UFOtm napisał(a):
-> juz mi sie nie chce gadac czy pasuje czy nie, bo mnie cholera bierze jak teoretycy sie wypowiadaja !!!!

Ja u siebie mam zalozony od 5 zyl a dokladnie 2,3 20v a mam motor 8v 2,0 ABT i NIE PRZEKLAMUJE !!!!!
Myślę, że cała tajemnica tkwi w tym skąd obrotomierz bierze sygnał.
W starszych silnikach (z rozdzielaczowymi ukł. zapłonowymi) steruje nim sygnał "z cewki" (na której pojawia się za sprawą halotronu pełniącego rolę jak niegdyś przerywacze).
Auta z bezrozdzielaczowymi ukł. zapłonowymi posiadają tzw. czujnik położenia wału (to także halotron).
Wydaje mi się, że w nich nie są zliczane kolejne GZP, czyli np. 4 lub 5 w zależności od liczby cylindrów (bo po co życie utrudniać ?), a każdemu obrotowi odpowiada tylko 1 impuls.
P.S. UFO Ty choleryku
