.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:47:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,8V6 AAH temeratura
PostNapisane: 14.kwi.2004 19:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.kwi.2004 18:52:48
Posty: 50
Lokalizacja: Mszana Górna - Małopolska
bo mnie mechanik w balona chyba ładuje

a więc tak
- silnik szybko się nagrzewa tak że w środku ciepłe powietrze dość szybko leci
- według wskaźnkia temperatury to ja jeżdżę na 60 - 70 oC
- w korkach skoczy do 90 potem w trasie znów 70
- wymieniałem termostat i to dokładnie to samo
- aby zagrzać brykę trza naprawdę ostrop jechać a nie jestem kaskaderem
- potem i tak się chłodzi do ok 70
- mam gaz

Czyżby 2 termostaty zepsute?

Prosze o opinie fachowe koleżeństwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 19:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
a sprawdzałeś poziom płynu na zbiorniczku wyrównawczym - może po wymianie termostatu był gdzieś bąbel powietrzny ??

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 19:38:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.kwi.2004 18:52:48
Posty: 50
Lokalizacja: Mszana Górna - Małopolska
ja już tak 2 lata jeżdżę po zmianie termostatu więc powietrza na 100% nie ma ale płyn chłodniczy gdzieś ucieka i to ok. 1litr na 2000 km a nie kapie ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 21:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Mam podobną sytuację. Żeby na wskaźniku złapać 90 stopni, musiałem sporo przejechać. Jak wyjeżdżałem w trasę mając zimny silnik to już się nie nagrzewał i trzymał temperaturę 60-70 stopni (oczywiście za mało). W mieście po dłuższym czasie łapał 90 stopni-wszystko cacy, lecz gdy w trasę znowu ta temperaturka uciekała.Jest to wina termostatu. Ostatnio zmieniłem,dwa dni było dobrze i znowu ta sama polka.Ten chodzi jak mu popadnie raz jest dobrze, innym razem się długo silnik nagrzewa, a czasami temperatura raptownie spadnie z 90 na 60 stopni.
W tych silnikach bardzo często siadają termostaty, a szczególnie te tanie-dałem za swój 40 pln.Słyszałem, że lepiej kupić droższy i jest cacy.
Prawidłowo silnik powinien złapać temperaturę 90 stopni i trzymać ją bez względu na temperaturę otoczenia (zima czy lato), jak i sposób jazdy.
Wskazówa powinna być przyklejona do 90.

Pozdrawiam J@rek.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 21:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Tom napisał(a):
ja już tak 2 lata jeżdżę po zmianie termostatu więc powietrza na 100% nie ma ale płyn chłodniczy gdzieś ucieka i to ok. 1litr na 2000 km a nie kapie ???


Może uciekać przez parowanie-przy rozgrzanym silniku, kiedy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia. Wtedy nic nie będzie widać a płynu ubywa.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 21:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jak mi ubywało płynu chłodzącego, to w drodze wykluczeń zmieniłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. I pomgło. Okazało się, ze orginalny nie popuszczał odpowiedznio ciśnienia, silnik się przegrzewał i wywalało delikatnie korkiem w postaci pary. Nie było tego widać wogóle. A może jednak uszkodzona uszczelka pod głowicą...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 21:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
W zimie jak jezdzilem na gazie to na wskazniku temp chlodziwa pokazywalo okolo 70-80, na benzynie w tych samych warunkach zawsze 90, dzisiaj na gazie po ostrej jezdzie doszlo mi do 110, nie wiem co jest z tym wskaznikiem temperatury chlodziwa bo na dodatkowych zegarach (w powyższych przypadkach) temperatura oleju w silniku zawsze dochodzi do pierwszej kreski, to jest chyba 90 stopni i trzyma ten stan.

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 22:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Zoltar napisał(a):
W zimie jak jezdzilem na gazie to na wskazniku temp chlodziwa pokazywalo okolo 70-80, na benzynie w tych samych warunkach zawsze 90, dzisiaj na gazie po ostrej jezdzie doszlo mi do 110, nie wiem co jest z tym wskaznikiem temperatury chlodziwa bo na dodatkowych zegarach (w powyższych przypadkach) temperatura oleju w silniku zawsze dochodzi do pierwszej kreski, to jest chyba 90 stopni i trzyma ten stan.

Pozdrawiam


Witam
To nie powinno mieć znaczenia czy na benzynce czy na gazie.Jak jest dobry wskażnik temp. i termostat to zawsze powinno być 90 stopni-za to odpowiada termostat.

p.s.Co tam Ojciec wczoraj złapał ?

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 22:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Wlasnie tez mi sie wydaje ze nie ma znaczenia a jednak na gazie silnik w zimie sie nie dogrzewa, jak zalozylem dodatkowe zegary to przestalem sie martwic bo na nich po rozgrzaniu jest zawsze ta sama temperatura 90 stopni, a na wskazniku temp w desce roznie bywa :)

PS. Do domu to nic nie przywiózł, nie bardzo był zadowolony, ale cos tam zlapal, za to inni z tego co slyszalem niezle nalapali, sezon sie dopiero zaczyna, moze ja zaczne na ryby jezdzic bo nuda w domu ;)

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 22:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
no a u mnie w AAH szybko lapie temperaturke w trasie 92,94 stponie a w korku dochodzi do 100! :> wymienilem(termostat,termiczny wlacznik wentylatora elektrycznego,czujnik temp.wody,chlodnica sprawdzona jest ok)i nadal tak jest...........moze to win awskaznika temperatury w zegarach..???
jakies sugestie..?

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2004 22:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
pragne zaznaczyc ,( na wlaczniku wentylatora jest napisane,ze 1 bieg załancza sie przy 96 stopniach)a u mnie na zegarach 1 bieg wlacza sie od 100-101 stopni...czyli zegar..??jak myslicie.?

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 07:22:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie w AAH szybciutko dochodz do 90st i trzyma. W korkach w upalne dni do 100st dochodzi i załącza wntylator.
Co do temp. oleju to jak ostro polatam to potrafi dojśc do 110-120st mimo iż temp. płynu trzyma 90st.
Ubytki płynu sprawdz szczególnie w okolicach podłączenia parownika. Tam na trójniczkach potrafi delikatnie przepuszczac i szybko odparowuje, tak że ciężko zauważyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 07:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Wowo to coś ci słabo ciepło odbiera od silniczka skoro w obiegu chłodniczym masz 90 stopni a na silniczku 110-120, a moze tak ma być, ja tam wole mieć mniejszą temperaturę w silniku :D

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 08:30:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A u mnie (choć to 2,6) jest chyba za wysoka temperatura - zawsze około 96-99 stopni, a jak stanę w korku to dochodzi do 103-105. Wskaźnik jest dobry bo vag pokazuje to samo (jedynie klima pokazuje tylko do 90 st. i dalej nie chce). :/
Macie pomysł co może być tego przyczyną? :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 08:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Jajek, moze na klimie masz wskazanie temp oleju w silniku tej co na dodatkowych zegarach, a temperatura obiegu chlodniczego swoja drogą wkońcu to z innego czujnika idzie ;) i ma prawo co innego wskazywać, na jednej stronce znalazlem do 2.6 ze temp pracy od 87-102 stopni wiec chyba masz dobrze http://www.audi.auto.ru/engine/abc/abc_engine.htm

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 09:24:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Dobrze to i nie dobrze, bo pompa ABS tak się nagrzewa, że nie można jej dotnąć. Będę jednak musiał ją lekko izolować od strony silnika. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 19:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2003 10:13:51
Posty: 101
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
W moim C4 2.6 sytuacja jest jak pisaliscie powyzej, zima na gazie temperatura jest tak w granicach 80-90 stopni ale latem jak stane w korku to dochodzi do 110 stopni, potem spada do 90 i tak w kolo.Moze tak ma byc? :galy:

_________________
**BZYKU vel BARTEK**


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2004 21:04:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ubytki płynu sprawdz szczególnie w okolicach podłączenia parownika. Tam na trójniczkach potrafi delikatnie przepuszczac i szybko odparowuje, tak że ciężko zauważyć.[/quote]

No właśnie co jest z tymi trójnikami, mi właśnie też tam ucieka płyn nieraz nawet kapie pod samochód.Poprawiali mi to ze 3 razy nawet trójnik wymieniali i to samo.Tak sobie ubywa a ja sobie dolewam.
Czy te trójniki są za miękkie czy co ?

Pozdrawiam J@rek.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 07:27:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Średnice są chyba standardowe i leeko nie pasują :D Ja wcisnąłem tam 2 opaski jedna za drugą i sporo pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 10:12:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
J@rek napisał(a):
Ubytki płynu sprawdz szczególnie w okolicach podłączenia parownika. Tam na trójniczkach potrafi delikatnie przepuszczac i szybko odparowuje, tak że ciężko zauważyć.


No właśnie co jest z tymi trójnikami, mi właśnie też tam ucieka płyn nieraz nawet kapie pod samochód.Poprawiali mi to ze 3 razy nawet trójnik wymieniali i to samo.Tak sobie ubywa a ja sobie dolewam.
Czy te trójniki są za miękkie czy co ?

Pozdrawiam J@rek.[/quote]


Wiesz te trojniki od gazu to ciezko dostac dobre. Oni uzywaja jakiegos syfu z OBI i chodzi o to, ze one sa porowate tam gdzie zaciska sie opaska waz. Jesli uda Ci sie znalezc gladkie to powinno sie poprawic - u mnie pomoglo.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: