.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 09:38:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8S] zapowietrzony układ chłodzenia....??
PostNapisane: 19.cze.2006 11:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Ostatnio byłem zmuszony do zdemontowania chłodnicy w moim autku.. W związku z tym musiałem wymienić płyn chłodzący... Zrobiłem to po prostu tak, że wlałem odpowiednią ilość płynu do prawie (chyba) pustego układu. Poczekałem chwile aż płyn splynie tam gdzie trzeba, następnie dolałem resztę do odpowiedniego poziomu.. Potem odpaliłem silnik na jakis czas, zeby płyn pokrążył po układzie i znowu dolałem różnicę..
Oprócz tych czynności nic innego nie robiłem.
Po tej całej operacji po czym mogę poznać, że układ jest ewentulnie zapowietrzony???
Co robić, by odpowietrzyć??
Co innego może być przyczyną??


PS Po wymianie płynu temperatura wskazywana na wskaźniku (po rozgrzaniu silnka) w czasie jazdy na trasie była w normie (tzn taka sama jak wczasniej- ok. 88 stopni). Natomiast temperatura w czasie dłuższego postoju lub powolnym trybie miejskim wzrosła w stosunku do wczesniejszej normy do ok. 100 stopni.....
JAK ODPOWIETRZYC??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1.8S] zapowietrzony układ chłodzenia....??
PostNapisane: 19.cze.2006 13:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
KajB napisał(a):
JAK ODPOWIETRZYC??


Witaj,

Mozesz jeszcze sprobowac tak:
po rozgrzaniu silnika (chodzi o otwarcie termostatu) zacznij ugniatac rekami gruby waz pomiedzu silnikiem a chlodnica.
Mozesz robic to w rekawiczkach, bo troche grzeje po lapach ;)

Jesli bedzie zapowietrzony, to bedziesz slyszal i czul "bulkanie" pecherzykow powietrza.

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1.8S] zapowietrzony układ chłodzenia....??
PostNapisane: 19.cze.2006 13:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Xeper napisał(a):
KajB napisał(a):
JAK ODPOWIETRZYC??


Witaj,

Mozesz jeszcze sprobowac tak:
po rozgrzaniu silnika (chodzi o otwarcie termostatu) zacznij ugniatac rekami gruby waz pomiedzu silnikiem a chlodnica.
Mozesz robic to w rekawiczkach, bo troche grzeje po lapach ;)

Jesli bedzie zapowietrzony, to bedziesz slyszal i czul "bulkanie" pecherzykow powietrza.



No tak,ale co dalej?? To znaczy jeśli rzeczywiscie bedzie to bulgotanie to jak sie pozbyc z układy tego powietrza??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:01:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie na wężach gumowych idących do nagrzewnicy (dwa węże obok siebie w środkowej części komory silnika) jest taka mała śrubka...trzeba ją odkręcić troszkę po nagrzaniu silnika do 90 stopni. Powietrze samo wyjdzie tym zaworkiem. Jak zacznie lecieć płyn to dokręcasz śrubkę i po kłopocie. Powodzenia

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1.8S] zapowietrzony układ chłodzenia....??
PostNapisane: 19.cze.2006 14:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
KajB napisał(a):

No tak,ale co dalej?? To znaczy jeśli rzeczywiscie bedzie to bulgotanie to jak sie pozbyc z układy tego powietrza??


No wlasnie w ten sposob :)
Mocne ugniatanie przewow wodnych ulatwia migracje pecherzykow powietrza do zbiorniczka wyrownawczego. Najlepiej to robic na rozgrzanym silniku, wtedy gdy jest otwarty duzy obieg. Mozna na ten czas nieco zwiekszyc obroty silnika, tak aby predkosc przeplywu wodu w ukl. chlodzenia byla wieksza.

Tak czy owak, taka metoda to troche "rzezba"... bo teoretycznie w silniku takim jak Twoj uklad jest samoodpowietrzajacy, tzn. zalewasz plynem na zimnym silniku, rozgrzewasz do temp. wlaczenia wentylatora, wylaczasz silnik, czekasz az ostygnie i dolewasz plynu tyle ile "opadlo".

Mozesz sprobowac z tym ugniataniem, albo (jesli nie dzieje sie nic strasznego) pojezdzij kilka dni i powinno sie odpowietrzyc samo.

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
ArtHurO napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie na wężach gumowych idących do nagrzewnicy (dwa węże obok siebie w środkowej części komory silnika) jest taka mała śrubka...trzeba ją odkręcić troszkę po nagrzaniu silnika do 90 stopni. Powietrze samo wyjdzie tym zaworkiem. Jak zacznie lecieć płyn to dokręcasz śrubkę i po kłopocie. Powodzenia


AFAIR zaworki byly tylko w pieciocylindrowkach

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:12:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
Dzięki za porade.

Spróbuje tych metod i zobaczymy co dalej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 4 cylinderki
PostNapisane: 19.cze.2006 14:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 23:17:53
Posty: 56
ArtHurO napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie na wężach gumowych idących do nagrzewnicy (dwa węże obok siebie w środkowej części komory silnika) jest taka mała śrubka...trzeba ją odkręcić troszkę po nagrzaniu silnika do 90 stopni. Powietrze samo wyjdzie tym zaworkiem. Jak zacznie lecieć płyn to dokręcasz śrubkę i po kłopocie. Powodzenia


Doczytałem w ksiązce Dietera Korpa, ze u mnie jest inaczej.. Mam silnik 4-cylindrowy,wieci w nim nie ma takiego zaworka (A szkoda). No i madra ksiazka nie opisuje jak odpowietrzyc układ chlodzenia w 4-cylindrach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:33:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Xeper napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie na wężach gumowych idących do nagrzewnicy (dwa węże obok siebie w środkowej części komory silnika) jest taka mała śrubka...trzeba ją odkręcić troszkę po nagrzaniu silnika do 90 stopni. Powietrze samo wyjdzie tym zaworkiem. Jak zacznie lecieć płyn to dokręcasz śrubkę i po kłopocie. Powodzenia


AFAIR zaworki byly tylko w pieciocylindrowkach



Nie wiedzieć ludzka rzecz. Chciałem pomóc ale się nie udało :zly:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
ArtHurO napisał(a):
Chciałem pomóc


To najwazniejsze :peace: :piwo:

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 18:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
daj ogrzewanie na max i niech pochodzi troche i bedzie git ;-)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 21:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Xeper napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie na wężach gumowych idących do nagrzewnicy (dwa węże obok siebie w środkowej części komory silnika) jest taka mała śrubka...trzeba ją odkręcić troszkę po nagrzaniu silnika do 90 stopni. Powietrze samo wyjdzie tym zaworkiem. Jak zacznie lecieć płyn to dokręcasz śrubkę i po kłopocie. Powodzenia


AFAIR zaworki byly tylko w pieciocylindrowkach


Chyba nie tylko w pięciocylindrówkach. W moim ABK taka śrubka sobie siedzi od "urodzenia".
Tak mi się wydaje, że one były od wersji B4. W mojej starej B3 1,8S takiej śrubki nie było.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 07:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
MarioBeer napisał(a):
Chyba nie tylko w pięciocylindrówkach. W moim ABK taka śrubka sobie siedzi od "urodzenia".
Tak mi się wydaje, że one były od wersji B4. W mojej starej B3 1,8S takiej śrubki nie było.


Witaj,

Bardzo mozliwe, ze w B4 byly montowane rowniez w R4.
Natomiast w B3 tylko w "5".

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 07:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
szewek napisał(a):
daj ogrzewanie na max i niech pochodzi troche i bedzie git ;-)


Jestes pewnien, ze rozkrecone ogrzewanie ma_jakikolwiek_wplyw na odpowietrzenie ukl. chlodzenia w B3?

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 13:19:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
-pusty uklad zalewasz plynem
-pokretlo temperatury wewnatrz auta ustawiasz na goraco na max.
-odpalasz motor.
-czekasz, az motor nagrzeje sie do temperatury,
kiedy otworzy sie "duzy obieg".
-i w momencie kiedy sie otworzy,
momentalnie dolewasz plynu tak aby nie zassal powietrza.

po zawodach..
wazne abys pilnowal momentu kiedy otworzy sie duzy obieg i wtedy natychmiast dolal plynu. Ja tak robilem w moim R5 i jest git, a nie mam zadnych srubek na wezach itp.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 16:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
ogrzewanie musi być na max bo najczęściej zapowietrzona jest nagrzewnica
jeśli nie masz śruby odpowietrzającej zawsze możesz poluzować wąż od nagrzewnicy i obserwować czy wydobywa się powietrze czy płyn. Ważne silniczek nagrzany tak jak koledzy podpowiadają.
powodzenia[/url]

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: