.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:49:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: branie oleju w b-41,9tdi
PostNapisane: 13.sie.2004 14:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2003 22:29:33
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Sytuacja jest dość niepokojaca- silnik potrafi na 1 tyś wziąść około 800ml oleju ,na przyspieszeniu nic nie osłabł ,z rury wydobywa sie i czarny i zaraz za nim niebieski dym, silnik równo pracuje, turbine slychać że załancza ,zurzycie paliwa w normie, nie przegrzał sie ani razu ,poradżcie proszę od czego zaczac najlepiej i gdzie sie udac może polecony mechanik , bądż gdzie moge zrobic pomiar kompresji z probą olejową. Za wszystkie sugestie zgóry dziekuję i pozdrawiam
darson

_________________
audi B-4 1,9 TDI granat perła 92r bez tuningu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 14:54:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli stalo sie to dosc szybko to znak chyba ze turbinka powiedziala dosc

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 14:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2003 22:29:33
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
powiem szczerze ze gdzieś na odcinku kolo 10 tys km coraz to wiecej a turbina wymieniona urzywana z silnika ze szrotu w niemczech , z tym ze czuje ze calkiem przyzwoicie podaje spaliny - doladowuje

_________________
audi B-4 1,9 TDI granat perła 92r bez tuningu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 15:04:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli olej ucieka przez turbine to moze sie to bardzo nieprzyjemnie skonczyc - dojdzie do zaplonu oleju podawanego z powietrzem i silnik sie sam rozkreci do max obrotow - wtedy mozesz go juz tylko zadusic biegiem :!!:
byc moze wymieniles turbinke na padline :/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 15:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
W Wawie masz tylu świetnych fachmanów :) Ja w poniedziałek na diagnozę muszę za.... prawie 70km i to dwukrotnie ;)
U Ciebie albo sprężarka albo pompa (ciśnienie wtrysku)
Powodzenia :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 15:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
W Wawie masz tylu świetnych fachmanów :) Ja w poniedziałek na diagnozę muszę za.... prawie 70km i to dwukrotnie ;)
U Ciebie albo sprężarka albo pompa (ciśnienie wtrysku)
Powodzenia :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 19:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
jesli olej ucieka przez turbine to moze sie to bardzo nieprzyjemnie skonczyc - dojdzie do zaplonu oleju podawanego z powietrzem i silnik sie sam rozkreci do max obrotow - wtedy mozesz go juz tylko zadusic biegiem :!!:


albo się zesra po konkrecie i wtedy można nawet pogiąc korby ;)
ale przynajmniej nie trzeba dusić :P

w sumie to jak na branie oleju to turbo to chyba najprzyjemniejsza
finansowo operacja...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 20:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 12:49:25
Posty: 4
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nigdy jeszcze nie użytkowałem silnika TDI, ale trochę innych silników już zajechałem
Moim zdaniem przyczyną brania oleju mogą być również zużyte uszczelniacze zaworowe. Objawia się to poprzez niebieskie dymienie podczas przyspieszania bądż gwałtownego dodawania gazu na postoju.
Jeżeli dymienie występuje w całym zakresie prędkości obrotowej silnika to przyczyną może być turbina (wtedy pojawia się olej w przewodzie doprowadzającym ładunek powietrza do kolektora ssącego) lub zużyte pierścienie tłokowe (olejowe).

_________________
Slaw6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 20:23:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wydaje mi sie ze zuzycie uszczelniaczy objawialoby sie lagodnie a nie nagle...
bardziej sklanialbym sie ku turbinie.
najlepiej sciagnac waz przy IC i zobaczyc jak duzo tam oleju jest

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 20:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2003 22:29:33
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
wiec na wolnych obrotach wcale nie kopci, jak doda sie mocno gazu czarny dym i troche niebieskiego , z wlewu oleju przy goracym silniku tez wydobywa sie niebieski dym w momencie odkrecenia korka potem zanika w przewodzie do interculera widac zaoliwienie z zaworu recyrk. z tej okraglej gruszki poci sie olej

_________________
audi B-4 1,9 TDI granat perła 92r bez tuningu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 14:54:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
I jak, robiłeś już pierścienie? Bo na to wyglądało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 15:09:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sadki napisał(a):
I jak, robiłeś już pierścienie? Bo na to wyglądało.

kotlet z zeszlego roku wiec pewnie auto sprzedal i na forum juz nie zaglada ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 15:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
sadki napisał(a):
I jak, robiłeś już pierścienie? Bo na to wyglądało.

kotlet z zeszlego roku wiec pewnie auto sprzedal i na forum juz nie zaglada ;-)

wlasnie ze nie ... :P autko ma i dalej mu bierze olej.......... nic z tym nie zrobil............
P.S kotlet pierwsza klasa. ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 15:23:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Oj, wiem, że kotlet. Co za goście, gorzej niż baby :P
Zakładać kolejny wątek "dymi kopci help" - źle.
Więc szukam w starych, jak rozwiązanie problemu nie podane - dopytuję - źle.
Zdecydujcie się ;)

Robiłem uszczelkę pod głowicą 200km temu, wczoraj z Mauzerem zauważyliśmy, że na wysokich obrotach bardzo dymi na czarno. Sprawdze wszystkie przewody/opaski, może coś źle dokręcone. Nie wiem ile teraz oleju bierze, bo za mało kilometrów przejechałem. Przed robotą ssał pół litra na 1000km.

------------------ edit 07-08-2005 ------------------
Aha, momentu mu nie brakuje. Turbo wydaje się pracować ok.


------------------ edit 11-08-2005 ------------------
Dziś podregulowałem pompę wtryskową. Zubożenie mieszanki zaowocowało dwojako:
- koniec z czarnym dymem :)
- silnik gorzej reaguje na pedał gazu: nie ma w "miękkim" zakresie płynności, oraz niższe jałowe obroty. Da się to jakoś jeszcze skompensować?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: