.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 01:31:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czas na zmiane...hamulce
PostNapisane: 12.cze.2004 10:58:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Witam

kończą mi się w C4 hamulce z przodu (tarcze już są cieniutki z przebiegiem 225 tys.km) i klocki. chcę wymienić komplet, tzn. tarcze i klocki z tym że nie wiem na jakie się zdecydować (w rozsądnej cenie oczywiście :) ). zastanawiam się nad ATE (tarcze + klocki około 550-600 PLN) lub TEXTAR w porównywalnej cenie. Co radzicie? Klocki i tarcze tego samego producenta czy różnych? i co jeszcze wymienić z ukłądu hamulcowego? płyn nie był wymieniany ale czy trzeba go wymieniać? czy są jakieś uszczelki które dobrze by było sprawdzić wymienić??
pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2004 13:04:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Myślę, że komplecik tarcz i klocków ATE to dobre rozwiązanie, choć dysyć ostro pylą te klocki. Ewentualnie Brembo też bym wziął pod uwagę.

Co do płynu, to należy wymieniać co 2 lata, bo wilgoć, która się do niego wkrada osłabia go i powoduje, że szybciej się gotuje.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 08:23:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
tarcze Brembo za komplet 270 PLN, Textar i ATE około 300, nie wiem w końcu co zrobić, czy wszystko jednego producenta np. TEXTAR czy np. klocki textar a tarcze brembo.
jakieś dodatkowe sugestie?? i co sądzicie o klockach FERODO ?

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 08:55:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhmm moje doswiadczenia z Brembo made in Poland to katastrofa. Stanowczo odradzam te tarcze...sa malo wytrzymale i krzywia sie. Jesli juz to ew. wersja max tych tarcz...ale ich nie uzywalem.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 16:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Ja mam tarcze Mikoda (polska produkcja) i klocki ATE i działają w moim odczuciu znacznie lepiej niz poprzedni zestaw Ferrodo klocki i tarcze Brembo, chociaż poprzedni zestaw był mocno zużyty i to może być główny powód róznicy.
W zestawie Mikoda+klocki ATE powinieneś zejść z ceną poniżej 500zł, jak więcej to się targuj.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 16:09:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
zuru napisał(a):
Mhmm moje doswiadczenia z Brembo made in Poland to katastrofa. Stanowczo odradzam te tarcze...

Oczywiście miałem na myśli oryginalne Brembo, a nie te podróby "made in Poland". :D

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2004 16:21:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a może promocyjne ceny na zimmermany ? wszystko na stronie klubowej...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 08:09:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Leo napisał(a):
a może promocyjne ceny na zimmermany ? wszystko na stronie klubowej...

dzięki za podpowiedź. czy te tarcze zimmermann są lepsze od textara, ATE i brembo? powiem szczerze że pierwszy raz słyszę nazwę tej firmy

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 14:27:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Zimmerman to bardzo dobra rzecz - firmowe niemieckie tarcze ale czy klocki robia to nie wiem.U nas sprzedaja te tarcze w kilku sklepach.

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2004 09:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2004 20:39:22
Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Ja napewno nie polecam tarcz Brembo bo sie krzywią , chyba ze Brembo ale wysoki model.
Klocki mam Ferrodo i jestem zadowolony choć brudzą felgi troszke bardziej niz np. ATE .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 07:13:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
a co mogą powiedzieć użytkownicy tych tarcz? ma ktoś u siebie tarcze Zimmerman? chcę jutro zamówić, dlatego pytam :) do tych tarcz klocki TEXTAR i powinno być OK

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2004 19:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
ja mam również polskie mikody w zestawie z klockami lucas
I smiem twierdzic ze Polski metal to dobry metal:-)
a do tego jaki tani ...
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 17:43:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
właśnie zakończyłem operacje wymiany tarcz i klocków. dodatkowo musiałem wymienić gume na jednym z przegubów.
Założyłem tarcze Zimmerman i klocki TEXTAR, jak tylko zrobie z 1 - 2 tys km to opowiem o wrażeniach z hamowania :) a tak po za tym to stare tarcze miały już 8 mm (nowe mają 15, dozwolone 13) więc licze na poprawe hamowania
pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 09:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Wczoraj rozsypała mi się przednia tarcza... na szczęście nic się nikomu nie stało... właśnie zamawiam tarcze i klocki z promocji dla klubowiczów.... macie jakieś doświadczenia, opninie na temat tych tarcz i klocków Textara?
Zastanawiam się nad tylnymi tarczami, moja mają grubość jakieś 6 - 7 mm, czy już zmieniać, czy jeszcze mogą być? Kurcze trochę droga impreza te heble :zly:

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 11:39:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Czy ktoś z Was jeździł ma klockach firmy Mintex? Jakie macie o nich opinie?

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 11:59:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Mintex to zajebiste klocki, kiedys były testy w GT czy w czymś takim i mintexy okazały się najlepsze.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 12:02:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja zmienialem komplet 2 tygodnie temu.
Tarcze Brembo klocki Lucas, po 2000 km przejechanych na tym zestawie jestem zajebiscie zadowolony, ale klocki dosyc mocno pyla

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 07:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
co prawda niemam doświadczenia z układem w audi bo mam go od tygodnia ale przeszłem niezłą droge z hamulcami w poprzednich brykach wiec może coś moge doradzić.

ATE - dobre solidne klocki i tarcze robią dlugie przebiegi, niepiszczą generalnie można powiedzieć że warte uwagi.!

Brembo - odpowiednik ATE pod warunkiem że to nie Brembo ala Mikoda tylko oryginalne a o takie w polsce cieżko niestety :/

Lukas - ja bym tych klocków niebrał pod uwage generują przebiegi średnio 20-30% krótsze niż ATE a i zdażają się modele które piszczą co dla mnie jest strasznie irytujące.!

Ferrodo - niezłe osobiście wole ATE bo ferrodki delikatnie mi popiskiwały czego nigdy niezaobserwowałem w ATE.

Co do pozostałych raczje niewiem nieuzywałem...

Jeszcze doświadczenia dotyczące nacinanych tarcz.
jeżeli ktoś jeżdzi spokojnie można powiedzieć generalnie że niewarto natomiast jeśli ktoś ma cieżką nowe jak ja :P to myśle że docenie przewage nacinanych tarcz nad zwykłymi przy hamowaniach z predkości 150 -200 rożnica jest ogromna

Troche fizyki.!
naciecia mają 2 role w tarczach
1 - odrowadzają wydzielające sie gazy z okładziny klocka co zapobiega efektowi buczenia (wibracji)
2 - scinają spieczoną powłoke przy ostrzejszym hamowaniu z dużych prędkości co w znaczący sposób poprawia skuteczność hamowania (to mam przetestowane.!)

Dla osób lubiących przycisnąć na naszych wspaniałych polskich (autostradach) :P polecałbym Nacinane wersje dla pozostałych zwykłe napewno będą wystarczające...

Mam nadzieje że nieprzynudziłem zabardzo...?

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 08:45:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Esperak napisał(a):
Troche fizyki.!
naciecia mają 2 role w tarczach
1 - odrowadzają wydzielające sie gazy z okładziny klocka co zapobiega efektowi buczenia (wibracji)
2 - scinają spieczoną powłoke przy ostrzejszym hamowaniu z dużych prędkości co w znaczący sposób poprawia skuteczność hamowania (to mam przetestowane.!)


Nie to, żebym się spierał, ale istnieją alternatywne poglądy na takie nacinane/nawiercane wynalazki.

Polecam odpowiedzi, których udzielił RafalW w tym wątku:
http://forum.streetracing.pl/viewtopic. ... e&start=15

A w szczególności link do dyskusji na altimas.net który zapodał w ostatniej wypowiedzi na tej stronie (niestety po ang. ale naprawdę dużo można się z niego nauczyć o tym, jak pracują hamulce).

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 11:21:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
HHmm no przeczytałem i powiem ci że Gość niema racji jeżeli chodzi o używanie hmulców w cywilnych warunkach ..


Tor ok zgodze sie ma inne wymagania niż zwykłe drogi a on przenosi doświadczenia z torów do zwykłej jazdy a to niezabardzo się sprawdza...

Ja napisałem tylko to co wynika z moich doświadczeń z eksplatacji ukladów hamulcowych na naszych zwykłych drogach w zwykłych samochodach nie bolidach torowych.!

gdy rozpoczynalem bój z układem hamulcowym w moim samochodzie 3 lata temu niemiałem kompletnie pojacia naczym to wszystko polega na chwile obecna wiedza jaką zdubyłem przez ten okres zarowno z czytania i dyskusji jak i z praktyki pozwala mi zabrać glos w dyskusji i nierobie tu z siebie zadnego guru broń mnie od tego.. opisuje tylko swoje spostrzeżenia z eksplatacji i wiedze ksiazkową.

gdy zaczołem muj samochód miał problem wychamować z 140 do 0 gdy skonczyłem hamowanłem ze 180 do 0 przy pracujacym ABSie troche to trwało i niestety kosztowalo ale udało mi się złorzyć konfiguracje hamulców idealną do mojego stylu jazdy.! Na potwierdzenie faktu moge powiedzieć że układ przejechał już 80 tys km i nieuległ uszkodzeniu (tarcze niepopękały, niepogieły się itp) a jego sprawność niewiele spadla przez ten okres

tak tylko jako ciekawostke podam ze cały układ był oparty na produktach ATE a to dlatego że układ hamulcowy w samochodzie również był produkcji ATE chociaż było to tylko Daewoo.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: