.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 20:00:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzęgło się zapadło - pomocy
PostNapisane: 10.gru.2004 14:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Witam,

Juz jakiś czas temu miałem objaw, ze pedal sprzegła opadł i łapało przy samej podłodze ale po 5 minutach wrócił do normy. działo się to coraz częsciej aż dziś juz zupełnie nie działa. Pedał na podłodze i lipa.

Czy to zapowietrzenie układu?
Jesli tak to jakie sa powody możliwe, jak odpowietrzyć.

I czy mozna to cholerstwo wymienić na zwykłe mechaniczne zamiast tego siłownika.

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 15:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W hydraulicznych sprzegłach jest nieraz taki objaw , na razie spróbuj je podpompować reką powinno pójść do góry. A perzyczyną awari jest podwinięcie sie tłoczka w siłowniku sprzęgła( zestaw naprawczy ok 20pln) a przeróbka jest naprawde zbedna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 15:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Własnie to pompowanie zawsze pomagało, ale dzis rano chyba 5 minut pompowania nie pomogło:)

cholera chyba trza rozbierac na parkingu:(

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: sprzęgło sie zapadło
PostNapisane: 10.gru.2004 18:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2004 10:22:17
Posty: 24
sprubuj odpowietrzyć ale najpierw sprawdz czy płyn jest mógł się też wężyk zagiąć lub pęknąć a dpowietrznik jest na skrzyni zdaje się klucz 11

_________________
A4 Avant 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 18:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Na 100% czeka CIę operacja wymiany uszczelniacza tłoczka
Poczytaj tu http://www.audi200.plakietki.pl/silownik_sprzegla.html

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 10:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
PRAKTYCZNIE NA PEWNO POMPKA WYSPRZĘGLIKA ALBO SAM WYSPEGLIK MA WYCIEK - ALE ZAWSZE MOZNA SPROBOWAĆ TAK JAK TU POWIEDZIANO JUZ OD ODPOWIETRZENIA UKŁ.

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 11:56:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Enzo napisał(a):
PRAKTYCZNIE NA PEWNO POMPKA WYSPRZĘGLIKA ALBO SAM WYSPEGLIK MA WYCIEK - ALE ZAWSZE MOZNA SPROBOWAĆ TAK JAK TU POWIEDZIANO JUZ OD ODPOWIETRZENIA UKŁ.
Ja się z tobą nie zgodze bo wcale nie musi miec wycieku poprostu podwija sie sflaczały tłoczek i przepuszcza cisnienie a stan płnu jest ok, i w miare zużucia dzieje sie tak coraz częściej aż wkońcu położy sie na amen w podłodze. (w środku nocy w środku lasu :diabel: )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 13:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Dzieki koledzy za rady.
No niestety chyba mi płynu jednak ubywa - którędy to jeszce nie wiem.

Niestety auto na parkingu pod blokiem, zimno i wogóle jest ekstra:)

Oprócz samego siłownika chyba jest jakaś pompka przy pedale, jak tam sie dostać lub jak sprawdzić czy tam jest OK?

Będę walczył - pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 15:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
mały v8 napisał(a):
Enzo napisał(a):
PRAKTYCZNIE NA PEWNO POMPKA WYSPRZĘGLIKA ALBO SAM WYSPEGLIK MA WYCIEK - ALE ZAWSZE MOZNA SPROBOWAĆ TAK JAK TU POWIEDZIANO JUZ OD ODPOWIETRZENIA UKŁ.
Ja się z tobą nie zgodze bo wcale nie musi miec wycieku poprostu podwija sie sflaczały tłoczek i przepuszcza cisnienie a stan płnu jest ok, i w miare zużucia dzieje sie tak coraz częściej aż wkońcu położy sie na amen w podłodze. (w środku nocy w środku lasu :diabel: )


JAK SIE TŁOCZEK ROBI SFLACZAŁY TO TAKI STAN RZECZY NAZYWA SIE FACHOWO UWIĄD STARCZY :D HE HE MI TO JESZCZE NIE GROZI
:diabel:

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 17:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Enzo...nie krzycz "SHIFT"...sobota jest...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 17:56:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
upss he he sorki - w pracy byłem a tam wszysto z shiftem pisze

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 18:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Tak więc kupiłem zestaw naprawczy do tłoczka, ale najpierw odpowietrzyłem i niby pedał jest ok.

Zanim wezme się za regenerację samego tłoczka to chyba dokupię jeszcze zestaw do pompki i całość zrobie i będzie przynajmniej wiadomo że jest giciolo.

Nie wiem czy to coś wnosi ale problemy z niskim pedałem trwaja od jakiś 2 tygodni. Objaw był taki, że po dłuższym postoju (kilka godzin) sprzęgło łapało przy podłodze ale po kilku "machach" wracało do normy. Ostatnio (piątek) siadam rano a tu zapadziocha kompletna.

Reasumując mam pytanie czy cała ta akcja mogła byś spowodowana poprostu zapowietrzeniem układu?

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 19:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja mam doświadczenia z dwoma autami i w jednym i w drugim powodem kłopotów był siłownik. Pierwszą awarię usunął mój zaprzyjaźniony warsztat i zregenerował od razu pompkę. Drugim razem robiłem sam, a siłownik pochodził z innej skrzyni. Na gumce tłoczka było widać zniekształcenia. Takie jakby się wywijała (tak jak napisał mały V8)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2004 09:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
U mnie bylo tak: od czasu do czasu po dluzszej jezdzie pedal sprzegla "zostawal" w polowie ale wszystko dzialalo, pewnego dnia z rana lezal przy podlodze ale nadal dzialalo, pojechalem do mechanika i wymienil mi pompe pod pedalem sprzegla (wczesniej "napompowal" sprezarka uklad hamulcowy ale pomoglo na 2-3 dni).

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 09:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Po zlozeniu niuni zauwazylem ze sprzeglo dosc dziwnie dziala. tzn dziala, wysprzęgla, ale zakres dzialania jest od podlogi doslownie 1-2cm skoku, nie ma tak jakby stanow posrednich tylko nagle zalapuje. Czy to swiadczy o tym ze uszczeleczki w silowniku w skrzyni biegów skończyly swoj zywot? Czy raczej zapowietrzenie?

P.S. Jak mialem skrzynie biegów na wierzchu to braciak wcisnął pedal sprzegla do podlogi, a ja wcisnalem w tym czasie silownik, czy cos zlego moglo sie stac przez to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 10:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
Lukasik napisał(a):
Po zlozeniu niuni zauwazylem ze sprzeglo dosc dziwnie dziala. tzn dziala, wysprzęgla, ale zakres dzialania jest od podlogi doslownie 1-2cm skoku, nie ma tak jakby stanow posrednich tylko nagle zalapuje. Czy to swiadczy o tym ze uszczeleczki w silowniku w skrzyni biegów skończyly swoj zywot? Czy raczej zapowietrzenie?

P.S. Jak mialem skrzynie biegów na wierzchu to braciak wcisnął pedal sprzegla do podlogi, a ja wcisnalem w tym czasie silownik, czy cos zlego moglo sie stac przez to?


wystarczy odpowietrzyc porzadnie caly uklad...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 08:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wystarczy odpowietrzyc porzadnie caly uklad...[/quote]

Rozumiem ze wystarczy poluzowac odpowietrznik przy silowniku, pecherzyki powietrza wyleca a ich miejsce zajmie plyn ktory scieknie ze zbiorniczka ktory znajduje sie wyzej? Czy trzeba deptac w jakis sposob na pedal sprzegla?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 10:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To nie takie proste. Opisałem wszystko na mojej stronce.http://www.audi200.plakietki.pl/silownik_sprzegla.html
W skrócie: Potrzebne dwie osoby i wężyk igielitowy do spięcia odpowietrznika siłownika z odpowietrznikiem lewego przedniego zacisku hamulcowego. Zakładamy wężyk na odpowietrznik na zacisk hamulca i luzujemy go. Pomocnik wciska delikatnie pedał hamulca i napełnia węzyk. Po napełnieniu zakręcamy odpowietrznik i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie dolewamy. Następnie podłączamy napełniony wężyk do odpowietrznika siłownika. Odkręcamy odpowietrzniki i pomocnik bardzo delikatnie naciska pedał hamulca tak, żeby ciśnienie nie powodowało spadania wężyka. Powietrze z siłownika jest teraz wypychane. Gdy pedał hamulca będzie już w "podłodze", zakręcamy odpowietrzniki i dopiero wtedy puszczamy hamulec. Sprawdzamy płyn i dolewamy. Operację powtarzamy aż do momentu niepojawiania się pęcherzyków powietrza. Operacja u mnie trwała ok 10 min.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 10:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
kefir200 napisał(a):
To nie takie proste. Opisałem wszystko na mojej stronce.http://www.audi200.plakietki.pl/silownik_sprzegla.html
W skrócie: Potrzebne dwie osoby i wężyk igielitowy do spięcia odpowietrznika siłownika z odpowietrznikiem lewego przedniego zacisku hamulcowego. Zakładamy wężyk na odpowietrznik na zacisk hamulca i luzujemy go. Pomocnik wciska delikatnie pedał hamulca i napełnia węzyk. Po napełnieniu zakręcamy odpowietrznik i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie dolewamy. Następnie podłączamy napełniony wężyk do odpowietrznika siłownika. Odkręcamy odpowietrzniki i pomocnik bardzo delikatnie naciska pedał hamulca tak, żeby ciśnienie nie powodowało spadania wężyka. Powietrze z siłownika jest teraz wypychane. Gdy pedał hamulca będzie już w "podłodze", zakręcamy odpowietrzniki i dopiero wtedy puszczamy hamulec. Sprawdzamy płyn i dolewamy. Operację powtarzamy aż do momentu niepojawiania się pęcherzyków powietrza. Operacja u mnie trwała ok 10 min.


nie przesadzaj...wystarcza dwie osoby i klucz 11 - jedna osoba pompuje pedalem a nastepnie wciska do dna - w tym czasie druga luzuje odpowietrznik, powietrze wylatuje po czym dokreca odpowietrznik i cala operacje powtatzamy kilkakrotnie. nalezy pamietac aby zawsze byl pelny stan plynu w zbiorniczku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 10:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wiesz...co kraj, to obyczaj... Ja to robię tak w.g. zaleceń książki Etzold'a. Wygodnie i łatwo. Twoją metodą też kiedyś odpowietrzalem i musiałem wracać do tematu ponownie. Ale może robiłem to nie tak jak trzeba. W tym sposobie, który stosuje, wystarczy zwykle dwa razy depnąć na hamulec i po wszystkim.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: