.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 21:13:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] wymiana łożyska tylnego koła - dwa proste pytanka
PostNapisane: 29.maja.2006 06:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czeka mnie wymiana łożyska z tyłu w A100 C3'90r. 2,5 TDI. A pytanka mam takie:
- czy łożysko wymaga jakiegoś specjalnego smarowania przed montażem? Czy po prostu wkładam je do piasty w takim stanie, w jakim je kupiłem?
- jak mocno dokręcić nakrętkę mocującą, dodam, że nie mam klucza dynamometrycznego. :zly:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 08:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Musisz nasmarować łożyska, fabrycznie to mają minimalnie smaru. Śrubę dokręć do końca, ale nie za mocno, tak, aby się łożysko dobrze ułożyło i popuść na tyle, żeby się piasta lekko kręciła i nie było dużego luzu, minimalny ma być.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 08:48:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak pisze szogun0 łożyska trzeba nasmarować.
Z dokręcaniem sie nie zgodzę. Metoda o której piszesz wg mnie i mojego doświadczenia się nie sprawdza.

Wbij bieżnie zew do piasty załóż uszczelniacz.Tarczę/bęben nałoż na czop.Potem podkładka i nakrętka.Przyłap delikatnie i założ koło.Sprawdz luz w poziomie i w pionie. Do dokręcenia użyj kombinerek.Złap nakrętkę i dokręcaj sprawdzając luz w pionie i w poziomie.W chwili gdy poczujesz że przy szarpaniu nie ma luzu dokręc nakrętkę o 1/4 obrotu.Odkręć koło załóż koronkę i zabezpieczenie, załóż koło.Po przejechaniu około 100-200 km sprawdż luz na łożyskach.W przypadku nadmiernego huczenia poluzuj lub dokręć nakretkę .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 09:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
ADAM 12 napisał(a):
Jak pisze szogun0 łożyska trzeba nasmarować.
Z dokręcaniem sie nie zgodzę. Metoda o której piszesz wg mnie i mojego doświadczenia się nie sprawdza.

Wbij bieżnie zew do piasty załóż uszczelniacz.Tarczę/bęben nałoż na czop.Potem podkładka i nakrętka.Przyłap delikatnie i założ koło.Sprawdz luz w poziomie i w pionie. Do dokręcenia użyj kombinerek.Złap nakrętkę i dokręcaj sprawdzając luz w pionie i w poziomie.W chwili gdy poczujesz że przy szarpaniu nie ma luzu dokręc nakrętkę o 1/4 obrotu.Odkręć koło załóż koronkę i zabezpieczenie, załóż koło.Po przejechaniu około 100-200 km sprawdż luz na łożyskach.W przypadku nadmiernego huczenia poluzuj lub dokręć nakretkę .
Pozdrawiam


Nie zgodzę się z powyższym opisem tak do końca. Łozyska dokręca się wg zasady napięcia wstępnego - czyli dokręcić i lekko wycofać.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
adadur napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Jak pisze szogun0 łożyska trzeba nasmarować.
Z dokręcaniem sie nie zgodzę. Metoda o której piszesz wg mnie i mojego doświadczenia się nie sprawdza.

Wbij bieżnie zew do piasty załóż uszczelniacz.Tarczę/bęben nałoż na czop.Potem podkładka i nakrętka.Przyłap delikatnie i założ koło.Sprawdz luz w poziomie i w pionie. Do dokręcenia użyj kombinerek.Złap nakrętkę i dokręcaj sprawdzając luz w pionie i w poziomie.W chwili gdy poczujesz że przy szarpaniu nie ma luzu dokręc nakrętkę o 1/4 obrotu.Odkręć koło załóż koronkę i zabezpieczenie, załóż koło.Po przejechaniu około 100-200 km sprawdż luz na łożyskach.W przypadku nadmiernego huczenia poluzuj lub dokręć nakretkę .
Pozdrawiam


Nie zgodzę się z powyższym opisem tak do końca. Łozyska dokręca się wg zasady napięcia wstępnego - czyli dokręcić i lekko wycofać.


Tylko że dokręcenie i odpuszczenie w momencie gdy auto jest na podnośniku nie odzwierciedla naprężeń występujących pod obciążeniem gdy auto stoi na kołach.
Nie sprzeczam się i być może masz rację tylko ze u mnie ta metoda zawiodła ....... 3 razy :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
łozyska tylego (nie w quattro) nie dokreca sie kluczem dynamometrycznym. Trzeba pozostawić tzw luz roboczy. Ja u siebie dokrecilem tak, ze staralem sie zostawić jak najmniejszy, ale wyczuwalny luz. Mialem zalozone koło na piaste i wtedy dokrecalem delikatnie(1) az skasowal sie luz i cofnąłem az do uzyskania wspomnianego wczesniej luzu. nie mozna dokrecać "do oporu" bo w ten sposób zniszczą się rolki w łozysku.

P.S. posmarować smarem do łozysk, nie musi być zapaćkane na maksa, bo potem wypchnie zaślepke albo simering. No i oczywiście nie stosowac smaru grafitowego ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:14:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
jaki ma sens smarowanie tych łożysk skoro mają zamknięte bierznie??

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ale to nie jest Quter i tam nie ma łożyska dwurzędowego zamkniętego tylko dwa łożyska stożkowe baryłkowe i takowe muszą być smarowane. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:46:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
yyyhyyym to nie wiedziałem że tak jest :D u mnie wszystkie cztery takie same siedzą :D

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 11:16:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No, już jestem po zabiegu.
Okazało się, że rozpieprzył się simmering uszczelniający łożysko wewnętrzne, a ponieważ akurat jechałem w ulewie długą trasę (do Rzeszy) to się woda dostała i skorodowała zewnętrzna bieżnia wewnątrzego łożyska. Teraz po wymianie jest tak cicho....że jadąc do domu az radio włączyłem :gitara:
Przy okazji rozruszałem też prowadnice zacisku, więc hamulce będą też OK.

Dzięki wszystkim za sugestie co do wymiany :piwo:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 11:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Możesz podać wymiary tego Simeringu (jaki kupić?). I rozumiem że tam jest jeda sztuka na stronę.
Jak dokręcałeś tarcze/łożyska?

Nie długa będę zmianiał tarczę i klocki i jak będę miał wszystko na wierzchu to chcę ten uszczelniacz wymianić dorzucić trochę smaru (dokupowałeś? jaki?) przy łożyskach.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 18:25:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli rozbierasz piastę to i tak MUSISZ wymienić oba łożyska i simmering. Ja kupiłem zestaw Reuville (czy coś takiego...) i w zestawie masz:
- dwa łożyska
- simmering
- zawleczkę do koronki na nakrętce.
Smar dostałem od naszego klubowicza, taki zielony (smar, a nie klubowicz ;-) )
Nakrętkę dokręcałem do skasowania luzów. za jakiś czas będę go kontrolował i ew. dociągnę nakrętkę.
A tarcza hamulcowa u mnie w C3 po prostu wchodzi tylko na piastę i dokręcana jest tylko śrubami trzymającymi felgę

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 20:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Zielony smar??? Z tego co wiem najlepiej do lozysk dawac smar grafitowy. Chociaz z drugiej strony smar to smar ;-)

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: