.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lip.2025 13:08:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 13:13:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moj kolega tez ma komedie z temperatura. Jak stoi z wlaczonym silnikiem temperatura dochodzi do 100-103 st (wg. wskaznika na desce) i zalacza wentylator na ~10 sek i taki cykl ma co powiedzmy 20-30 sekund. Poza wskazaniem temp. wszystko wydaje sie byc w normie. U mnie z kolei temp oscyluje w granicach 90 st, wiatrak zalacza sie troszke powyzej powiedzmy 92-93 st. , jesli przy odpalonym silniku temp wskazuje 100-103 lub troszke wiecej to wywala plyn chlodzacy przez korek, tak mialem gdy siadl bezpiecznik od wiatraka chlodnicy. Jesli wiatrak dziala i nawet ida katy to temp i tak nie przekracza 95 st.

Wydaje mi sie ze poprawnosc chlodzenia, bez wzgledu na wskazania mozna sprawdzic tak, przynajmniej w moim aucie tak jest. Odpalic na nierozgrzanym do konca silniku, odkrecic korek wlewu plynu i czekac. U mnie w chwile przed zalaczeniem wiatraka (temp okolo 95st) poziom plynu podnosi sie o kilka mm , po czym opada, ale nie wywala plynu. U kolegi jest tak samo tylko chyba wskaznik przeklamuje bo przy 100 st wywalilo by plyn dokumentnie, a tylko podnosi sie o kilka mm i zalacza wiatrak tak jak u mnie.

Czyli jesli z odkreconym koreczkiem zagotuje sie to moze byc problem z chlodzeniem... ale to tylko moje spostrzezenie, poprostu jesli wiatrak zalacza sie a plynu nie wywala tzn ze plyn nie osiagnal 100 st i jest ok, pomimo ze na wskazniku wskazuje 105 czy wiecej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2004 21:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
No właśnie i tak chyba jest, ponieważ wyjmowali mi ten trójnik, sprawdzali czy nie pęknięty, założyli z nowymi opaskami i dalej to samo.Już przez pół roku straciłem ze 20 litrów płynu.Sieroty nie mogą tego poprawić.Trzeba zabawić się w zrób to sam, bo już nie mam do tych gazoli cierpliwości .

Pozdrawiam J@rek.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 19:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2003 23:24:56
Posty: 10
podepne sie pod temat gdzie jest czujnik temperatury ten co pokazuje temperature na desce gdzie on sie znajduje na silniku za wszelkie info dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 20:37:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A w jakim silniku, bo w V6 ten z lewej strony (2 styki) jest do ECU silnika, a ten z prawej (3 lub 4 styki) do wskaźnika, klimy i kontrolki przegrzania. Oba są na rurkach układu chłodzenia pomiędzy silnikiem a kabiną.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 20:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2003 23:24:56
Posty: 10
podepne sie pod temat gdzie jest czujnik temperatury ten co pokazuje temperature na desce gdzie on sie znajduje na silniku za wszelkie info dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 21:44:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Hmm, u mnie dla odmiany najczęściej nie pokazuje nic (wskazówka leży, dopiero jak temp. wskoczy powyżej 90st. to wskaźnik wstaje (i zdaje mi się, że w momencie jak wentylator załącza). Czyżby walnięty czujnik, czy jakaś inna przyczyna ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 21:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
no ja z temperatura w AAH mam tak przy jezdzie w treasie wskazowka pokazuje okolo93-95stopni a w korku 98-do 102!Nie przekraczajac 102 stopni!Czy jest cos nie tak??

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 00:20:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
A ja mam wątpliwości czy mi dobrze podłączyli grzanie reduktora. Cięli rurki, potem łatali, tak jakby nie mogli się zdecydować gdzie to wpiąć.

U mnie jest tak:
- zasilanie podpięte trójnikiem z powrotu nagrzewnicy
- odpływ podpięty do wylotu z chłodnicy, na dole.
Czy ktoś może wie czy to jest ok?

I uwaga!!
Tak z tymi rurkami pokombinowali, że się 2 syfony zrobiły (przed i za reduktorem). Reduktor jest wyżej niż jego podłączenia do układu. Teraz odpowietrzenie układu jest nader opierdliwe!! Muszę to poprostować.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 08:47:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie mozesz miec podpietego grzania parownika z powrotu nagrzewnicy bo rzy nagrzewnicy jest zawor i jezeli nie wlaczysz ogrzewania to przeplyw wody przez nagrzewnice jest zamkniety ...parownik musi byc podlaczony rownolegle zgodnie z kierunkami przeplywu ... tak jakby dalej nie bylo nagrzewnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 15:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
ja mam ten problem o którym pisał lukasik,wentylator mi sie właczał przy 103st. na 10-15 sek. temp. zbijał do 97st. i tak w kólko.

co jakieś 2 miechy dolewałem płynu,ostatnio jednak płyn musiałem dolewać codziennie-poszła uszczelka pod głowicą bo strasznie dymi i pluje z wydechu.

wcześniej wywalało płyn gdzie mógł
uszczelke wymienie tylko nie chce żeby sie to powtórzyło.

temp. 103st.według mnie jest zdecydowabie za wysoka i nie jest to normalne bo przez to chyba poszła uszczelka.? co może być przyczyną spóżnionego właczania wentylatora??a może to wina chłodnicy????
.AUDI 80 B3 1.8 JN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 09:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
hmmm

Mi tez wskaznik od temp. pokazuje dziwne wskazania ...
Co ciekawe na klimatroniku niezaleznie od wariujacej wskazowki jest 90stC constans :D
ZAnim zaczniesz proc samochod i cudowac dokonaj sobie niezaleznego pomiaru temp. plynu ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2004 22:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
Mi tez wskaznik od temp. pokazuje dziwne wskazania ...
Co ciekawe na klimatroniku niezaleznie od wariujacej wskazowki jest 90stC constans


No więc postanowiłem sprawdzić to u siebie i..
Zapaliłem na zimnym i porównywałem wskazania klimatronika i wskaźnika na desce.
Powoli obie rosły mniej więcej tak samo. Kiedy temp. doszła do 90 st. klimatronik pozostał na tej temperaturze a wskaźnik rósł dalej.
Czy nie jest tak, że klimatronik nie pokazuje powyżej 90st?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2004 08:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Napisze jeszcze jedno moje spostrzezenie. Czujnik temperatury jest wpiety gdzies bezposrednio w silnik (zaleznie od modelu wkrecony w glowice, lub na kroćcu wodnym) tak, ze powinien pokazywac rzeczywistą temp silnika/plynu chlodz. Natomiast wlacznik termiczny wentylatora (zazwyczaj 93 st) jest wkręcony w chlodnice. I teraz jezeli na wskazniku pokazuje np 93 to nie znaczy to ze przy wlaczniku chlodnicy tez bedzie 93 st, tam doplywa juz lekko scholdzony plyn chlodniczy, podejzewam ze moze byc nawet kilka st roznicy (np5 st), i teraz na wskazniku bedzei pokazywać np 98st a wiatrak dopiero sie zalączy.

P.S. Chociaz u mnie temp nie osiągala 95 :/ , jedynie jak mialem uszkodzony 1szy bieg wentylatora to zalaczal sie szybki w okolicach 97.

P.S.2 W tych nadmiernie grzejących sie samochodach sprawdzilbym jeszcze czy przypadkiem spaliny mają gdzie uciekać, czyli np. katalizator nie jest przytkany.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2004 15:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2003 20:29:46
Posty: 64
Lokalizacja: Chełm
panowie jezeli silnik przekroczy 100st to znaczy ze sie gotuje wiec ubytki gotowanego płynu nie sa niczym dziwnym. a moze byscie sie tak zaopatrzyli w płyn co sie gotuje przy 114 st i po problemie.
pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2004 16:21:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
waldek500 napisał(a):
panowie jezeli silnik przekroczy 100st to znaczy ze sie gotuje wiec ubytki gotowanego płynu nie sa niczym dziwnym. a moze byscie sie tak zaopatrzyli w płyn co sie gotuje przy 114 st i po problemie.
pozdro.


...w ukladzie panuje cisnienie, wiec plyn nie gotuje sie przy 100st, tylko w wyzszej ale na pewno ponad 100, bardziej okolo 110, wtedy cisnienie w ukladzie otworzy zawor znajdujacy sie w nakretce. Poza tym uklad jest szczelny i nawet jesli (np po zgaszeniu rozgrzanego silnika) . powstaje para wodna to ona nigdzie sobie nie ucieka poza uklad, tylko skrapla sie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 00:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
pragne zaznaczyc ,( na wlaczniku wentylatora jest napisane,ze 1 bieg załancza sie przy 96 stopniach)a u mnie na zegarach 1 bieg wlacza sie od 100-101 stopni...czyli zegar..??jak myslicie.?

Czujnik załączający wentylator zamontowany jest w chłodnicy a czujnik poruszający zegarami w silniku. One mierzą inne temperatury.
- Ten od zegarów umieszczony jest bliżej źródła ciepła i dlatego pokazuje wyższą temperaturę. On mieży temp. płynu na wyjściu z silnika.
- Czujnik załączający wentylator mierzy temperaturę płynu schłodzonego przez chłodnicę za chłodnicą. Jak chłodnica nie wydala to włącza 1-wszy, potem 2-gi bieg wentylatorów.

Reasumując:
Nie należy bezpośrednio kierować się temperaturą pokazywaną przez wskaźnik na desce do oceny czy czujnik w chłodnicy działa poprawnie.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 00:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
no ja z temperatura w AAH mam tak przy jezdzie w treasie wskazowka pokazuje okolo93-95stopni a w korku 98-do 102!Nie przekraczajac 102 stopni!Czy jest cos nie tak??

Mam mniej więcej tak samo czyli chyba jest OK.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 00:19:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zapparena , jezeli uwazasz ze Towja wiedza jest warta aby sie nia podzielic z innymi to rob to w watkach ktore sa aktualnie poruszane ... a nie odko[pujesz watki z rpzed miesiaca czy starsze ... widac tamte tematy juz sa rozwiazane ... poza tym to o czym piszesz znalazlbys bez problemu w innych tematach wiec daremne Towje trudy w oswiecaniu ludzi bo to poprostu juz na forum jest , tylko trzeba poszukac :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 05:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
A ja mam tak w miescie 78-82st na trasie 70 st wymieniłem termostat na nowy (stary był dobry) i dalej to samo co to może być??? wskaznik czujnik czy co innego?

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2004 09:13:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a przyilu wlacza sie wentylator ? ... byc moze masz przegiety wskaznik lub zakamieniony czujnik


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: