC domowymi sposobami...chyba, ze znasz Coperfielda (tego magika...lol)

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: