.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 23:57:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy dla diesla zrobiło się za chłodno???
PostNapisane: 09.wrz.2004 13:49:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
jak w tyule - zrobiło się chłodniej (w wawie było rano 8stopni C) i diesel wymaga zakręcenia....
jestem po wymianie rozrządu w lecie i niunia z nowym paskiem chłodu jeszcze nie zaznała. Nie wiem kurde czy lecieć na VAGa czy może coś trzeba by podregulować mechanicznie :( :566: ....
starch mnie obleciał
niunia jak w podpisie

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Ostatnio edytowano 10.wrz.2004 09:41:00 przez kotrrin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 14:28:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak nie kreci jakos dluzej to nie panikuj... :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 05:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Niby tak 3 x dłużej niż w lecie...

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 07:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Chyba nic sie nie dzieje, jezeli jest to chwile dluzej to tak ma byc TDI uruchamia swiece zarowe ponizej 5 stopni C, wiec musi rozgrzac komore poprzez sprezanie. JEzeli uwazasz ze kreci za dlugo sprobuj sprawdzic kat wtrysku.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 07:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Pewnie przesadzam, ale...
To nie jest moje pirewsze tdi - miałem 1z i wydaje mi się że jakoś tak "ciężko" mu się zpapala.
To prawda, że rozruch w temp między 5-10 jest trudniejszy, ale chyba to sprawdzę.....
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 07:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Dobrze przed zima jest zmienic filtr paliwa jak dawno tego nie robiles.
POzdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 08:47:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moze najpierw sprawdz swiece zarowe ?? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 09:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
hans napisał(a):
moze najpierw sprawdz swiece zarowe ?? ;)


Gość w serwisie kiedyś mi wciskał że tam wszystko się grzeje nawet jak nie pali się kontrolka... podobno auto przygotowuje się do rozruchu od momentu otwarcia drzwi :?????. Na 100% po rozruchu jakieś grzałki są włączone, ale wcześniej....

Podjadę na vag-a chyba

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 09:24:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ... to ci ktos kitu nawciskal :d grzeja sie od momentu przekrecenia kluczyka i jest do tego kontrolka , jezeli sie nie pali to znaczy ze swiece nie grzeja ..a. sprawdzic to najprosciej mozesz podlaczajac voltomierz pod swiece ... jezeli jest brak napiecia to problem lezy po stronie przekaznika , jezeli jest napiecie to sprawdz czy wszystkie swiece grzeja ... odkrec swiece i podlacz na krotko do akumulatora , jezeli sie rozgrzeje do czerwonosci to jest OK jezeli nie to zmien swiece


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 11:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
sprawdzanie swieczek bez wykrecania bywa bardzo czesto mylące...

koniecznie wykręcić i rozgrzać - powinny byc po krótkiej chwili białe...
tylko kabel odpowiednio gruby!!!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 12:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 09:01:10
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Aby sprawdzić świece wystarczy na zimnym silniku je podgrzać i przekręcić silnik na pełnym gazie, ale tak aby się nie uruchomił. Spalona świeca po wykręceniu będzie mokra. Twój problem na 90 % jest spowodowany wypaleniem jednej lub dwóch świec. Zwyklę zauważa sie to po pierwszym spadku temperatury na jesieni

_________________
Dajewo Nubir - tymczasowa mobilność
BMW R1100 RS - do wietrzenia pach
Audi 100 C4 2.3E - PJD 04.10.2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 14:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
No tak - co do świec zgadzam się absolutnie - wykręcić i spradzić koniecznie przed zimą, ale przy +9C świece się nie grzeją przed rozruchem.....
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 14:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bambo31 napisał(a):
Aby sprawdzić świece wystarczy na zimnym silniku je podgrzać i przekręcić silnik na pełnym gazie, ale tak aby się nie uruchomił. Spalona świeca po wykręceniu będzie mokra. Twój problem na 90 % jest spowodowany wypaleniem jednej lub dwóch świec. Zwyklę zauważa sie to po pierwszym spadku temperatury na jesieni


a mnie palił trochę cięzej cała zimę a jak się okazało wszystkie były zwalone...
róznie bywa :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 16:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Swiece wlaczaja sie przy 5 stoniach a bylo 9 wiec nawet nie probowaly grzac.
Moze poobserwuj samochodzik zanim cos bedziesz robil. W sumie krecenie diesla przez 5 s to nie taki wielki problem. Jak spadnie temp i zobaczysz kontrolke swiec to bedziesz mogl myslec czy dzialaja czy nie. Teraz na pewno sie noie wlaczyly (bo i po co)
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 00:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
ale to czy swiece maja grzac i jak dlugo i w jakich temp to zalezy jeszcze chyba od hmmm wtrysku jaki jes zastosowany no nie ????bo np ursusy :P maja bezposredni i nie potrzebuja wogole swiec silniki z komorami wsyepnymi czyli tak jakby z wtryskiem posrednim musa takowe posiadac zeby mogly paloc na mrozie. mam troszke racij czy moze blednie mi sie wydaje ??? a tak swoja droga to slyszalem xr jak silnik w super stanie prawie nooofka to i na jednej swieczce zagajczy bardzo pieknie !!!

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 11:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Przecwiczylem swiece zarowe zeszlej zimy, sprawy maja sie tak:
TDI do 5 stoni nie potrzebuje swiec, odpala dzieki temu ze grzeje sie sprezane powietrze. W nizszych temeraturach wlaczaja sie swiece, czas grzania jest zalezny od panujacej zimy, im zimniej tym dluzej sie grzeja. TDI ma te piekna zalete ze mozna go odpalic na duzym mrozie bez swiec, chwilke trzeba sie na krecic ale odpali. JA w gorach przy -20 odpalalem na 2 swiecach (a panienki lataly... :diabel: ). W starych dieselach swiece grzeja lato i zima, przy duzym mrozie bez siwec zeby odpalic trzeba "dac dieslowi poczytac" (zapalic gazete pod wlotem powietrza) i daje rade.
Jak cos komus jasniej to ciesze sie.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 13:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2004 11:58:51
Posty: 344
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moja niuńka przy ostatnich zimnych nocach pali prawie na dotyk :P dlatego mysle że musisz posprawdzac niektóre rzeczy ;)

_________________
Audi A6 2.0 TFSI 2006 Rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2004 14:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Wracam z problemem.
Autko postało tydzień, zrobiło się nad ranem +9 i trza było 2X kręcić.
Jestem w stresie..
Powtarzam - przy +9st.C więc bez świec żarowych.
Pomocy

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2004 19:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Mój 2.5 TDI najlepiej pali na zimno jak jest poniżej 5st (od dotknięcia).
Najgorzej w przedziale 5-10 (do 2-3 sekund kręcenia).
Myślałem że słaby akumulator ale wymieniłem na nowy i to samo jest.
Za tydzień będę wiedział czy ustawienie kąta na nowo ( po rozrządzie )
coś zmieni.
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 08:27:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Cóż, pomimo że moje wtryski właśnie przechodzą do historii i grzeje co druga śeieca żarowa, Niunia pali na dotyk. Ostatnio poprawiło się jej po regulacji kąta w(y)trysku. Nie lekceważcie tego parametru bo czasem szukamy daleko, tego co jest bardzo blisko ... niedoregulowane.
TDI musi palić na dotyk 1,9 czy 2,5 nie ma znaczenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: